• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen tot weinig verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net even een screen gemaakt van de modem.
Dit kwam ik tegen.
2cneg4h.jpg

Is er iemand die hier wat aan kan zien?

Modem lampjes komen niet verder dan POWER en DS, ook LINK brand.
De rest doet dus niets...

Ik weet dat er een monteur komt de 28e, maar ik heb internet hard nodig voor me werk.

Greetz Ricardo
 
Ik haal eruit dat of het modem stuk is, of dat er een serieus probleem is met het signaal waardoor de gehele verbinding en sync met de CMTS wegvalt.

Wel denk ik dat een monteur de enige oplossing is voor dit probleem. Als die al ingepland staat, vrees ik dat je weinig meer kunt doen als afwachten, hoe vervelend dat ook is.

Let wel, ik kan het natuurlijk geheel bij het foutieve eind hebben, en dat er iets geheel anders aan de hand is. Bedenk me nog wel een andere vraag. Ben je de enige in de buurt met dit probleem, of hebben je buren het bijvoorbeeld ook?
 
Ik haal eruit dat of het modem stuk is, of dat er een serieus probleem is met het signaal waardoor de gehele verbinding en sync met de CMTS wegvalt.

Wel denk ik dat een monteur de enige oplossing is voor dit probleem. Als die al ingepland staat, vrees ik dat je weinig meer kunt doen als afwachten, hoe vervelend dat ook is.

Let wel, ik kan het natuurlijk geheel bij het foutieve eind hebben, en dat er iets geheel anders aan de hand is. Bedenk me nog wel een andere vraag. Ben je de enige in de buurt met dit probleem, of hebben je buren het bijvoorbeeld ook?

Helaas kan ik je niet vertellen of de buren ook Ziggo hebben.
Ik weet dat 1 van de buren ziggo hadden, maar die zijn kort geleden verhuist.

Maarja dan idd maar wachten op de monteur :( en zolang maar internet "jatten" via wifi, niet snel maar kan chatten :)
 
Hoi kun je een korte beschrijving geven hoe je een Arris modem uitleest?
putty? etc?

Ik had de modem rechtstreeks naar de computer(zonder router) en dan in de adresbalk je ip adres indrukken.
Dan kom je vanzelf in de modem log.
 
Oude kabelmodem IP en internet, nieuwe modem Ubee3200 geen ip

Hallo mensen,

Hebben mensen hier ook last van. Ik kreeg vandaag de nieuwe modem opgestuurd ivm de nieuwe snelheid van Alles in 1 plus 20MBit. Het gaat hierom de Ubee3200. Ben een x aantaal uurtjes meebezig geweest. Heb hem goed aangesloten gehad. De 4 lampjes branden na behoren zonder dat de 2 meegeleverde netwerkkabels erin zitten. Zodra ik 1 van de 2 kabels aansluit dat brand en knippert even af en toe. Mijn tel icoon blijft knipperen, zelfs als ik het kabeltje erin doe, ook na wissel. In de 2 blaadjes die zijn meegeleverd staat dat ik of 10 sec. of 1 min. de stekker uit het stop contact moet halen en dan weer moet inschakelen. Verschillende kabels gebruikt, geen effect. Er komt geen ip... ohja, er komt wel even snel een ip nl 192.168.1.10 met standard gateway 192.168.1.1 en verdwijnt dan na 30 sec. en komt dan niet meer terug. Er zit ook een reset ingang aan de achterkant van deze modem, alleen zit er verder geen gebruikshandelingvan deze Ubee3200 kabelmodem bij, dus ik weet ook niet hoelang dan eventueel ik dat gaatje in kan drukken met een pen ofzo iets....

Ik ben een zeer tevreden Casema/Ziggo klant. Zit al ruim 4 jaar bij hun met internet.

Weet iemand hier meer over of heeft hetzelfde probleem met dezelfde Ubee 3200 kabelmodem.

BTW,, sloot die oude Motorola Surfboard aan en had gelijk internet en tel. Beetje raar. moest ook met mijn mobiel bellen naar Ziggo. Na 7 min maar opgehangen was toen 22.00uur
 
Hallo mensen,

Hebben mensen hier ook last van. Ik kreeg vandaag de nieuwe modem opgestuurd ivm de nieuwe snelheid van Alles in 1 plus 20MBit. Het gaat hierom de Ubee3200. Ben een x aantaal uurtjes meebezig geweest. Heb hem goed aangesloten gehad. De 4 lampjes branden na behoren zonder dat de 2 meegeleverde netwerkkabels erin zitten. Zodra ik 1 van de 2 kabels aansluit dat brand en knippert even af en toe. Mijn tel icoon blijft knipperen, zelfs als ik het kabeltje erin doe, ook na wissel. In de 2 blaadjes die zijn meegeleverd staat dat ik of 10 sec. of 1 min. de stekker uit het stop contact moet halen en dan weer moet inschakelen. Verschillende kabels gebruikt, geen effect. Er komt geen ip... ohja, er komt wel even snel een ip nl 192.168.1.10 met standard gateway 192.168.1.1 en verdwijnt dan na 30 sec. en komt dan niet meer terug. Er zit ook een reset ingang aan de achterkant van deze modem, alleen zit er verder geen gebruikshandelingvan deze Ubee3200 kabelmodem bij, dus ik weet ook niet hoelang dan eventueel ik dat gaatje in kan drukken met een pen ofzo iets....

Ik ben een zeer tevreden Casema/Ziggo klant. Zit al ruim 4 jaar bij hun met internet.

Weet iemand hier meer over of heeft hetzelfde probleem met dezelfde Ubee 3200 kabelmodem.

BTW,, sloot die oude Motorola Surfboard aan en had gelijk internet en tel. Beetje raar. moest ook met mijn mobiel bellen naar Ziggo. Na 7 min maar opgehangen was toen 22.00uur

Ik kreeg als tip, het oude modem weer te instaleren....
Nadeel alleen was wel, dat ik deze binnen 2 weken moest terug sturen...
Om het niet te vergeten, heb ik m meteen op de post gedaan, nadat alles werkte.
Helaas niet langer dan 48 uur, en toen begonnen de problemen.

Maandag komt er een monteur, en als die het niet kan oplossen, denk ik dat ik een andere provider gaat zoeken.
Word er echt simpel van, ze moeten gewoon zorgen dat alles werkt.

En dan kunnen ze zeggen, testfase, maar als jij een gloednieuwe auto koopt, moet die ook door de testfase heen zijn....
Zal je gebeuren, remmen weigeren en de fabrikant zegt, tja kan gebeuren, hij zit nog in de testfase...

Toen ik dit ook zei tegen de helpdesk, werd er hard gelachen en kreeg ik groot gelijk.
 
geen ipadres

wat ik alles grote verandering bemerk. Is dat de oude motorola modems zonder verbinding met een router of pc zelf een ipadres kregen van het netwerk. De nieuwe modems moeten verbonden zijn met een router of pc om een ipadres te krijgen. Deze laatste procedure verloopt volgens mij nog niet helemaal vlekkeloos.
Ook de procedure "activatie" zou nog verbeterd kunnen worden.
Nu moet ik elke keer als ik mijn modem hard reset. mijn pc van zolder halen (daar staat nl mijn enige windows pc) Om het modem te kunnen activeren!
Activatie kan nl alleen maar door het gebruik van windows explorer. Direct aan het modem. De modems geven ook alleen ipadressen uit aan een pc en of router met een herkenbaar macadres. Als het modem je macadres niet herkent geen ipadres geen verbinding.
 
Nu doet de telefoon het weer wel...
Alleen internet nog steeds niet...
Beetje vaag, aangezien de telefoon het ook al die tijd niet deed.

Alle lampjes branden wel gewoon zoals t hoort :(
 
Zojuist gebeld door een monteur.

Vandaag is er na lang wachten een firm-ware update geweest.
Gevolg wel internet en telefoon...
Nog niet boven de 30mb, maar de vorige keer duurde het ook even voor ik op de 48mb kwam....

Nu hopen dat het internet stabiel blijft..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan