• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom 300N X3 trage wifi na FW Update

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

CreatoX

Hallo Allen,

Al een tijd vraag ik mij het volgende af.

Na de snelheidsverhoging een aantal jaren geleden, was ik genoodzaakt een nieuwe router aan te schaffen. Ziggo adviseerde zelf een Sitecom 300N X3. Deze heb ik aangeschaft (niet via Ziggo).
Ik ga er dan ook een beetje vanuit dat er meerderen zullen zijn met dit type router.

De router werd standaard geleverd met firmware 1.5. Inmiddels zijn we 4 versies verder (link). Echter na het upgraden van de firmware van de router, is Wifi enorm traag. Alleen op v1.5 loopt dit goed.

De volgende punten heb ik veelvuldig uitgevoerd met de firmwares 1.5 t/m 1.9, maar enkel een goed resultaat behaal ik met firmware v1.5.

  • getest op meerdere pc's (draadloos)
  • fabrieksinstellingen teruggezet
  • andere kanalen geprobeerd
  • router een tijdje uit gehad en weer aan gezet

Goed... ik heb nu versie 1.5 en alles lijkt goed te werken. Geen problemen dus waarom zeur ik dan... Omdat ik graag zie dat iets goed werkt en wie weet is het ooit nog wel noodzakelijk om te updaten (PS3 ofzo).
Misschien is het een kleinigheid. Het vreemde is dat ik verder niemand anders met ditzelfde probleem kan vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan