• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Resolutie 1080I ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Harry29

Hallo forummers,

Deze decoder geeft als beste resolutie 1080I. Mijn tv (Philips 32PFL9603) is HD dus beste resolutie 1080P.
Is 1080P niet beter dan 1080I? Wat moet ik doen om resolutie 1080P te krijgen?

Ben niet echt een held in deze dingen, misschien haal ik dingen door elkaar, maar had toch graag antwoord op mijn vraag.

Bedankt alvast, Harry.
 
1080P is beter dan 1080I. Bij 1080P worden alle beeldlijnen tegelijk ververst (progressive). Bij 1080I worden de ene keer alle even lijnen ververst, en daarna alle oneven lijnen (Interlaced). Als je decoder als beste resolutie 1080I heeft dan kun je die niet opkrikken naar 1080P...
 
Bedankt voor je antwoord.

Dus als ik het goed begrijp is deze decoder geen "echte" HD (1080P) decoder?
 
Van wat ik er altijd van begrijp:
Een tv met 720 beeldlijnen is HD-Ready
Een tv met 1080 beeldlijnen is Full-HD

M.a.w. 1080I en 1080P tv's zijnfull-hd, dus die decoder is in dat opzicht dan ook full-hd.... maar volgens mij is hier verder geen eenduidig antwoord van te vinden is is meer mijn interpretatie.
 
Is wel een beetje zuur.

Ik koop een Full-HD 1080P tv en krijg dus (via de decoder) "maar" 1080I.
Toch niet echt logisch?
 
Weet niet hoe duur die decoder is? Hardware voor Interlaced is goedkopere oplossing dan Progressive...

maar ik denk niet dat je het verschil tussen 1080P en 1080I ziet ;)
 
Bedankt, ik zal het met deze decoder moeten doen.
 
Ach ik doe het met een Humax decodertje via de scart kabel .... ;)
 
Gooi hem nog niet weg die Samsung360 want het is wel degelijk een 1080P decoder.
Probleem is dat we in NL geen 1080P uitzendingen hebben, zelfs de mooie tenniswedstrijden uit Oz waren allemaal 1080I.
Het gaat nog redelijk wat jaartjes kosten voor de broadcasters gaan investeren zodat we 1080P zullen hebben.
Ik heb hem ook en ben er heel blij mee, hoewel we bijna geen echter HD uitzendingen meer hebben, maar misschien verrast Ned1, 2 en 3 ons binnenkort en gaat NET5 alleen nog maar reklame uitzenden zodat alle reklame in 1080P kan.:frons:
 
Toch staat er in de gebruiksaanwijzing van deze Samsung: uitvoerresolutie 1080I, 720P of 576P (576I)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan