• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen beeld bepaalde zenders

  • Onderwerp starter mrronald
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mrronald

Ik heb op een aantal zenders geen beeld of het duurt 10 minuten tot een half uur, signaalsterkte is 0. Code E48.

Het probleem is bij de volgende zenders:

123
210
214
307
507
511
608
658

Een vriendin van mij woont 5 km verder, heeft zelfde decoder/televisie z2 van Ziggo en bij dezelfde zenders die ze niet kan ontvangen.

Verder heb ik geen splitter, geen versterker, er gaat 1 kabel direct uit de muur naar de decoder van ongeveer anderhalve meter. Er is geen teletekst op die zenders, wel dat balkje met informatie over de zender. Heb ook al de stekker eruit gehaald, paar minuten gewacht, kabels los gehaald, kaartje er in en eruit.

Hoop dat er iemand een oplossing heeft want is toch zonde als je er voor betaald en niet kan kijken.

Bedankt alvast!

Ronald
 
Ik heb op een aantal zenders geen beeld of het duurt 10 minuten tot een half uur, signaalsterkte is 0. Code E48.

Ik heb dat met RTL5, SBS6, RTL7 en RTL8.
De andere zenders zijn perfect.

Ik heb ook van alles geprobeerd, zelfs alle kabels vervangen door andere. Met een andere decoder is alles goed te ontvangen!!
 
Ik heb ook van alles geprobeerd, zelfs alle kabels vervangen door andere. Met een andere decoder is alles goed te ontvangen!!

Dat geeft dan aan dat je het probleem in eigen huis moet zoeken. Gelukkig maar, want dat is vaak sneller te doen.

Als je de decoder waarop je het probeem ondervindt eens rechtstreeks op het AOP aansluit met een zo kort mogelijke kabel en dan kijkt of de kwaliteit beter is, kunnen we vaststellen of het nog steeds je kabels zijn die problemen opleveren. Je nieuwe kabels, heb je daarbij gelet op KabelKeur?
En de andere decoder waar hij het prima doet, staat die ergens anders in huis of heb je die eens om te testen aangesloten op de plek waar de storende decoder nu staat? Anders zou ik dat laatste even proberen, als dezelfde decoder dan nog steeds problemen heeft zou er iets defect kunnen zijn aan (de aansluitingen van) de decoder.
 
Ik heb enkel de bijgeleverde kabels en dergelijke gebruikt. Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat alles nieuw ga aanschaffen om te kijken of het "daar misschien" aan ligt. Als ik digitale televisie neem bij een provider die mij zowel de hardware als wel de uitzendingen zelf levert, mag ik toch op zijn minst aannemen dat alles behoord te doen waar ik voor betaal? Of is dit heel naief?
 
Ik heb enkel de bijgeleverde kabels en dergelijke gebruikt. Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat alles nieuw ga aanschaffen om te kijken of het "daar misschien" aan ligt. Als ik digitale televisie neem bij een provider die mij zowel de hardware als wel de uitzendingen zelf levert, mag ik toch op zijn minst aannemen dat alles behoord te doen waar ik voor betaal? Of is dit heel naief?

Je weet nog helemaal niet of het aan die kabels ligt, dat is waar die testjes voor zijn.
 
Ik heb enkel de bijgeleverde kabels en dergelijke gebruikt. Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat alles nieuw ga aanschaffen om te kijken of het "daar misschien" aan ligt. Als ik digitale televisie neem bij een provider die mij zowel de hardware als wel de uitzendingen zelf levert, mag ik toch op zijn minst aannemen dat alles behoord te doen waar ik voor betaal? Of is dit heel naief?
Niets gaan aanschaffen. Ziggo "certificeert" de ontvanger zoals deze geleverd wordt, dus inclusief de bijgeleverde accessoires. Als jij die ontvanger direct op het AOP aansluit met de bijgeleverde coax kabel en het werkt niet dan mag je rustig de conclusie trekken dat er iets mis is met het signaal van Ziggo. Het vervelende is echter dat de Ziggo helpdesk vervolgens van jouw verwacht dat je je vrije tijd gaat opofferen om een monteur langs te laten komen die de boel gaat onderzoeken en waarbij men dan dreigt dat jij voor de kosten opdraait als de monteur toch een reden vindt om de oorzaak van het probleem in jouw schoenen te schuiven. De Ziggo helpdesk kent namelijk niet een policy om eerst een monteur het signaal tot jouw deur te laten onderzoeken en pas daarna een afspraak te maken als ze in dat signaal pad geen probleem hebben kunnen constateren. Zeg maar de klant vriendelijke manier waarbij ze zo min mogelijk overlast proberen te veroorzaken voor de klant.
 
Als je alleen de bijgeleverde materialen hebt gebruikt kan je gewoon een monteur krijgen.
Een monteur zal dan ook echt niet 'de schuld in je schoenen proberen te schuiven'

Zelfs in de meeste gevallen dat het wel degelijk aan de klant ligt komt er geen rekening uit voort, maar het kan wel als dreigement worden gebruikt om geen monteurs voor niks op pad te hoeven sturen, ook die zijn immers duur!

Andere optie is simpelweg een RMA aanmaken, wat mij de handigste optie lijkt gezien je al hebt aangetoond waar het probleem in zit.
Waardoor die monteur overbodig is, en alleen maar nog meer tijd in beslag neemt naar een oplossing!
 
Wat is een RMA?
RMA staat voor Return Material Authorisation

De term RMA gebruiken bedrijven voor (defecte) producten die teruggestuurd moeten worden (return material). Zonder RMA nummer (een soort referentie nummer) heb je als het ware nog geen recht op / toegang tot vervanging van (Authorisation) omdat je dan (mogelijk) nog niet alle mogelijke dingen hebt gedaan bv. bellen met de helpdesk om daar oa. vast te stellen dat het product idd defect is...
EN
Bedrijven gebruiken dat nummer intern om het product sneller op de juiste afdeling / locatie te krijgen maar ook om te kijken wat het probleem ervan was ivm reparatie / vervanging.
 
Ik heb enkel de bijgeleverde kabels en dergelijke gebruikt. Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat alles nieuw ga aanschaffen om te kijken of het "daar misschien" aan ligt. Als ik digitale televisie neem bij een provider die mij zowel de hardware als wel de uitzendingen zelf levert, mag ik toch op zijn minst aannemen dat alles behoord te doen waar ik voor betaal? Of is dit heel naief?

Het kan nog steeds aan je huis-installatie liggen als je de kabels van je digitale ontvanger bijvoorbeeld in de huiskamer hebt aangesloten en je Abonnee Overname Punt (AOP) in de meterkast zit. Als er slechte kabels of slechte splitters tussen zitten (in je huisinstallatie dus) kun je storingen oppikken.

Vandaar ook de vraag om **tijdelijk** je digitale ontvanger even aan te sluiten op het AOP, zonder splitters en huisinstallatie ertussen en dan te kijken of je de kanalen wel storingsvrij zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan