• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wel IP, maar geen data

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MacUser

Hallo,

Wij hebben sinds vrijdag 04 sept. 2009 geen internet meer. Het rare van de storing is dat mijn router wel een IP adres krijgt, maar er geen data over het lijntje komt. Dit is tevens het geval wanneer ik de router er tussen uit haal en de machine direct op de modem aansluit.

Helaas poeieren de mensen van de helpdesk me elke keer af met de opmerking 'je wordt terug gebeld'

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag. De volgende 'foefjes' heb ik inmiddels uitgeprobeerd.
* macbook direct aangesloten op de modem en de modem ge-reset (30 sec van de spanning) vervolgens krijgt de machine wel een ip, maar geen data
* Dell machine met vista direct aangesloten op de modem, wederom hetzelfde probleem, wel IP maar geen data (wel een ander ip dan de macbook, maar dit is normaal aangezien het mac address anders is)
* modem de gehele nacht van de spanning gehaald
* Router er tussen, maar dan krijgt mijn router (fritzBox) een Ip adress, maar internetten lukt niet.

Het betreft hier regio Woerden (provincie UTRECHT) en als iemand wat weet dan hoor ik dat graag, want ik overweeg nu wel om over te stappen naar adsl, want ik vind het erg ongepast hoe de helpdesk met dit soort incidenten omgaat.
 
Das apart.. ik heb ditzelfde probleem ook sinds afgelopen week en zit ook in Woerden.. Na een 5-tal x bellen naar de HD hoor ik ook nog steeds "u word teruggebeld tussen 4 en 8 september" maar inmiddels is de lijn bijna een week down en heb nog niets gehoord.. We hebben wel haarscherp tv, maar internet en telefoon is zo dood als een pier..

Volgens een medewerker (en de site) is er GEEN groepsstoring voor de postcode 3446 met het internet, maar het valt me wel op dat anderen het in Woerden ook precies zo hebben..

Heb gelukkig nog een KPN dongel en kan dus opzich online, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling en zal morgen weer eens even bellen. Overigens branden bij mij netjes alle lampjes op de modem en heeft het een maand probleemloos en snel gewerkt, alleen het lampje TEL knippert steeds..
 
Hi Arjan,

Dat was ik vergeten te melden, maar inderdaad bij mij branden en knipperen de juiste lampjes op de modem. Woon je misschien ook in waterrijk?

gr
Mac Usere
 
Nee zit in Snel & Polanen achter Waterrijk. Overigens krijg ik ook netjes een ip uitgedeeld, vreemd...
 
Vandaag weer dezelfde 'rituelen' uitgevoerd, maar helaas nog steeds geen internet.. Heeft iemand misschien nog wat inside info, of tips hoe en wat te doen!

overigens knippert het 'link' lampje op de modem, volgens de HD is dit normaal, hebben jullie dat ook. (het betreft hier een docsis 3 modem)
 
Zojuist een medewerker van de HD gesproken (...) en hij kon me eindelijk iets vertellen wat de rest niet kon. Het ziet er naar uit het 'Billingnummer' niet gekoppeld is aan het IP adres oftewel aan de modem.

Hierdoor wordt er geen data verstuurd, maar krijgt het modem wel een ip adres. Begrijp het niet verkeerd, rekeningen zijn gewoon betaald, maar het 'billingnummer' gebruiken ze als inderdaad om klanten af te sluiten.

Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen, maar hij gaf wel aan dat ze tot 12 september de tijd hebben om het op te lossen en helaas moet ik het tot die tijd met mijn umts dongle doen. Het rare van het verhaal is dat de andere medewerkers (gisteren en de dagen ervoor) mij vertelde dat ik terug wordt gebeld, maar ze hadden helemaal geen telefoon nummer.:evil: Dat heeft (...) genoteerd en ik heb er nu wel vertrouwen in.

(...) Mod-edit: Geen naam van Helpdesk medewerker noemen. Zie de Forumregels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Wij hebben sinds vrijdag 04 sept. 2009 geen internet meer. Het rare van de storing is dat mijn router wel een IP adres krijgt, maar er geen data over het lijntje komt. Dit is tevens het geval wanneer ik de router er tussen uit haal en de machine direct op de modem aansluit.

Helaas poeieren de mensen van de helpdesk me elke keer af met de opmerking 'je wordt terug gebeld'

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag. De volgende 'foefjes' heb ik inmiddels uitgeprobeerd.
* macbook direct aangesloten op de modem en de modem ge-reset (30 sec van de spanning) vervolgens krijgt de machine wel een ip, maar geen data
* Dell machine met vista direct aangesloten op de modem, wederom hetzelfde probleem, wel IP maar geen data (wel een ander ip dan de macbook, maar dit is normaal aangezien het mac address anders is)
* modem de gehele nacht van de spanning gehaald
* Router er tussen, maar dan krijgt mijn router (fritzBox) een Ip adress, maar internetten lukt niet.

Het betreft hier regio Woerden (provincie UTRECHT) en als iemand wat weet dan hoor ik dat graag, want ik overweeg nu wel om over te stappen naar adsl, want ik vind het erg ongepast hoe de helpdesk met dit soort incidenten omgaat.

Hier zwolle , zelfde problematiek.
HD is klote. Helpt NIET.
meerdere keeren aan de lijn gehangen zonder resultaat.
Nu sinds donderdagmorgen geen internet en telefonie.
 
Heb hetzelfde met de Arris modem gehad en tijdens pingtesten kwam ik er achter dat er wel degelijk data over de lijn ging...
Alleen was dit zo traag (80/90% packetloss) dat het onwerkbaar was.

Mijn oplossing was wat minder netjes maar na anderhalve week gezeur wel effectief, coaxkabel loshalen, helpdesk bellen "modem doet het niet" en een monteur laten komen die een ander modem (Ubee) heeft geinstalleerd.

Heb op dit moment ergens tussen de 5 en 14 mb downloadsnelheid (nog steeds beroerd) maar in ieder geval heb ik internet.
Is btw ook in Woerden dus ik denk dat er problemen zijn met de headend.
 
Helaas werkt zelfs een pingtest niet. Het commando werkt natuurlijk wel, maar het systeem is niet in staat om het doel te resolven. dit geldt ook als ik een ping doe op ip adres.
 
Helaas werkt zelfs een pingtest niet. Het commando werkt natuurlijk wel, maar het systeem is niet in staat om het doel te resolven. dit geldt ook als ik een ping doe op ip adres.

En als je een trace uitvoert naar bijvoorbeeld www.google.nl? [IP: 74.125.79.104]

Uiteraard met een pc/mac rechtstreeks verbonden met het modem, zonder tussenkomst van routers of vergelijkbare apparatuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan