• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen teletekst commerciele zender

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjankroon

Forum Gebruiker
Berichten
2
Hoi,

Sinds 1 September heb ik op sommige commerciele HD zenders (RTL4,RTL5, RTL7,VERONICA) geen teletekst meer.
Op SBS6 en NET5 en de Nederlandse HD zender heb ik wel teletekst.
Is dit bij iemand bekend?

Als decoder heb ik een humax 5050c.

grt,

Arjan
 
Hier ook niet gisteravond op mijn humax 5050. Volgens mij is dat pas sinds gisteren. Boven op mijn sony met ci+ werkte het overigens wel.
 
Gisteravond hetzelfde probleem op RTL4. RTL5 was geen probleem. Overige zenders heb ik niet bekeken.
 
Gisteravond hetzelfde probleem op RTL4. RTL5 was geen probleem. Overige zenders heb ik niet bekeken.

Ik heb een ander teletekst probleem. De zender Kindernet/comedycentral heeft de teletekst van Nickelodeon en comedycentral.
De zender DisneyXD 24 heeft dezelfde teletekst als Veronica8/DisneyXD. Dus de avondprogrammering staat er niet op die ven Veronica8 staat er dan op.
Soms is telektekst wat makkelijker en sneller dan de EPG.
 
Heb wel vaker meegemaakt dat bij kanaalwijzigingen teletekst en EPG er een beetje achteraan huppelen. Gewoon even een weekje afwachten. Volgens mij valt bovenstaande onder de finetuning die pas plaats vindt na de grote wijzigingen.
 
Hoi,

Sinds 1 September heb ik op sommige commerciele HD zenders (RTL4,RTL5, RTL7,VERONICA) geen teletekst meer.
Op SBS6 en NET5 en de Nederlandse HD zender heb ik wel teletekst.
Is dit bij iemand bekend?

Als decoder heb ik een humax 5050c.

grt,

Arjan

Bij de zenders RTL 4-7-8 (HD en SD) worden de Teletekst pagina's 100 en 101 meegestuurd met hetzelfde interval als alle andere pagina's:
ongeveer 20 seconden.
Gemiddeld moet je dus 10 seconden wachten op een pagina, en als je pech hebt 20 seconden.

Bij RTL 5 en RTL 5 HD worden pagina's 100 en 101 wel vaker meegestuurd.

In een opname van RTL 4 van vorig jaar kwam pagina 100 twee keer vaker voor dan de andere en pagina 101 drie keer vaker.
 
Sorry heb net een topic aangemaakt, had deze niet gezien.
Ook hier dagen lang geen teletekst op de RTL zenders.
Dit met Humax 5050c
Op tv met CI+ slot wel gewoon
 
Geen teletekst op rtl4 rtl5 rtl 7 rtl8

Oook wij hebben geen teletekst op deze zenders.Sinds een week.Contact op genomen met de leverancier van onze tv.Hij vertelde ons dat dit een probleem van de RTL zenders was.Deze werken er inmiddels aan om het probleem op te lossen.ook wij hebben een humax 5050-c.
 
Hoi,

Sinds 1 September heb ik op sommige commerciele HD zenders (RTL4,RTL5, RTL7,VERONICA) geen teletekst meer.
Op SBS6 en NET5 en de Nederlandse HD zender heb ik wel teletekst.
Is dit bij iemand bekend?

Als decoder heb ik een humax 5050c.

grt,

Arjan

Hier hetzelfde probleem (postcode 4872PT)
Ik vind het overigens wel stuitend dat Ziggo hierover totaal niets communiceert. Er zoemt rond dat het een probleem van de RTL zenders zou kunnen zijn, maar wie zegt mij dat het niet aan Ziggo ligt?
Teletekst is een door mijn huisgenoten en mij zeer frequent gebruikt medium, daarbij zijn sommige ondertitels nu ook niet zichtbaar.
Wie weet de mogelijke oplostijd voor dit probleem? 1 week, 2weken, drie maanden?
 
Sorry heb net een topic aangemaakt, had deze niet gezien.
Ook hier dagen lang geen teletekst op de RTL zenders.
Dit met Humax 5050c
Op tv met CI+ slot wel gewoon
Je slaat hiermee de spijker op zijn kop.
Het zal de Humax 5050c zijn, want ik heb overal TT op de RTL-HD-zenders.
Moet ie misschien een update? Of even terug naar de fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw inlezen?
Het is wel erg makkelijk gelijk Ziggo de schuld te geven als iets niet functioneert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan