• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Email ophalen lukt niet meer sinds 12/05/2009

Status
Niet open voor verdere reacties.
"2. Vanaf het moment dat uw mailbox naar het Ziggo platform is verhuisd, maakt u automatisch gebruik van Ziggo (Web)mail.
U hoeft dus verder niets te doen, het aanpassen van uw
e-mailinstellingen is niet nodig. Uw huidige e-mailadres(sen) kunt u ook gewoon blijven gebruiken"

Ik heb ze nog proberen te bellen maar men zit met een storing. Dus heb ik het formulier gemaild en daarin ook bovenstaand om hun oren geslingerd. Als er staat dat ik niks hoef te wijzigen ga ik daar ook van uit.
 
Hier werkt het inderdaad ook weer na het veranderen van de serverinstellingen naar pop.ziggo.nl/smtp.ziggo.nl

Waarom hebben we dan toch een email gehad waarin uitdrukkelijk staat aangegeven dat de email instellingen verder niet gewijzigd hoeven te worden. :roll:

Ziggo, 15-4-2009:
2d6wdh3.gif
 
Ik kan wel mail verzenden. Ik heb een pingtest gedaan en die staat hieronder. Ping ik naar smtp.quicknet.nl wordt deze keurig omgezet naar smtp.ziggo.nl. Doe ik een ping naar pop.quicknet.nl krijg ik een ander ip-nummer terug met timeouts. Dus men heeft kennelijk iets vergeten om te zetten bij pop.quicknet.nl want je komt bij de verkeerde oude server terecht. Als pop.quicknet.nl wel naar de juiste server had verwezen dan hoeft je ook niet je instellingen aan te passen.
C:\Documents and Settings\user01>ping smtp.quicknet.nl

Pingen naar smtp.ziggo.nl [212.54.34.9] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.54.34.9: bytes=32 tijd=12 ms TTL=248
Antwoord van 212.54.34.9: bytes=32 tijd=11 ms TTL=248
Antwoord van 212.54.34.9: bytes=32 tijd=12 ms TTL=248
Antwoord van 212.54.34.9: bytes=32 tijd=11 ms TTL=248

C:\Documents and Settings\user01>ping pop.quicknet.nl

Pingen naar pop.quicknet.nl [212.54.47.147] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
etc.
 
ik ben wel niet van ziggo
maar bij mij werkt dit

[email protected]
wachtwoord

serverinstellingen
pop.ziggo.nl
smtp.ziggo.nl

hoop dat je er wat aan hebt

Ik heb er wel 36 keer overheen gelezen maar ik had nog pop3.ziggo.nl staan ipv pop.ziggo.nl en nu krijg ik inderdaad weer mail binnen.

Thx voor de tip :applause:
 
webmail

kon hier via https://webmail.quicknet.nl de quicknet mail niet meer lezen.
De pagina laden duurde een eeuw en kon niet aanloggen
dus je probeerd wat. en kwam achter het volgende. je kunt via de ziggo webmail server https://email.ziggo.nl/ je quicknet webmail lezen.:pompom:
gewoon aanloggen met je quicknet mail adres.

fijn al die info die je van ziggo krijgt.

edit: webmail server quicknet werk nu weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier hetzelfde probleem met pop.quicknet.nl.
Ik wacht nog even af, misschien zet een slimmerik de doorrouting om zodat pop.quicknet.nl wel weer werkt.
 
Inderdaad, door te veranderen naar pop.ziggo en smtp.ziggo (ipv quicknet), werkt het weer.

Konden de hele dag niets ontvangen, niets versturen, nu opgelost/
Kudos voor het forum, thanks guys :thankyou:
 
e-mail werkt weer

Inmiddels werken de \email accounts weer als vanouds en nog steeds met pop en smtp quicknet.nl
 
Waarom hebben we dan toch een email gehad waarin uitdrukkelijk staat aangegeven dat de email instellingen verder niet gewijzigd hoeven te worden. :roll:

Omdat dit een storing is, en dus geen voorziene wijziging...
Als je niks zou hebben gewijzigd had het vanzelf weer gaan werken, maar als workaround werkte de wijziging naar de ziggo servernamen...
 
Ik had ook problemen, de collega's op het werk ook, niets gedaan en nu doet alles het weer.

Die brief van ziggo gaat toch over een periode in april en we zijn nu toch in mei?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan