• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ik word knettergek van die facturering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esy ®

Forum Gebruiker
Berichten
885
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik had altijd gescheiden een tv-abbo en een internet-abbo.
Per 8-7-2008 heb "alles in één" gekregen.
Helaas heeft Ziggo niet mijn tv-abbo daarbij gezet maar 2 abbo's naast elkaar door laten lopen.
Na veel bellen is dat tv-abbo stopgezet maar het teveel betaalde over die periode vanaf 8-7 nog niet terugbetaald.

Log ik in via mijn oude klantnummer en bekijk ik mijn facturen van het stopgezette abonnement zie ik het volgende:
2m3jpc3.jpg


Moet ik hier nog iets van begrijpen? :cry::cry::cry:
 
Ik begrijp hieruit dat je een tegoed hebt van 132.34 euro. Als dit niet uitbetaald wordt, zal het verrekend worden met je komende facturen.
 
Ik begrijp hieruit dat je een tegoed hebt van 132.34 euro. Als dit niet uitbetaald wordt, zal het verrekend worden met je komende facturen.

Dat zou het ook maar het "spelletje" blijft gewoon doorgaan.
Aangezien ik nu een ander klantnummer heb voor het "alles in één" dan de 2 klantnummers welke ik had voor internet en tv zullen ze het "padje" wel kwijt zijn en niet zomaar gaan verrekenen met een "andere" klant.

Het is gewoon onverklaarbaar waar de + en - bedragen vandaan komen nadat dit klantnummer heeft ophouden te bestaan per 8-7.
Ik zie er gewoon als een beer tegenop om dit weer een of andere goedbedoelende eerste lijns helpdeskmedewerker te moeten gaan uitleggen. :sad:
 
Als er op een klantnummer geen abonnementen meer draaien, zou een tegoed vanzelf uitbetaald moeten worden. Aangezien de tegoeden nog maar kort zijn toegekend, zou ik nog een week of twee afwachten voordat je weer in de telefoon klimt.
 
Als er op een klantnummer geen abonnementen meer draaien, zou een tegoed vanzelf uitbetaald moeten worden. Aangezien de tegoeden nog maar kort zijn toegekend, zou ik nog een week of twee afwachten voordat je weer in de telefoon klimt.

Mwa, kort? Het eerste tegoed is van juni/juli.
Ik had vandaag een zeer behulpzame vrouw aan de telefoon die er ook de ballen niet van snapte en zich daar ook niet in wenste te verdiepen.
Dat blijkt het domein van de financiële afdeling te zijn. "Die zoeken het maar uit maar het is wel bijzonder".
Ze heeft een rapport geschreven en gevraagd of ze het met spoed willen afhandelen.
Hoelang het zou gaan duren kon ze natuurlijk geen uitspraken over doen.
 
Mwa, kort? Het eerste tegoed is van juni/juli.
Ik had vandaag een zeer behulpzame vrouw aan de telefoon die er ook de ballen niet van snapte en zich daar ook niet in wenste te verdiepen.
Dat blijkt het domein van de financiële afdeling te zijn. "Die zoeken het maar uit maar het is wel bijzonder".
Ze heeft een rapport geschreven en gevraagd of ze het met spoed willen afhandelen.
Hoelang het zou gaan duren kon ze natuurlijk geen uitspraken over doen.

De fouten waren inderdaad al vanaf juni, maar de correctie is pas op 12 september uitgevoerd, vandaar dat het over kort had.
 
De fouten waren inderdaad al vanaf juni, maar de correctie is pas op 12 september uitgevoerd, vandaar dat het over kort had.

Ja, maar ik ben geen boekhoudkundig wonder en snap dus echt niet dat er kleinere bedragen worden gecorrigeerd als dat er wordt geincasseerd. :?
 
Ik denk dat het zo gegaan is:

Je abonnement had per 08-07 stopgezet moeten worden, maar is pas ergens in augustus beeindigd, en wel op een moment dat de factuur voor september al aangemaakt was.

De bovenste correctie is een automatische, die het restant van augustus (na de daadwerkelijke beeindiging) en september corrigeert.

Daarnaast zijn er twee handmatige correcties geweest voor de delen van juli en augustus waarop het abonnement onterecht gelopen heeft. Hierdoor heb je dus correcties die allebei minder dan een maand zijn (het begin van juli was terecht, het einde van augustus wordt al automatisch gecorrigeerd). Deze correcties zijn vervolgens op de bijbehorende maanden geboekt, waardoor er bij deze maanden een negatieve achterstand te zien is.
 
Ik denk dat het zo gegaan is:

Je abonnement had per 08-07 stopgezet moeten worden, maar is pas ergens in augustus beeindigd, en wel op een moment dat de factuur voor september al aangemaakt was.

De bovenste correctie is een automatische, die het restant van augustus (na de daadwerkelijke beeindiging) en september corrigeert.

Daarnaast zijn er twee handmatige correcties geweest voor de delen van juli en augustus waarop het abonnement onterecht gelopen heeft. Hierdoor heb je dus correcties die allebei minder dan een maand zijn (het begin van juli was terecht, het einde van augustus wordt al automatisch gecorrigeerd). Deze correcties zijn vervolgens op de bijbehorende maanden geboekt, waardoor er bij deze maanden een negatieve achterstand te zien is.

Dank voor je moeite om het uit te leggen!
Het duizeld mij evengoed. Toch niet vreemd dat een leek "knettergek" wordt van dit soort overzichten? :grin:
Als ze meteen eind juli de zaak hadden verrekend was het nooit zo uit de hand gelopen.
 
Even een update, Ik heb de laatste maanden dus Eur. 132,34 teveel betaald voor een niet bestaand abonnement.
Aangezien ik niets meer van Ziggo vernam heb ik vrijdag dus maar weer eens gebeld met de helpdesk. Na enig onderzoek blijkt dat Ziggo het bedrag (eind oktober!!!!) wil gaan verrekenen. :evil:

Dat kan dus helemaal niet daar dat abonnement niet meer bestaat en ze kunnen het niet verrekenen met een ander abonnement. *zucht*.
Gaan ze weer onderzoeken.:cry:

Ziggo, ik wil :censored: mijn geld gewoon terug !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan