• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale zenders programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tulpen

Geacht Forum,

Is het mogelijk om de digitale zenders waarop ik ben geabonneerd in mijn eigen dvd recorder te programmeren?. Tot op heden lukt mij dit niet en krijg ik steeds de analoge kanalen van voorheen op de recorder te zien.
Ik heb de dvd recorder met een scartkabel en coaxkabel (antenne)verbonden met de Humax 9200.

Groeten van
Joop
 
Dat kan, wel een beetje meer werk:
Je zal handmatig moeten programmeren door i.p.v. bv. Nederland 1 nu EXT2 te kiezen (of hoe de ingang ook heet waarop je Humax is aangesloten op je DVD recorder).
Ook zal je de Humax op die door jou aangeven tijd op de gewenste zender aan moeten zetten.
Het is dus niet zo dat je digitale kanalen in je DVD recorder kan inlezen, die heeft nl. geen digitale, maar een analoge tuner, bovendien ook geen cardreader, maar dit ter zijde.
 
Thomas999,

Daar was ik al bang voor. De door jou aangegeven manier van opnemen heb ik al geprobeerd en dat lukt. Ik zal dus bij de aanschaf van een nieuwe dvd recorder erop letten dat deze een digitale tuner heeft, of is dat slechts toekomst muziek?

Joop
 
De nieuwste tv's hebben al wel een digitale tuner, maar of dat ook al bestaat bij dvd recoders???????
 
Bestaan bij mijn weten niet, maar je kunt wel de Humax Duovisio iPVR-9200C of de Samsung DCB-P850R (PVR) kopen, met ingebouwde harde schijf. Daarmee kun je óók opnemen.
 
Geacht Forum,

Is het mogelijk om de digitale zenders waarop ik ben geabonneerd in mijn eigen dvd recorder te programmeren?. Tot op heden lukt mij dit niet en krijg ik steeds de analoge kanalen van voorheen op de recorder te zien.
Ik heb de dvd recorder met een scartkabel en coaxkabel (antenne)verbonden met de Humax 9200.

Groeten van
Joop

Je kunt toch gewoon opnemen met de Humax 9200??? Waarom dan moeilijk doen met een dvdrecorder?
 
Thomas999,

Daar was ik al bang voor. De door jou aangegeven manier van opnemen heb ik al geprobeerd en dat lukt. Ik zal dus bij de aanschaf van een nieuwe dvd recorder erop letten dat deze een digitale tuner heeft, of is dat slechts toekomst muziek?

Joop
In Duitsland verkopen ze wel DVD recoders met digitale tuner, maar -let op - dat is een DVD-T tuner, voor de kabel zou je een DVD-C (met kaartlezer) moeten hebben, maar zo ver ik weet zijn die er (nog) niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan