• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo moet luisteren naar programmaraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik twee TV's heb, en ik kijk op één digitaal en de andere analoog, hoe wordt ik dan geteld?

Tis maar net met welke bedoeling je telt. Ziggo zal me als digitale kijker beschouwen, maar ik heb er wel last van als het analoge pakket beperkt wordt. Vanuit dat standpunt ben ik analoge kijker.
 
Ik zou zeggen gooit het lekker in het digitale pakket.
Ziggo doet er alles aan om iedereen goedkoop aan een digitale ontvanger te laten komen.

Ik ben straks in het bezit van 3 digitale ontvangers en dat is ruim voldoende om mijn hele huis te voorzien van digitale televisie.

Het is een beetje zoals in de jaren 70 dat je een conversiekastje nodig had om b.v. Nederland 2 te kunnen ontvangen. Of de andere LNB die nodig was voor Astra ontvangst.

Ik zie het probleem niet zo. ;)
 
Als ik twee TV's heb, en ik kijk op één digitaal en de andere analoog, hoe wordt ik dan geteld?
En hoe tellen ze een klant die meerdere smartcards heeft geregistreerd? Eén keer of wordt iedere geregistreerde smartcard gezien als een aparte digitale TV klant?
 
Ik zou zeggen gooit het lekker in het digitale pakket.
Ziggo doet er alles aan om iedereen goedkoop aan een digitale ontvanger te laten komen.

Ik ben straks in het bezit van 3 digitale ontvangers en dat is ruim voldoende om mijn hele huis te voorzien van digitale televisie.

Het is een beetje zoals in de jaren 70 dat je een conversiekastje nodig had om b.v. Nederland 2 te kunnen ontvangen. Of de andere LNB die nodig was voor Astra ontvangst.

Ik zie het probleem niet zo. ;)

Het ging meer over hoe de tellingen gedaan worden. Je hebt zoiets als "lies, damned lies and statistics".
 
Dan tellen ze mij dus als 3 digitale gebruikers.
Maar ik denk dat je meer moet kijken naar het digitaal gebruik per afnemer.

Dus als ik een digitale ontvanger heb dan ben ik een digitale gebruiker ongeacht of ik ook nog analoge ontvangers in huis heb.

Heeft mijn buurman geen digitale ontvanger dan is hij een analoge gebruiker.

Ik neem aan dat Ziggo ook op deze manier rekent.

Ga je uit van het aantal verkochte analoge ontvangers (televisies zonder digitale ontvangst) dan duurt het nog wel even voordat er van de rest van de bandbreedte gebruik kan worden gemaakt.
 
Het is maar net wat je wilt aantonen. Ziggo heeft er belang bij het aantal analoge klanten laag te maken, om zodoende te kunnen doen alsof wijzigingen in het analoge pakket minder mensen treft. Andere partijen hebben andere belangen. En zolang men niet aangeeft hoe de tellingen exact gedaan worden geloof ik ze geen van allen.
 
Analoge televisie begint dan ook zo langzamerhand de status te krijgen van "techniek uit het steenkolentijdperk". Een soortgelijke status die je dan ook mag toedelen aan de huidige programmaraden.
Lang Leve de digitale snelweg, want snelwegen zijn bestemd voor motorvoertuigen en niet voor paard en wagen. :mrgreen:
 
Analoge televisie begint dan ook zo langzamerhand de status te krijgen van "techniek uit het steenkolentijdperk". Een soortgelijke status die je dan ook mag toedelen aan de huidige programmaraden.
Lang Leve de digitale snelweg, want snelwegen zijn bestemd voor motorvoertuigen en niet voor paard en wagen. :mrgreen:

Voor de meeste mensen is dat nog niet zo, want zelfs volgens de cijfers van Ziggo kijkt het overgrote deel nog analoog.

Zie https://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/05/ziggo_heeft_345_digitale.shtml
 
Ik denk dat Ziggo wel een goed beeld heeft over hoeveel huishoudens minstens 1 digitale ontvanger heeft. Dat zal dus sat 35% getal zijn. Echter zullen de kabelraden schermen met het feit dat heel veel mensen twee, drie of mer TV's in huis heeft staan en wellicht niet overal een decoder bij hebben staan. Ook kun je hier bijvoorbeeld HDD recoders bij rekenen of zelfs de tv's die een decoder hebben: die hebben namelijk ook een analoge tuner in zich zitten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan