• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Docsis 3.0 Modem

  • Onderwerp starter MayCanady
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier dan nog wel een docsis 2 modem, maar wat Barfman aangeeft mbt de upstream herken ik hier ook.

De upstream springt hier ook wel spontaan van 64 qam naar 16 qam. terwijl hij gewoon op 35,7 dbmv blijft staan ( soms 37,2 dbmv ) De upload blijft gelukkig wel 3mb hier.

Lijkt mij geen probleem met de docsis 3 modem, omdat docsis 2 dit dus ook doet. Hopelijk krijgen we hier daar door niet de zelfde problemen als Barfman nu heeft met de docsis 3 modem.
 
Hoi ,Ik heb het alles in 1 abonnement met het nieuwe modem en de Sitecom WL-342 300N x3 router.
Download is prima 48 m/bits maar de upload is pet 1,6 m/bits.
Dit is zowel met gebruik van de router en zonder tussenkomst router.
Al een reset van het modem gedaan.
Help !:cry:
 
Vannacht is er weer wat veranderd merkte ik, alles was weer redelijk snel, al blijft mijn upload hangen op 3 mbit. Ik zag nu wel de log file van gisteren, die ik gisteren dus niet zag, daar staat wel iets van een time out in.

2cii3dg.jpg


1s074o.jpg


2gsiexy.jpg
 
Heb trouwens weer iemand gevonden uit den helder die ook precies hetzelfde heeft. Hij heeft alleen alles in 1 plus

Edit, heb zojuist clear RF cache gedaan, en het lijkt nu iets beter. Mijn upload is nu rond de 3.0 Mbit, en mijn download is prima. Zijn er nog andere dingen die ik zelf kan doen.

30ruy6t.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die herhaalde T3-fout uit het log duidt inderdaad op een upstream probleem. Loggen is kennelijk een niet-voorspelbaar programma-onderdeel van dit modem; je verwacht nog een heleboel andere meldingen hierbij maar die zijn weer afwezig. Het lijkt me een helpdesk kwestie, maar aangezien het log vrijwel leeg is, en op hun briefje vast staat dat een laag upstream signaal-niveau super in orde is, ben ik heel blij voor mijn humeur dat ík die discussie niet hoef te voeren.........:cry::cry::cry:
Je kunt natuurlijk proberen te bluffen. Zeg dat jij vanaf jou kant de lijn óók door kunt meten en dat je duidelijk ziet dat (van jou uit gezien) de eerste tussenversterker bij vlagen een signal/noise verhouding heeft die net onder de 20 dB (18-19 dB maar dat wisselt) uitkomt. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt .......:oyeah::oyeah::oyeah:

Mees de Roo
 
Die herhaalde T3-fout uit het log duidt inderdaad op een upstream probleem. Loggen is kennelijk een niet-voorspelbaar programma-onderdeel van dit modem; je verwacht nog een heleboel andere meldingen hierbij maar die zijn weer afwezig. Het lijkt me een helpdesk kwestie, maar aangezien het log vrijwel leeg is, en op hun briefje vast staat dat een laag upstream signaal-niveau super in orde is, ben ik heel blij voor mijn humeur dat ík die discussie niet hoef te voeren.........:cry::cry::cry:
Je kunt natuurlijk proberen te bluffen. Zeg dat jij vanaf jou kant de lijn óók door kunt meten en dat je duidelijk ziet dat (van jou uit gezien) de eerste tussenversterker bij vlagen een signal/noise verhouding heeft die net onder de 20 dB (18-19 dB maar dat wisselt) uitkomt. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt .......:oyeah::oyeah::oyeah:

Mees de Roo
Inderdaad, denk dat ik gewoon ga bluffen. De medewerker zal er wel niets van snappen, en dus hoop ik dat er een monteur langs komt die alles hier zelf kan waarnemen.
 
Inderdaad, denk dat ik gewoon ga bluffen. De medewerker zal er wel niets van snappen, en dus hoop ik dat er een monteur langs komt die alles hier zelf kan waarnemen.

Toch is het misschien een probleem wat bij meer mensen in den Helder speelt. Er was vanmorgen iemand die hetzelfde verschijnsel meldde in een nieuw topic, ik heb hem verwezen naar dit topic en een kopie hier neergezet, aangezien die een aantal berichten hoger staat zal ik hem hieronder even quoten:

Hoi ,Ik heb het alles in 1 abonnement met het nieuwe modem en de Sitecom WL-342 300N x3 router.
Download is prima 48 m/bits maar de upload is pet 1,6 m/bits.
Dit is zowel met gebruik van de router en zonder tussenkomst router.
Al een reset van het modem gedaan.
Help !:cry:
 
Toch is het misschien een probleem wat bij meer mensen in den Helder speelt. Er was vanmorgen iemand die hetzelfde verschijnsel meldde in een nieuw topic, ik heb hem verwezen naar dit topic en een kopie hier neergezet, aangezien die een aantal berichten hoger staat zal ik hem hieronder even quoten:
Ja ik hoor ook meerdere problemen hier in de buurt en omgeving. Mwa, wat kan je meer doen dan de helpdesk bellen om hun duidelijk te maken dat dit probleem zich bij meerdere voordoet.
 
CeeS,
Bedankt voor het herplaatsen én het er nogmaals op attent maken. Die had ik helemaal over het hoofd gezien; ik race te veel van item naar item.

Maakt BB (=Barfmans Bluf) alleen maar waarschijnlijker, want hij kan nu ook nog verwijzen naar meerdere gebruikers die gebruik maken van dezelfde gestoorde apparatuur. Je kunt met die meerdere mensen natuurlijk allemaal de helpdesk gaan bellen, maar ik kreeg niet de indruk dat daar een mechanisme bestaat dat storingen in real-time aan elkaar correlleert.

Jammer trouwens dat Ziggo nooit storingsrapporten communiceert; ik vind dat meer plezier geven dan dat zo'n storing geluidloos weg is.:cry:

Mees de Roo
 
Zeg dat jij vanaf jou kant de lijn óók door kunt meten en dat je duidelijk ziet dat (van jou uit gezien) de eerste tussenversterker bij vlagen een signal/noise verhouding heeft die net onder de 20 dB (18-19 dB maar dat wisselt) uitkomt. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt .......:oyeah::oyeah::oyeah:

Ben benieuwd wat de reactie is, aangezien die waarde (Upstream SNR) alleen vanaf de Ziggo kant te meten is (vandaar dat die ook niet in het modem genoemd wordt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan