• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mailprobleem

  • Onderwerp starter marivermeer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier werkt het weer. Gelukkig zag Ziggo ook in dat het echt een groot probleem was :) Maar ik ben van mening dat zulke dingen niet mogen gebeuren.
 
Was vanochtend het ontvangen van mail via dit account, nu is het verzenden hier ook onmogelijk.
Taak [email protected] verzenden rapporteert fout
(0x800CCC0D): kan de e-mailserver niet vinden. Controleer de servergegevens in account eigenschappen.
Update:
Dit e-mailaccount kan verzendt inmiddels weer e-mail.
Helaas heeft mijn andere Ziggo e-mailaccount het probleem van geen mail te kunnen verzenden overgenomen.
Mij 2 @home accounts functioneren nog steeds....
 
bij mail versturen met ander emailadres moet je vaak wel gebruik maken van de smtp-server van je provider..schiet je dus niet altijd wat mee op..ten zij je werkt met webmail

Webmail is niet voor niks de manier waarop email ontworpen is. Een gratis gmailaccount lost al je problemen op wat betreft email. Er is vaak weinig reden te noemen om überhaupt de email van je provider te gebruiken, vaak doen ze dit toch maar "erbij", zodat je minder snel overstapt.

Overigens doet lang niet elke provider zo moeilijk als Ziggo over poort 25.
 
mail werkt hier nog steeds niet.

Ziggo site geeft aan: er zijn problemen met alle diensten in uw regio.
Vreemd alleen de mail werkt niet verder gewoon internet, telefoon en tv

edit: de inkomende en uitgaande server veranderd naar mail en alles werkt weer.
 
Hier werkt de mail ook weer. Gisteravond een klacht ingediend met de vraag of ze naar de smtp server wilden kijken aangezien de mail niet werd verstuurd.

Dit is de reactie vanaf een NOreply adres:



Geachte heer/mevrouw XXXX,
>
>
> Controleert u in Outlook (Express) of Windows Mail bij Extra >
> Accounts > pop.ziggo.nl > Eigenschappen > Servers eerst of u
> smtp.ziggo.nl als uitgaande e-mail server ingesteld heeft staan. Staat
> deze goed, controleert u dan op www.myip.nl via welke ISP u verbinding
> maakt. De aangegeven ISP moet @Home, Casema, Multikabel, of Ziggo
> zijn. Maakt u gebruik van een andere provider, dan maakt u
> waarschijnlijk verbinding via de draadloze router van de buren. U kunt
> dan geen gebruik maken van smtp.ziggo.nl.
> Controleert u vervolgens of er geen grote e-mails in ?Postvak UIT? of
> ?Sent items? staan. E-mails mogen een maximale grootte hebben van
> ongeveer 4,5 MB. Verwijdert u de te grote e-mails. Als het e-mail
> programma aan het proberen is de e-mails te verzenden kunt u ze niet
> kunt verwijderen. U kunt dan de LAN of de draadloze verbinding
> uitschakelen. Het verzenden wordt dan afgebroken en kunt u de e-mails
> alsnog verwijderen.
> Als u vervolgens nog niets kunt versturen, kunt u een systeemherstel
> uitvoeren.
> Gaat u naar Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeem
> werkset > Systeem herstel. Kiest u hier zelf een herstelpunt toen de
> internet en e-mail verbinding nog goed werkten. Klikt u hierna nog 2
> maal op "Volgende", en de computer wordt opnieuw opgestart en naar die
> datum teruggezet.
> U verliest hiermee geen bestanden. Alleen instellingen van de
> computer worden hiermee hersteld.
> Als het systeemherstel niet heeft geholpen, kunt u de
> beveiligingssoftware de-installeren, en, na het herstarten van de
> computer, opnieuw installeren. Voor verdere ondersteuning raad ik aan
> om contact op te nemen met de leverancier van het systeem, of de
> leverancier van de software.
>
>
>
>
> Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op
> 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur
> tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur.
> Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste
> nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met
> Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en
> gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
>
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> ***)
> Afdeling Klantenservice
> Ziggo


Oke, hier dan maar mijn reactie aangezien ik ***) niet terug kan mailen:



Beste ***),

Blijkbaar heb je mijn mail niet gelezen of niet serieus genomen. Ik mag alle instellingen op mijn pc controleren, firewall en anitvirus de-installeren en vervolgens contact opnemen met de bouwer van mijn PC of Microsoft over het niet kunnen versturen van mail????? De problemen kunnen dus overal zitten behalve bij Ziggo????

Lees de klacht in het vervolg eens door, kijk of het probleem bij jullie ligt en stuur de klant dan pas op een zoektocht naar de fout!!!! Lees voor de grap eens dit forum!!! Er zijn genoeg reacties geweest om te kunnen zien dat er daadwerklijk een storing was.

***) modedit : Waarom haalt u wel uw eigen naam weg en noemt vervolgens de naam van de ziggo medwerker. Als u kennis had genomen van de forumregels dan weet u dat dit niet wordt toegestaan, juist omwille van privacy.

edit Distael: Mijn excuses.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Medewerkers zullen je altijd eerst aanraden om te controleren of de fout bij jou ligt zolang ze niet weten van een grote storing in jouw regio. Een individueel mailprobleem wordt bijna nooit door Ziggo veroorzaakt, dan zou de hele buurt problemen moeten hebben. Daarom is de eerste reactie altijd om uit te sluiten waar het probleem ligt, zodat het ook opgelost kan worden. Pas als je verteld dat je al hebt uitgesloten dat het probleem bij jou ligt (en op welke manier) nemen ze aan dat het probleem bij hun ligt, als ze hier ook meerdere meldingen van hebben gekregen.

Daarom altijd gedetailleerd melden waarom je ervan overtuigd bent dat het probleem bij hun ligt.
 
Ach, dat hij me instellingen laat controleren is nog tot daar aan toe, systeemherstel, verwijderen van firewall en virusscanner gaan wel wat ver en de tip om de fabrikant of softwareleverancier in te schakelen gaan wel heel erg ver. Wat mij het meest irriteert is dat de mail afkomstig is van een NO REPLY........lekker makkelijk, klacht afgehandeld want we hebben de klant met een kluitje het riet ingestuurd????

Maar wel een goede tip, voortaan geef ik in dit soort klachten wel aan dat ze hier moeten kijken voor de andere gebruikers die een soortgelijke storing hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan