Forum pagina's laden erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dat is het niet. Als ik namelijk op een link klik om een topic te openen dan duurt het af en toe al enige tijd voordat uberhaupt de opbouw van die topic pagina begint waarbij dus al die tijd de voorgaande pagina met die geklikte link blijft staan en als dan de boel eindelijk begint te laden dan laden alle componenten van die pagina traat wat te volgen is via de status balk. Ook het opbouwen van de pagina waar ik deze reactie type ging net traag waarbij ik dus één voor één de smiley's aan de rechterkant van het scherm zie binnen druppelen. En alle componenten die voor de opbouw van deze reactie pagina nodig zijn komen volgens mij vanaf de hosting server.

Als het constant en op alle pagina's is, dan is vermoedelijk jouw internet verbinding traag richting onze server. Je zou eens een traceroute kunnen doen en kijken of er onderweg ergens op een hop packetloss of vertraging optreedt. Wat je beschrijft zie ik namelijk niet en anderen waar ik het even nagevraagd heb ook niet. En dat zijn zowel ADSL als Ziggo klanten.

Als het druk is op de server zie je soms wel een kleine vertraging waarbij de plaatjes/smilies e.d. eventjes hangen, maar binnen 5 seconden is die pagina dan wel binnen. Vaak bij een refresh heb je dan geen vertraging. Een pagina waar veel componenten op staan (zoals veel smilie icoontjes e.d.) bevat dus veel 'download url's'. Als je verbinding zelf traag is of packetloss heeft onderweg duurt het lang om de hele pagina op te bouwen. En dan kan het misschien wel een minuut duren. Maar dat ligt dan niet aan drukte op de server. Dat laatste zorgt er hooguit voor dat de pagina's ipv direct staan, een seconde of 3 tot 5 nodig hebben, afhankelijk van hoeveel componenten er op een pagina staan.

Maar gezien de hoeveelheid verkeer die we momenteel 'stoken' zien we geen vreemde vertragingen op de server optreden. Er zijn momenteel per dag zo'n 700.000 hits (pagina componenten dus paginatekst plus plaatjes e.d.) wat tijdens piekuren betekent dat er per seconde zo'n 100 hits zijn die dagelijks zo'n 6 Gigabyte het net opsturen.
 
Als het constant en op alle pagina's is, dan is vermoedelijk jouw internet verbinding traag richting onze server. Je zou eens een traceroute kunnen doen en kijken of er onderweg ergens op een hop packetloss of vertraging optreedt. Wat je beschrijft zie ik namelijk niet en anderen waar ik het even nagevraagd heb ook niet. En dat zijn zowel ADSL als Ziggo klanten.
Het is niet constant. Soms laden de pagina's normaal, af en toe trager en van tijd tot tijd van die uitschieters waarbij het volledige laden van de pagina zo maar meer dan een minuut kan duren. Ik heb nu een paar keer tracert gedraaid en kom dan op vergelijkbare waarden uit die ik de vorige keer op 1 juli ook al had gepost in dit topic. Ik houd tracert staande bij zodat ik bij deze bij de volgende extreem lange laadtijd gelijktijdig kan draaien.
 
Net weer even zo'n langere vertraging en dan zit de "uitschieter" bij web20.prolocation.net met 34 ms wat normaal rond de 12 ms is:

Code:
>tracert ziggo-gebruikers.nl

Tracing route to ziggo-gebruikers.nl [94.228.131.61]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     1 ms     2 ms  192.168.2.1
  2    10 ms     9 ms    10 ms  195.190.250.158
  3    11 ms    10 ms     9 ms  nl-asd-dc2-isp-bb21-ge-2-0-0.320.wxs.nl [213.75.1.17]
  4    20 ms    18 ms    20 ms  195.121.0.66
  5    18 ms    19 ms    20 ms  Welcome.at.BD1.as24730.nl [81.173.3.45]
  6    12 ms    11 ms    11 ms  Welcome.at.M40-2.as24730.nl [81.173.123.206]
  7    13 ms    13 ms    14 ms  rc02-netholding-gige-1.prolocation.net [94.228.128.25]
  8    14 ms    28 ms    34 ms  web20.prolocation.net [94.228.131.61]

Trace complete.
 
Net weer even zo'n langere vertraging en dan zit de "uitschieter" bij web20.prolocation.net met 34 ms wat normaal rond de 12 ms is

Maar dat lijkt me niet de oorzaak, want 34ms kan nooit zorgen voor een opbouwtijd van een minuut of meer van een forumpagina.
 
Maar dat lijkt me niet de oorzaak, want 34ms kan nooit zorgen voor een opbouwtijd van een minuut of meer van een forumpagina.

Nee, maar het is wel een indicatie dat de server even trager reageert op het ping verzoek dus kennelijk druk is met iets anders. Bij de oude MGV forum website stond er onder aan de pagina volgens mij een weergave van de totale opbouw tijd van de pagina. Is iets dergelijks ook weer bij deze forum software toe te passen? Dan praat het wat makkelijker als er gesproken wordt over traagheden.
 
Dan praat het wat makkelijker als er gesproken wordt over traagheden.
Het verschil tussen 5 seconden max die ik hier merk als het heel druk is en 1 minuut die jij hebt is zo groot dat daar geen teller voor nodig is lijkt me.
 
Vergeleken met een ander vaak door mij bezocht forum vind ik dit forum snel laden. Het kan natuurlijk ook een plaatselijk probleem zijn of aan het abonnement liggen.
Maar Archie heeft daarover niets ingevuld, zodat we daar naar moeten gissen.:!: Is het mogelijk dat dit alsnog ingevuld kan worden.:?:
 
Heel opvallend. Sinds gisteren om ongeveer 18:00 uur was de traagheid weer nagenoeg verdwenen. Heel af en toe een pagina die iets langzamer laadde, maar dat mocht geen naam hebben. Ook vandaag ging alles goed tot na ongeveer 17:00. Weer grote traagheid. Zojuist nog een melding gekregen van Internet Explorer dat het helemaal niet mogelijk was om de pagina te laden. Draait er soms iets vanaf 17:00 uur dat ongeveer een uur duurt op de server?
 
Heel opvallend. Sinds gisteren om ongeveer 18:00 uur was de traagheid weer nagenoeg verdwenen. Heel af en toe een pagina die iets langzamer laadde, maar dat mocht geen naam hebben. Ook vandaag ging alles goed tot na ongeveer 17:00. Weer grote traagheid. Zojuist nog een melding gekregen van Internet Explorer dat het helemaal niet mogelijk was om de pagina te laden. Draait er soms iets vanaf 17:00 uur dat ongeveer een uur duurt op de server?

Nee, misschien bij jouw ISP dan ?
Als het hier en bij anderen niet trager wordt en wel bij jou dan kan het niet aan de server liggen.
 
Ik denk dat het weer tijd wordt om een verzoek in te dienen bij het hosting bedrijf om een reset uit te voeren van de server waarop het forum en de CMS draait. De webpagina's laden namelijk weer erg traag.

Vraag jij nou zelf om de door jouw (en mij) verfoeide "Ziggo reset oplossing"?:schater:.
Bij mij ging het ook even traag maar dat was vrij snel weer verdwenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan