• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 1)

  • Onderwerp starter Magnetra
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is leuk en aardig, maar het is niet te ontkennen dat er iets flink mis zit in dat apparaat, aangezien alle 4 de computers last hebben van dit probleem terwijl er voorheen niets mis was en ik iig er op geen enkel andere plek/netwerk last van heb. Wat wel frappant is, is dat 't op zowel de Cisco als een Ubee router hetzelfde probleem is.

Werk sinds juli 2011 met de EWV3200. Problemen met uitvallend internet als genoemd + div. andere problemen. Na een maand omruiling van het modem voor een andere EWV3200. Meeste klachten sindsdien weg alleen blijf ik problemen houden met uitvallend internet. Zowel draadloos als wel bedraad. Werkte aanvankelijk met een lange coax kabel vanaf de AOP doos. Vanwege de klachten de EWV3200 bij de AOP doos geplaatst met de korte coax. Blijf klachten houden. Niet elk half uur, maar toch wel enkele keren per dag. Soms geeft het netwerk icoon aan dat er geen internet verbinding is, soms ook niet. Pagina's laden gewoonweg niet. Enkele minuten wachten en we zijn weer online. Gekke is dat internetradio vaak wel door blijft spelen. In de power uitlezing van het modem heb ik nooit iets afwijkends kunnen zien. Heb het enige tijd aangezien, maar heb toch de indruk dat het modem de oorzaak is.

Bedankt voor het bevestigen. Ik heb inderdaad ook geen last van wegvallen tijdens streamen van radio oid. Als ik me niet vergis ook niet wanneer ik de ene keer wat download.
 
Inderdaad hebben alle aangesloten computers in het netwerk (min. 3 zowel bedraad als draadloos) dit probleem. Als een pagina niet wil laden test ik even met een google pagina openen en/of Ziggo speedtest starten waarna snel duidelijk wordt, dat een router een verplichte plaspauze inlast:shock: Na een paar minuten komt de verbinding weer terug. Soms geeft windows netwerkcentrum aan dat er geen internetverbinding is, soms ook niet. Het was me al een keer opgevallen dat een download (via bitcomet) gewoon bleef doorlopen. Om uit te sluiten, dat hierddor hetnetwerk mogelijk te zwaar werd belast, overgegaan naar een check met internetradio. De aangesloten pc's draaien op Windows 7 en Vista.
 
Hallo,

Ik heb van de week de nieuwe Ubee WiFi modem binnen gekregen omdat de oude niet meer voldoet aan de huidige snelheid.
Nu is het zo dat alles prima werkt en dat ik van Alles-in 1 plus terug ga naar Alles-in-1 Basis, dus eigenlijk heb ik die nieuwe modem eigenlijk voor de snelheid niet nodig. Maar voor het ontvangst voor de laptop is het wel beter als die een beter signaal krijgt, want de huidige router waar die nu verbinding mee hebt is een Linksys G router, dus niet erg sterke ontvangst.

De huidige situatie:
· “oude” modem in de meterkast
· Linksys G router op 1e verdieping
· 2 vaste PC’s op 1e verdieping – Cat 5e bekabeld aangesloten (1 pc vaak downloaden)
· 1 laptop – bendenverdieping – wifi met G/N adapter

De “nieuwe” situatie:
· Ubee modem/router in de meterkast
· 1 vaste PC bekabeld
· 1 laptop bovenverdieping (komt een nieuwe dus)
· 1 laptop benedenverdieping.


Nu is het zo, wat ik eerder zei, dat alles naar behoren functioneert, en dat ik een beetje bang ben dat ik een hoop ellende krijg.
Ik heb nl het forum alhier doorgelezen, en je wordt er soms niet vrolijk van.

Zal ik de huidige situatie zo maar laten, of toch de gok wagen om de nieuwe aan te sluiten?
Het enige voordeel zal zijn dat de laptop(s) een sterker signaal zullen krijgen door de G modem/router. Althans zo zie ik het......

bedankt,
john
 
Zal ik de huidige situatie zo maar laten, of toch de gok wagen om de nieuwe aan te sluiten?
Het enige voordeel zal zijn dat de laptop(s) een sterker signaal zullen krijgen door de G modem/router. Althans zo zie ik het......

bedankt,
john

Ik zou de nieuwe modem aansluiten. De meeste problemen die sommigen ondervinden hebben betrekking op wireless. Snelheidsproblemen zul je met alles-in-1-basis zowiezo niet merken. Je kunt eventueel ook nog de 'oude router' laten zitten zodat je kunt kiezen welk draadloos netwerk je wilt gebruiken, misschien is die op de eerste verdieping sterker en op de begane grond de nieuwe. Om geen last te hebben van een dubbele routerfunctie kun je het beste de netwerkkabel niet in de WAN steken, maar in een van de LAN poorten van je oude router. Je moet dan ook de DHCP server in je oude router uitschakelen. De andere LAN poorten kun je dan ook gebruiken voor de bedrade computers die je daar nog wilt aansluiten.
 
Ik zou de nieuwe modem aansluiten. De meeste problemen die sommigen ondervinden hebben betrekking op wireless. Snelheidsproblemen zul je met alles-in-1-basis zowiezo niet merken. Je kunt eventueel ook nog de 'oude router' laten zitten zodat je kunt kiezen welk draadloos netwerk je wilt gebruiken, misschien is die op de eerste verdieping sterker en op de begane grond de nieuwe. Om geen last te hebben van een dubbele routerfunctie kun je het beste de netwerkkabel niet in de WAN steken, maar in een van de LAN poorten van je oude router. Je moet dan ook de DHCP server in je oude router uitschakelen. De andere LAN poorten kun je dan ook gebruiken voor de bedrade computers die je daar nog wilt aansluiten.

Betekend dat dat je een router als versterker op de eerste verdieping kunt hebben en het modem opde begane grond voor je Smart tv? Ik merk dat het nieuwe modem zwakker is dan mijn oude Webstar, die op dezelfde plaats geïnstalleerd was,nl de meterkast beneden. Laptop staat boven:)
 
potjandorie nog aan toe.
wat een gedoe :P toegegeven, niet helemaal van ziggo zen kant maar alsnog.

Situatie omschrijving:
2 routers.

R1: ubee modem/router ( staat beneden)
R2: icidu 300n gigabit router ( raar ding, staat boven)

R1 lan poort 1 <-----cat5----> R2 lan poort 1

op R1 zit het volgende:
home cinema set (HTS1) met wifi
laptop1 ( soms meerdere) met wifi

op R2 zit het volgende:
PC1 ( bedraad)
PC2 ( wifi)


instellingen R1:
DHCP: aan
RIP: uit
bridging: uit


instellingen R2:
RIP (heeft ie niet)
static routing ( wil ik wel maar heeft R1 niet)
UPNP : uit
DHCP : uit
firewall : uit


probleem:
ik wil de situatie waarbij ik mijn R2 als accesspoint gebruik voor R1. Nu het bizarre:

eerst alles goed, opeens kan ik op PC1 nog wel de R1 bereiken, maar geen internet. Terwijl ik PC2 gewoon internet heb!?. Lease van de DHCP is nogsteeds actief en R1 en R2 reageren beide op pings vanaf alle apparatuur ( behalve HTS1 die heeft geen ping functie).

andere mogelijkheid
Ik denk dus. Weet je wat. ik gooi RIP aan. laat de routers het maar zelf uitvechten. Blijkt dat onding van een R2 geen RIP te hebben.

Ik denk, ik ga bridgen, alles ingesteld gaat opzich goed, vliegt opeens hele wifi van die R2 eruit evenals de bedraade verbinding ( moest stroom eraf om hem weer op orde te krijgen, dit werkte pas nadat ik bridging uitzette bij R1)

Ik denk, okey dan maar:
R1 lan poort 1 <---cat5 --> R2 lan WAN poort. en DHCP aan
Dit werkt goed, tot zover geen problemen. MAAR nu heb ik natuurlijk twee gescheiden netwerken. nu kan ik wel van boven de PC beneden bereiken maar niet andersom ( huh?) pingen lukt wel, zelfs vanaf PC1 boven, laptop1 zijn shared folders bereiken. maar pingen vanaf laptop1 naar PC2 lukt niet? -.-
Ook kan ik dan weer niet statisch routen naar het R2 netwerk omdat ik die
mogelijkheid niet heb bij R1...

ik zit nu een beetje vast. aan de handleiding van R2 staat eigenlijk niets zinnigs en in die van R1 merk ik alleen dat ik veel functies mis. Heeft iemand
een sugestie?
 
MAAR nu heb ik natuurlijk twee gescheiden netwerken. nu kan ik wel van boven de PC beneden bereiken maar niet andersom ( huh?) pingen lukt wel, zelfs vanaf PC1 boven, laptop1 zijn shared folders bereiken. maar pingen vanaf laptop1 naar PC2 lukt niet? -.-
Dat is normaal gedrag als je 2 routers achter elkaar zet.
Verder is niet iedere router geschikt om zich te gedragen als access point.
Maar het door jou omschreven gedrag kan ik niet helemaal verklaren. Misschien toeval ?
 
dankje voor je reactie mesa.
Ik vraag me alleen af hoe dit bizarre gedrag tot stand komt.

Is er ook niet iets met een VPN te regelen? door middel van tunnels?
ik heb niet veel ervaringen met VPN :P

PS: ik denk dat de connectie van PC1 naar laptop1 maar andersom niet komt doordat de firewall niet helemaal uit staat o.i.d. Ik heb namelijk wel de optie
gevonden voor remote acces en dan opeens kan ik wel mijn R2 zijn interne poort
pingen vanaf laptop1.


edit 17 april 16:21:
Ik ga proberen om weer naar de originele instellingen te gaan voor een accesspoint, maar dan de DHCP over te laten aan de ICIDU router. Mischien lost dit wat hikjes op :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Betekend dat dat je een router als versterker op de eerste verdieping kunt hebben en het modem opde begane grond voor je Smart tv? Ik merk dat het nieuwe modem zwakker is dan mijn oude Webstar, die op dezelfde plaats geïnstalleerd was,nl de meterkast beneden. Laptop staat boven:)

Ja, dat zou kunnen. Je moet natuurlijk wel die router met een kabel koppelen. (of een wireless repeater gebruiken als 'versterker', wat wel ten koste van je snelheid gaat omdat alle verkeer dan over hetzelfde wireless kanaal gaat)
 
Router achter Router / Bridge mode

Heren en dames,

Ik heb gisteren de UBEE ontvangen van Ziggo, nadat ik na jaren eindelijk de overstap heb gewaagd naar kabel ipv ADSL.
Nu heb ik echter een Draytek Modem / Router, dat mij heel veel functies biedt die ik graag zou blijven behouden.
Dus ik wil de UBEE eigenlijk alleen als modem gebruiken, zonder verdere functies.
Nu lees ik dat er 2 opties zijn: De UBEE in bridge mode laten zetten via de klanten service,
of om MAC forwarding aan te zetten.
Op de Draytek heb ik gewoon een ethernet-WAN port, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Wat is het wezenlijke verschil tussen de bridge-mode via Ziggo of de MAC-forwarding via UBEE( als dat er al is), en is er een voor / nadeel aan de opties?

Ben benieuwd naar de ervaringen met router achter router / of de oplossing zoals ik die graag zou zien..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan