• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo mogelijk samengevoegd met Vodafone

Status
Niet open voor verdere reacties.
Citaat 1: "Liberty Global, het moederbedrijf van kabelaar Ziggo, onderhandelt met telecombedrijf Vodafone over een gedeeltelijk samengaan."
Citaat 2: "Vodafone zegt dat de gesprekken in een pril stadium zijn en dat er alleen delen van het bedrijf worden verkocht, als er een deal komt. "

Ik denk, eerst maar eens zien of het a:, echt doorgaat want er zijn alleen gesprekken en b:, welke delen dan worden verkocht.
Ik kan genoeg situaties bedenken waarom dit niet zo goed zou zijn voor Ziggo klanten,maar ik kan er ook zat bedenken waarin het wel goed zou zijn voor Ziggo klanten.
Ik kan ook genoeg redenen bedenken waardoor het helemaal niet doorgaat..

Xs4all werd ook ingelijfd bij KPN maar kon en kan zijn eigen gang gaan en heeft zich ontwikkeld tot een prima provider,dus het kan ook best goed gaan.

Ik zeg dit dus niet om u/jou af te z**ken,maar eigenlijk is dit een van de artikelen zoals ook bij totaalTV waar je eigenlijk niets mee kan.
Het is als het weerbericht van Piet, het kan vriezen en het kan dooien, hier en daar schijnt de zon.. voornamelijk daar dus.
Hier en daar ook een bui.. voornamelijk hier dus.. :mrgreen:

vodafone ontkent veel weer hier:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/19990/vodafone-ontkent-fusiegesprekken-met-eigenaar-ziggo.html
 
Re:

Eens dat je eerst moet afwachten of er wel een akkoord komt. Maar ik vraag me wel af of de ACM dit goedkeurt. Je hebt dan nog maar 2 TV-aanbieders: KPN of Ziggo. De glasvezel van Vodafone zal wel onder de naam van Ziggo dan doorgaan en ze zullen wel het mobiele verkeer opslokken. Ik vrees dat dan de goedkope c.q. onbeperkte zakelijke abonnementen eraan gaan. Kabeltechnisch zijn ze al aan het snijden dat zal dan bij Vodafone niet anders zijn. Maar keuze heb je dan niet meer. Het is dan of Ziggo of KPN (alle sub-bedrijven van KPN volgen de KPN-lijn).
 
Eens dat je eerst moet afwachten of er wel een akkoord komt. Maar ik vraag me wel af of de ACM dit goedkeurt. Je hebt dan nog maar 2 TV-aanbieders: KPN of Ziggo. De glasvezel van Vodafone zal wel onder de naam van Ziggo dan doorgaan en ze zullen wel het mobiele verkeer opslokken. Ik vrees dat dan de goedkope c.q. onbeperkte zakelijke abonnementen eraan gaan. Kabeltechnisch zijn ze al aan het snijden dat zal dan bij Vodafone niet anders zijn. Maar keuze heb je dan niet meer. Het is dan of Ziggo of KPN (alle sub-bedrijven van KPN volgen de KPN-lijn).

De EU mag dit best goedkeuren, met voorwaarden dat bijvoorbeeld. Het verder gaat als Vodafone met de voorwaarden dat de komende X aantal jaren Vodafone verplicht is naast huurdecoders ook eigen decoders en modules toestaat, dat Vodafone deze volledig vrij laat zoals oud Ziggo, dat Vodafone verplicht wordt te investeren in het netwerk (waarbij Vodafone ter compensatie de zekerheid heeft nooit derden toe te hoeven laten). Vodafone zich terug moet trekken van de fiber netwerken van KPN Wholesale. Vodafone de komende x jaren niet mag verkopen cq fuseren met andere markt partijen of investeerders.
Vodafone binnen de Europese Unie geen concurrentie meer mag inlijven voor de komende X aantal jaren.
Vodafone verplicht wordt om binnen heel de EU, UPC om te bouwen naar Vodafone.
KPN bij wanprestaties, weer een staatsbedrijf wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan