• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG slechts een dag vooruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RuudBijl

Ik heb het in een andere discussie terloops genoemd zien worden, maar het is mij toch niet helemaal duidelijk. De EPG van mijn Humax geeft slechts een dag vooruit de programma's weer. Mijn vorige analoge HD recorder van Philips gaf wel voor een volle week de programma's aan.
Vragen die bij mij leven:
- is dit normaal: maar een dag vooruit?
- zo ja: begrenst Ziggo dit?
- en waarom dan niet bij mijn analoge Philips?
- is er wat aan te doen?

alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb het in een andere discussie terloops genoemd zien worden, maar het is mij toch niet helemaal duidelijk. De EPG van mijn Humax geeft slechts een dag vooruit de programma's weer. Mijn vorige analoge HD recorder van Philips gaf wel voor een volle week de programma's aan.
Vragen die bij mij leven:

- is dit normaal: maar een dag vooruit?

In ziggo-west(casema/multikabel): 2 dagen vooruit,
In ziggo-oost(@home): 4 dagen waarbij de laatste 2 dagen wat mager.

- zo ja: begrenst Ziggo dit?

Yep.

- en waarom dan niet bij mijn analoge Philips?

Geen idee. Andere manier van epg?

- is er wat aan te doen?

Onze geachte kabelboer wil tussen oost en west dit gelijktrekken alleen bestaan er wat decoders (ik heb er ook 1: Panasonic) die niet zo goed tegen meerdaagse epg kunnen. Zolang dit probleem blijft bestaan geen epg > 4 dagen op gecertificeerde decoders, denk ik.

alvast bedankt voor de reacties.

Graag gedaan.

Gert.
 
Enige toevoeging: de Cisco is de enige officiële decoder die wel een week vooruit EPG heeft. Dit omdat de EPG info met het interactieve TV signaal meekomt.

Is ook wel een beetje gerechtigheid, is de Cisco tenminste ergens beter in dan de Humax 5040 :wink:
 
Epg 2+2

Anoniem ( of een andere ziggo medewerker)

kan je misschien vertellen wanneer het oud Casema gebied overgaat op een 2 + 2 epg?
Dit zou wel heel erg handig zijn

Alvast bedankt
 
Anoniem ( of een andere ziggo medewerker)

kan je misschien vertellen wanneer het oud Casema gebied overgaat op een 2 + 2 epg?
Dit zou wel heel erg handig zijn

Alvast bedankt

nee, dat kan ik nog niet vertellen, omdat er nog een aantal zaken geregeld moeten worden. Zodra er meer duidelijkheid is zal ik het laten weten.
 
Plannen voor langere EPG

Aan Anoniem:

Zijn er dan plannen om ooit (2009/2010) standaard 7 dagen vooruit EPG te hebben. 2 dagen is echt minimaal.
Guide+ had eerder ~7 dagen, dat was handig. Iedere zaterdag even de hele week programmeren en je miste niks.
(Nu is Guide+ trouwens ook beperkt: merendeel van de commerciele zenders ook nog maar 2 dagen).

Een EPG gebruik ik om te programmeren, dus wil ik ver vooruit kijken.
Wanneer ik wil weten wat er vandaag op is zap ik wel wat rond.
 
Aan Anoniem:

Zijn er dan plannen om ooit (2009/2010) standaard 7 dagen vooruit EPG te hebben. 2 dagen is echt minimaal.
Guide+ had eerder ~7 dagen, dat was handig. Iedere zaterdag even de hele week programmeren en je miste niks.
(Nu is Guide+ trouwens ook beperkt: merendeel van de commerciele zenders ook nog maar 2 dagen).

Een EPG gebruik ik om te programmeren, dus wil ik ver vooruit kijken.
Wanneer ik wil weten wat er vandaag op is zap ik wel wat rond.


We werken er hard aan om de epg naar 4 dagen uit te breiden. Het verder uitbreiden is niet mogelijk door de bperking van 2 ontvangers (panasonic en de samsung 9401). Voor de 9401 hebben we binnekort een oplossing maar voor de panasonic (nog) niet.
 
[/color]

We werken er hard aan om de epg naar 4 dagen uit te breiden. Het verder uitbreiden is niet mogelijk door de bperking van 2 ontvangers (panasonic en de samsung 9401). Voor de 9401 hebben we binnekort een oplossing maar voor de panasonic (nog) niet.
[/color]

In het @home gebied is de epg toch ook 2 dagen (full) + 2 dagen (minimal)? En daar is de panasonic ook aktief. Sterker nog, ik heb hem toen (jaren terug) gekregen van @home. Niet dat de epg het enige probleem van een Panasonic is trouwens...

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan