• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik heb sins 3 dagen nu een super mooie Philips 8404/H12

Toen ik de TV kreeg heb ik eerst de TV aangesloten en even zenders laten zoeken zonder CI+ .. omdat ik nog geen CAM CI+ had.
Nu heb ik vandaag CI+ gekocht met hoge verwachtingen, had al verschillende dingen gelezen dat het allemaal werkt ed :) dus heb ook nog even laatste Firmware van Philips site gedownload en geïnstalleerd (succesvol)
Na plaatsen van CI+ module gaat ie vertifiëren .. en das volgens mij succesvol want ik kan alle gegeven bekijken van de module en smartcard.
Nu wil zender toevoegen bij instellingen en dan automatisch zenders toevoegen.. START >> dan vraagt deze om een Frequentie in MHz .. dit is voor mij 369.00, dit voer ik in en dan gaat "hij" zoeken .. na 5 - 15 min krijg ik dezelfde melding weer dat ik de frequentie in moet voeren .. ik voer dan weer 369.00 in en druk op "OK" .. zoeken zoeken zoeken ... en dan krijg ik weer de vraag om frequentie in te voeren .. ik heb nog niet eens de melding netwerknummer invoeren gehad :evil:
Ziggo gebeld en instructie gekregen om CI+ module er uit te halen en dan TV te laten scannen, dan frequentie invoeren en daarna netnummer .. module er weer in en dan TV uit doen en op laten starten om tv module te laten checken na dat deze klaar is met de check .. tv 15 sec uit .. en dan zou hij moeten werken ..
Ik heb dit gedaan en kom weer niet verder dan frequentienummer invoeren:cry: ..
Iemand tips voor mij of ervaringen van mensen die dit ook meegemaakt hebben ??

Kwil TV kijke ..

PS> SMARTcard is geactiveerd
 
De volgorde is inderdaad: eerst zenders laten zoeken, dat zijn er iets van 260, en dan pas de CAM er in stoppen. Zie de Handleiding op dit forum.

Nu heb je het andersom gedaan, en dus zou het een oplossing kunnen zijn 'm terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen.
Waarschijnlijk moet dan ook de SW 066 eerst weer ingespeeld worden, daarna de zenders zoeken.

Groet,
JW
 
De volgorde is inderdaad: eerst zenders laten zoeken, dat zijn er iets van 260, en dan pas de CAM er in stoppen. Zie de Handleiding op dit forum.

Nu heb je het andersom gedaan, en dus zou het een oplossing kunnen zijn 'm terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen.
Waarschijnlijk moet dan ook de SW 066 eerst weer ingespeeld worden, daarna de zenders zoeken.

Groet,
JW

Heb hem nu naar fabrieksinstellingen terug gezet ..
Zal even kijken of ik firmware opnieuw er op kan zetten ..

Zal zo status daarvan even updaten .. thnx for reply anyway:wink:
 
Volg daarbij nauwkeurig de Handleiding, Versie 4 die op dit Philips Forum staat :idea:

Groet,
JW
 
Volg daarbij nauwkeurig de Handleiding, Versie 4 die op dit Philips Forum staat :idea:

Groet,
JW

Ik heb nog een keer de laatste firmware gedownload .. deze op USB stick gezet .. het is een autorun.upg bestandje .. en deze zou moeten updaten als je de usb stick in de TV doet.. alleen hij opend dan mijn USB stick en zegt geen bestanden .. Ik denk dat dit komt omdat de laatste versie er al opstaat .. dat heb ik namelijk maandag al gedaan ..
 
Ik heb de CI+ module met de bar codes naar mij toe geplaatst ..
De Ziggo smartcard er in gedaan zoals het in het Ziggo boekje staat .. Ziggo op de kop als je NEOTION Module voor je staat ..
Even om dit probleem uit te sluiten ..

Heb nu fabrieksinstellen terug gezet .. moet ik nu eens scannen naar zenders en ook een frequentie invullen ??? of dan op annuleren drukken ??
 
Volg stap-voor-stap de Handleiding https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21339 versie 4, print die uit en hou 'm er bij.
Dan kán het niet mis gaan.

Niet "klooien" met de kaart of de CAM, niet verkeerd om er in steken, dan kan er van alles mis gaan, onder andere met de pennetjes/kontaktjes.

Groet,
JW

Die manual had ik er bij :-P

Enige fout van mij is dan dat ik die CAM module er al ingestoken heb van te voren ...
Terug naar fabrieksinstellingen werkt niet .. blijf hetzelfde probleem houden.. moet elke keer die *** frequentie invullen .. :evil:

is er niet iets dat ik hem echt helemaal fabrieks af kan zetten ?? .. er staan nu namelijk al zenders ed op ..
 
Inderdaad, met "fabrieksinstellingen" kun je 'm niet volledig resetten, dan gaan alleen beeld en geluid terug naar de oorspronkelijke situatie.
Wellicht is er een mogelijkheid 'm echt volledig terug te zetten, ik weet 'm niet zo te vinden.
Hopelijk zijn er ander Philips-gebruikers die dit wel weten. Ik zoek ook even door bij mijn 5604.

Overigens herinner ik me een verhaal van iemand op het forum die de frequentie iets moest veranderen, ik dacht bij een Philips. Dat was kort geleden, dus even zoeken.

Groet,
JW
 
Inderdaad, met "fabrieksinstellingen" kun je 'm niet volledig resetten, dan gaan alleen beeld en geluid terug naar de oorspronkelijke situatie.
Wellicht is er een mogelijkheid 'm echt volledig terug te zetten, ik weet 'm niet zo te vinden.
Hopelijk zijn er ander Philips-gebruikers die dit wel weten. Ik zoek ook even door bij mijn 5604.

Overigens herinner ik me een verhaal van iemand op het forum die de frequentie iets moest veranderen, ik dacht bij een Philips. Dat was kort geleden, dus even zoeken.

Groet,
JW

Thnx voor je late reactie nog :wink:
Laat me maar weten als je iets gevonden hebt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan