• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat dat gewoon zo is.
Ik heb sinds de eerste melding op dit forum al regelmatig gekeken op de verschillende HD zenders (met name het spellen van woorden in Lingo is een goede sync test op Ned 1 HD).
Het lipsync komt dus zeker niet voor op alle h360r decoders in het land. Of dat ligt aan verschillen in de hardware of aan verschillende in lokale transport streams kan ik je niet vertellen.

De netwerken van Ziggo zijn natuurlijk allemaal aan elkaar geplakte zooi zodat er heel goed op verschillende plaatsen verschillende signalen op het netwerk kunnen staan en ook de hardware kan verschillen als Samsung bijvoorbeeld tussentijds andere electronica of andere firmware/drivers is gaan gebruiken zonder de type vermelding aan te passen.

Ik hoop niet dat ze straks met een software update komen die het porbleem introduceert op plaatsen waar het zich nog niet voor deed :roll:

Ik zeg ook niet dat het niet zo is :). Dus in Castricum en bij iemand in Utrecht gaat het wel goed.
Het lijkt er inderdaad op dat alles met kunst en vliegwerk aan elkaar geknoopt is. Als het al aan elkaar zit. Dus dat bijvoorbeeld Multikabel alleen maar een Ziggo look and feel heeft gekregen.
 
Dus in Castricum en bij iemand in Utrecht gaat het wel goed.

Inderdaad. Bij anderen in Utrecht daarentegen zijn er wel problemen. Alhoewel ik hier in een achterstandswijk woon heeft dit geen invloed op de geluidssnelheid :grin::grin:.
 
Gisteravond is een recording gemaakt op een moment dat lipsync aanwezig was. Deze recording is vervolgens uitgespeeld op een R en een RA versie. De lipsync deed zich op beide boxen voor. Vanochtend is recording beschikbaar gesteld voor verdere analyse door Samsung Korea. Hierbij hebben we een eerste belangrijke stap gezet in onderzoek naar een oplossing.

Samsung heeft gemeld dat ze helaas geen lipsync hebben kunnen vaststellen op de nieuwe stream.
We zullen nu een tweetal 360 ontvangers naar Korea sturen, waarop zich het problem voordoet. Ik dit bevestigt dat niet iedereen het probleem waarneemt.
 
Samsung heeft gemeld dat ze helaas geen lipsync hebben kunnen vaststellen op de nieuwe stream.
We zullen nu een tweetal 360 ontvangers naar Korea sturen, waarop zich het problem voordoet. Ik dit bevestigt dat niet iedereen het probleem waarneemt.


Dat is vaag.

Ik heb mijn gehele thuis instrallatie Kabelkeur uitgevoerd, Mijn DCB-H360RA blijft lip-sync geven op de betreffende NPO zenders. Maak gebruik van een HDMI 1.3a kabel voor de connectie tussen de decoder en mijn TV. Heb een BER van 00000 en een signaal van 85 op de NPO HD zenders.

De Lip-Sync is zo duidelijk dat NPO HD kijken rond uit irritant is. Heb ook het HD abonnement, bij de overige zenders (Discovery HD, NGH HD en History HD) en de vrije Eurosport HD is er geen sprake van lip-sync problemen in welke vorm ook.

Ik nodig Ziggo ook hier bij uit om van mij part een fieldtest te doen bij mij thuis.

Wat ik niet begrijp, waarom kan de NPO het signaal niet het zelfde aanleveren als andere bovengenoemde partijen? gezien het feit dat de DCB-H360xx hier wel goed mee overweg kan.
 
Samsung heeft gemeld dat ze helaas geen lipsync hebben kunnen vaststellen op de nieuwe stream.
We zullen nu een tweetal 360 ontvangers naar Korea sturen, waarop zich het problem voordoet. Ik dit bevestigt dat niet iedereen het probleem waarneemt.

Wordt daarmee niet bevestigd dat er blijkbaar meerdere varianten van de h360r bestaan
 
Wordt daarmee niet bevestigd dat er blijkbaar meerdere varianten van de h360r bestaan

Er zijn ons maar twee varianten bekend. Met onze test samples R en RA hebben we het ook niet gezien. In Den Haag werd er met 2 andere test samples wel een lipsync waargenomen. Kortom hebben nog geen idee welke hardware, signaalaanvoer en evt netwerk afhankelijkheden er zijn om een lipsyc te veroorzaken.
 
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen, zoals immers meermalen gemeld is hier, heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben ook gemeld dat de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Het probleem beperkt zich niet tot de zenders van de NPO.

Heb ook het HD abonnement, bij de overige zenders (Discovery HD, NGH HD en History HD) en de vrije Eurosport HD is er geen sprake van lip-sync problemen in welke vorm ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dus niet bij iedereen zo. Bij mij en anderen heeft eurosport hd wel degelijk een behoorlijke lipsync afwijking en anderen hebben gemeld dat ook de zenders van het hd pakket deze problemen geven.

Het probleem beperkt zich niet tot de zenders van de NPO.

Dat klopt helemaal,hier postcode 2542 ook op alle HD zenders lipsyns:censored::evil:.
Ze kunnen mij niet vertellen dat het aan het NOB ligt.
Vriend van mij heeft CAI en heeft nergens last van,dus Ziggo doe er wat aan GVD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan