• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ CAM-module.

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MarkoSolar

Wat ik me afvroeg,met de digitale tv van Ziggo krijg je een digitale ontvanger,deze word op de kabel aangesloten en van uit de ontvanger ga je met een HDMI kabel naar de tv.
Hoe gaat dat straks met een CI+ CAM-module achter in je TV?
 
Hetzelfde als nu met de CI CAM module (Alphacrypt). De kabel wordt aangesloten op de TV, de smartcard gaat in de CAM module, de CAM module gaat in het CI (+) slot van de TV. En dan nog de stekker in het stopcontact. :wink:
 
Bij deze televisies zit er een kabel-tuner in de televisie. De kabel gaat naar de televisie, met de tuner selecteer je een kanaal, van de tuner gaat het gecodeerde signaal naar de CAM-module met de smartcard erin, en de CAM-module stuurt het gedecodeerde signaal dan terug om op de televisie te laten zien.
 
Aaah zo gaat dat dus,bedankt voor de reacties. :wink:
Dus de HDMI kabel komt te vervallen,scheel ook weer een paar tientjes. :rolleyes:
 
Maar als ik nu ook op wil nemen heeft de CI+ dan helemaal geen nut? Of moet je dan naast de CI+ nog een losse HD ontvanger gaan gebruiken?
 
Maar als ik nu ook op wil nemen heeft de CI+ dan helemaal geen nut? Of moet je dan naast de CI+ nog een losse HD ontvanger gaan gebruiken?
Ja je moet dan een PVR gebruiken, tenzij er binnenkort een TV met ingebouwde opneem mogelijkheid komt of een CI+ CAM waar je mee kunt opnemen, maar die zijn nog niet beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan