• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Basispakket verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

pboes

Forum Gebruiker
Berichten
1.049
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik las in het NHD dat het basispakket voor televisie verdwijnt. Men wordt gedwongen het standaardpakket af te nemen of te stoppen met kabeltelevisie.

Ik vind in deze twee dingen vreemd:

1. Ik lees er niets over op de site van Multikabel.

2. Als reden wordt aangegeven dat het filteren nog al moeilijk is en men er daarom mee wil stoppen. Ik vind dat op zich ook al vreemd want ik denk dat het filteren juist makkelijker is geworden in vergelijking met enkele jaren geleden.
 
Waar en wanneer stond dat in het NHD ? (het is mij niet opgevallen namelijk)

En kun je het artikeltje eens quoten als het niet te lang is ?
 
remove: Oorspronkelijke artikel.
Edit: In een nieuw antwoord het artikel van het NHD in de Helderse Editie.
 
Toch nog gevonden. :wink:


©Helderse Courant, 14-07-2006.

Ouderenbond: Afschaffing basispakket Mutikabel dupeert minima.

Goedkope kabeltelevisie uit beeld.

Jarenlang krgen honderden Nieuwediepers dezelfde radio- en televisieprogramma's vijf euro goedkoper dan andere abonnees. Maar Multikabel gaat daar nu een eind aan maken.

Tot groot ongenoegen van de protestants-christelijke ouderenbond PCCB Den Helder/Julianadorp. Die heeft al aan de bel getrokken bij de directie van het kabelbedrijf. Want volgens Han Ellermeijer betekent de prijsverhoging van 50 % een gevoelige aanslag op de portemonnee van mensen met een AOW'tje of bijstand.

"Het basispakket waarvoor zij tot dusver tien euro in de maand betaaklden, wordt afgeschaft. In plaats daarvan krijgen zij het standaardpakket voor vijftien euro.
Nou lijkt vijf euro niet veel, maar als je achthonderd euro in de maand krijgt en daar moet dan nog je huur vanaf, hakt zo'n abonnement er stevig in".

Het basispakket was goedkoper dan het standaardpakket, omdat er minder zenders werden aangeboden. Alleen Nederland 1, 2 en 3 en buitenlandse publieke zenders waren verkrijgbaar.

Op papier althans. Want technisch blijkt het volgens Ellermeijer lastig om dat pakket te kortwieken.

"Dat moet met filters gebeuren en die werken niet goed. In de praktijk krijgen de mensen met een basispakket nu al dezelfde zenders al zij die het standaardpakket hebben"

Multikabel heeft daarom het bassispakket geruisloos uit het aanbod laten verdwijnen. Per 01 oktober gebeurdt dat officieeel.

"Je kunt al geen abonnement meer op het basispakket nemen en moet meteen naar het standaardpakket. Dat kost in Den Helder 15,45 euro"
Daarmee worden minima op flinke kosten gejaagd.

"Voor veel mensen en dan vooral alleenstaande ouderen met slechts een AOW-uitkering is zestig euro per jaar éxtra een heleboel geld."
Zomarr het abonnement opzeggen is geen reëel alternatief, omdat radio en televisie juist voor deze doelgroep een onmisbare voorzienig zijn.
"En naar de concurent kunnen ze niet, want er is geen concurent. Het enige wat ze kunnen doen is weer een antenne op het balkon zetten of een kabel bij de buren laten afsplitsen."

Volgens woordvoerder Ramses de Vries van Multikabel is het basispakket een erfenis uit het verleden die niet meer overeind gehouden kan worden.
"Er is geen vraag naar. Slechts een kleine groep mensen (2100 van de 315.000 abonnees van Mutikabel, red.) heeft het basispakket. Het kost ons gewoon te veel, om alleen de publieke zenders er uit te filteren. Die filters zijn inmiddels ook al weggehaald. Straks heeft iedereen hetzelfde standaardpakket."
 
hmm, dat is inderdaad erg stilletjes verdwenen.
Ik ken overigens niemand die dat abonnement had hier.

Wat ook een leuke is waar ik toevallig achterkwam toen ik een verhuizing van een familielid wilde doen :
- Als via via de service-site een verhuizing opgeeft kost je dat 39 euro aan administratiekosten.
- Als je het pdf formulier invult en opstuurt kost een verhuizing voor alle diensten "slechts" 29 euro aan administratie kosten.

Snel verdiend dus .... :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan