• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

telefoon over FSK

  • Onderwerp starter Wijnveen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wijnveen

Ziggo berichtte onlangs dat door kabelwerkzaamheden de lijn korte tijd afgesloten zou zijn in verband met het aanbrengen van FSK.
Op onze KPN telefoon Chicago 700S hadden wij vóór het aanbrengen van FSK (wat dat ook maa zijn mag!) nummerweergave. Die werkt nu niet meer.... Op onze vraag aan de Ziggo helpdesk werd geantwoord dat wij een FSK adapter moeten aanschaffen in een elektriciteits- of telefoonwinkel. In drie zaken ben ik nu met grote ogen aangekeken: nooit van gehoord!! Kan iemand mij wegwijs maken? Bij voorbaat dank.
 
Ziggo berichtte onlangs dat door kabelwerkzaamheden de lijn korte tijd afgesloten zou zijn in verband met het aanbrengen van FSK.
Op onze KPN telefoon Chicago 700S hadden wij vóór het aanbrengen van FSK (wat dat ook maa zijn mag!) nummerweergave. Die werkt nu niet meer.... Op onze vraag aan de Ziggo helpdesk werd geantwoord dat wij een FSK adapter moeten aanschaffen in een elektriciteits- of telefoonwinkel. In drie zaken ben ik nu met grote ogen aangekeken: nooit van gehoord!! Kan iemand mij wegwijs maken? Bij voorbaat dank.

Nummerweergave kan middels verschillende protocollen aangeboden worden. Hier zijn wereldwijd verschillende standaarden voor. De europese standaard is FSK, en de amerikaanse standaard is DTMF.

KPN heeft vanuit het verleden altijd de amerikaanse standaard aangehouden en zich niets aangetrokken van het feit dat het niet de europese standaard was en is, en tevens dat ze een van de weinige providers zijn die DTMF binnen europa gebruiken.

De meeste providers hanteren het FSK protocol voor nummerweergave, zo Ziggo nu ook volledig. Er zijn echter gebieden waar in het pre-Ziggo tijdperk DTMF als nummerweergave werd gebruikt. Dit is voor jou het geval. Ik lees in je post dat je een KPN Chicago toestel hebt. De kans reeel aanwezig dat dit KPN toestel enkel voor DTMF geschikt is (blijft KPN), en in dit geval heb je een paar opties zoals bijvoorbeeld een converter aanschaffen die het FSK signaal kan omzetten in DTMF zodat je toestel het weer snapt. Ook een mogelijkheid, wel duurder, is het aanschaffen van een ander toestel.

Het is echter ook mogelijk dat het toestel ook voor FSK geschikt is, maar dat dit handmatig ingesteld moet worden. Of het toestel ook voor FSK geschikt is, en zo ja, hoe je kan omschakelen naar FSK zou in de handleiding terug te vinden moeten zijn, en anders zou je hierover eens kunnen informeren bij KPN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan