• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat je alleen in dit modem kunt kijken wanneer het niet aan de kabel hangt? De signaal-waarden zien er namelijk niet echt aangesloten uit.
Laat het modem-log misschien wat meer informatie zien?

Dit soort gedrag kan o.a. duiden op een temperatuurprobleem. Dat kan een temperatuurprobleem van het modem zijn, maar bij aanwezigheid van een splitter/versterker kan je die ook niet helemaal uitsluiten. Zorg eventueel voor een betere koeling en kijk of je ergens je handen brandt.

Mees de Roo

P.S. Wanneer die downstream signaal- en S/N-waarden trouwens wel al een verbinding zien dan lijkt in ieder geval dat signaal nergens op (= ver buiten elke specificatie). Brandde het DS lamje al permanent (= US knipperen) toen je deze snapshot maakte?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Modem is inderdaad niet aangesloten op het internet, anders kan ik hem dus niet uitlezen. Warmte denk ik eerlijk gezegd ook niet, want ik kan hem gewoon vastpakken. Er zit geen versterker tussen. Heb even logs erbijgehaald en CM State.
Lampjes:
Toen ik deze screens maakte zat het als volgt:
Ethernet: Knipperend
USB: niet (ook neit aangesloten)
Cable: knipperend
Online: continu
Power: continu

43619439.jpg



18027909.jpg
 
Ok, dat is jammer, maar dat zijn alleen opstart-entries.
Is dit het laatste van wat je ziet voor hij je eruit gooit?
Kan je anders proberen b.v. het signaal-venster steeds te updaten, in de hoop dat hij nog net wat laat zien?

Mees de Roo
 
in de hoop dat hij nog net wat laat zien?

Mees de Roo

Misschien werkt de truuk met ip-adres in range van modem ook wel met dit type modem. Dus als je verbinding het niet meer doet even het ip-adres van je router of pc wijzigen in 192.168.100.101 en daarna kijken of je in het modem kunt komen. Je kunt dan niet meer internetten maar misschien wel het modem uitlezen met echte waardes. (tenminste bij een docsis3 modem gaat dat dan wel). Als je klaar bent met uitlezen moet je de router of pc weer terugzetten op dhcp / automatisch ip verkrijgen.
 
Hmm, helaas krijg ik dat op deze manier niet voor elkaar. Ik moet echt de internetkabel er uit halen voordat ik die waardes kan lezen en dan krijg ik weer dezelfde uitslag.

Even een andere vraag, wat heeft het te betekenen dat de waardes van mijn modem zo afwijkend zijn? Kan dat kwaad?

Want wat ik zo vreemd vind is dat ik gewoon kan internetten, dat is geen probleem. Browsen, Xboxlive, geen probleem, maar als ik mijn torrents aanzet, reset mijn modem zichzelf na een tijdje.
 
Het enige verschil (althans vanuit wat het modem ziet) is dat het mét torrents druk,druk,druk is en dan met name in de upstream. Temperatuur is dan het eerste waar je aan denkt; het tweede is een vorm van buffer-overrun.
Dat laatste kan je gedeeltelijk controleren door de torrents in hun gezamelijke upload-capaciteit te gaan knijpen.
Geef ze om te beginnen b.v. 80% van je maximale upload-capaciteit, dan 75%, net zolang tot alles goed blijft.

Mees de Roo
 
Het is een Arris zonder telefonie, de 450 dus. De laatste keer dat ik daarmee te maken had, konden die nog gewoon op standby (witte knop, online led gaat knipperen).

Probeer eens of je het modem (als het online is) standby kunt zetten, en of het dan uit te lezen is. Dan zie je de signaalwaarden in de normale situatie.
 
Helaas is dat niet mogelijk, als ik de grijze knop indruk, gaat de Cable led knipperen, niet de online led.. Maar dan nog kan ik niet het modem uitlezen :evil:

Heb voor de grap net eens een speedtest gedaan van 1 gig via xns.nl en die gaat gewoon zonder moeite met maximale snelheid. Ga ik dan vervolgens weer een torrent downloaden, gaat het meteen weer mis. Mijn modem 'valt weg' en ik heb vervolgens een paar seconden wel verbinding met mijn router, maar niet met internet. Dan na ongeveer 10 seconden is de verbinding weer terug.

Heb ook even via speedtest.nl een connectietest gedaan, dus hoeveel connecties er gemaakt kunnen worden per minuut en dat zit rond de 1000 cons/minutes

Het is een Arris zonder telefonie, de 450 dus. De laatste keer dat ik daarmee te maken had, konden die nog gewoon op standby (witte knop, online led gaat knipperen).

Probeer eens of je het modem (als het online is) standby kunt zetten, en of het dan uit te lezen is. Dan zie je de signaalwaarden in de normale situatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zou kloppen. Je doet een download en daardoor krijg je geen upstream-buffer-overflow. Je zou (naar een plek die snel genoeg was) eens een hele grote upload kunnen proberen; of gewoon de upload-torrents knijpen zoals ik net voorstelde.

Mees de Roo
 
tcp connecties

misschien weet je dit niet maar windows heeft een limit van

connecties dus voor elke peer die jij heb plus download is 2 connectie

zo als je weet werken torrents met veel connecties


met andere woorden je pc gaat over zijn nek je kan het volgende proberen

de connecties van 10 naar 50 te zetten in windows

https://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

deze link werkt alleen met windows xp


groetjes peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan