• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Belkin N+ Wireless Router goede keuze?

  • Onderwerp starter karelkarper
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mee eens, van een forum moet je ook kunnen leren.
Alleen is het momenteel niet erg zinnig om in te gaan over theoretische snelheden, als die er nog niet zijn. (maar toch wel vrij snel er aan gaan komen)
Forumleden kunnen ook informatie krijgen in de Webshop, waar gecertificeerde routers (en ander apparatuur) aangeboden wordt.
Deze zijn dus al in het Ziggo lab getest.
Maar ieder is van zelfsprekend vrij in de merk-keuze.


Tuurlijk kan dat, echter wordt er wel naar gevraagd, dus waarom niet nu (de discussie)? Misschien pikt iemand het op, leert hij/zij er wat van en dat is dan al heel wat :D
 
Dank, kennelijk laat hardware.info geen directe links naar de pagina waar alle reviews samengevat staan toe.
Geen dank!

Blijft dus: wil je performance, dan zul je wired moeten gaan. Al zal je daar voorlopig met slechts internetten nog geen last van hebben met deze nieuwe Draft-N routers.
Hier is ook alles wired. De voordelen van wireless wegen gewoon niet op tegen de nadelen. Enige wat nog moet veranderen is dat binnen het netwerk nog een laptop voorzien moet worden van een 1Gbit PCMCIA Linksys netwerkadaptertje, aangezien ik veel data tussen mijn PC en die laptop heen en weer zet.
 
Tevens maak ik ook gebruik van een UTP 5E tussen modem en router.
Door een 5E te gebruiken heb ik minimaal verlies. (de UTP is de zwakste schakel)

Wanneer de downloadsnelheden boven de 100MB gaan komen voldoet een Cat5 bekabeling dan nog?

Vr. gr.
Internetter.
 
Alleen is het momenteel niet erg zinnig om in te gaan over theoretische snelheden, als die er nog niet zijn. (maar toch wel vrij snel er aan gaan komen)

Mijn router is NU aan vervanging toe, omdat hij de 50Mb al niet aankan. Maar ik wil niet volgend jaar WEER een router kopen. Het is dus wel degelijk zinnig om nu al na te denken over een router die in de toekomst bruikbaar blijft.
 
Mee eens, van een forum moet je ook kunnen leren.
Alleen is het momenteel niet erg zinnig om in te gaan over theoretische snelheden, als die er nog niet zijn. (maar toch wel vrij snel er aan gaan komen)
Forumleden kunnen ook informatie krijgen in de Webshop, waar gecertificeerde routers (en ander apparatuur) aangeboden wordt.
Deze zijn dus al in het Ziggo lab getest.
Als je echter deze WL-582 Wireless Router bundel 300N X2 aanschaft (en gezien de vragen op dit forum, wordt deze veel gekocht), snij je jezelf als Alles in 1 Extra abonnee bijvoorbeeld al in de vingers, gezien de WAN-poort van 10/100 Mbps en de snelheden die boven de 100Mbit/s gaan komen. Wireless N zal dan wel een hogere doorvoersnelheid hebben, echter is deze nog altijd afhankelijk van de zwakste schakel, de 100Mbit WAN poort, er vanuitgaande dat de snelheden straks boven de 100Mbit/s uitkomen.

Daarom vind ik persoonlijk dat deze discussie zeker van toepassing is op dit moment, want veel mensen kopen toch een product welke gelijk geschikt is voor de volgende door Ziggo aangekondigde snelheidsverhoging. Het zou erg zuur zijn, als de dan haalbare snelheden niet gehaald kunnen worden omdat men een 'verkeerde' router gekocht heeft. In mijn ogen zouden er aparte routers voor Alles in 1 Extra aangeboden moeten kunnen worden met redenen omkleed en coulance regeling betreffende het omruilen van routers, gekocht bij Ziggo, die bij eerdere internetproducten (inclusief Alles in 1) wel voldeden.
 
De 5 E (let op de toevoeging) kan die snelheden wel aan.
5E wordt bijgevoegd bij de Arris modem.

@ Kingpin:
Wanneer de downloadsnelheden boven de 100MB gaan komen voldoet een Cat5 bekabeling dan nog?

Vr. gr.
Internetter.
 
Mijn router is NU aan vervanging toe, omdat hij de 50Mb al niet aankan. Maar ik wil niet volgend jaar WEER een router kopen. Het is dus wel degelijk zinnig om nu al na te denken over een router die in de toekomst bruikbaar blijft.
Juist, daarom vind ik persoonlijk dat de routers die NU aangeboden worden (max 100Mbit/s WAN poort) in de Webshop van Ziggo niet toereikend zijn voor Alles in 1 Extra (en men neemt toch al gauw Alles in 1 Extra als men bijvoorbeeld meerdere PC's en/of laptops in huis heeft, dus goede router gewenst). Koopt men nu een router, dan is deze volgend jaar niet meer toereikend en worden de abonnee's op dubbele kosten gejaagd. Iets wat Ziggo kan voorkomen. Enkelt mijn 2 centjes... misschien dat deze discussie daarom op dit moment niet gewenst is?
 
Deze router stond in de mail van Ziggo als aanbod voor de A-I-1-Extra klanten.
En idd is buiten de UTP kabel, de WAN poort een zwakke schakel.
Edit: deze heeft ook geen gigabit WAN.

Als je echter deze WL-582 Wireless Router bundel 300N X2

In mijn ogen zouden er aparte routers voor Alles in 1 Extra aangeboden moeten kunnen worden met redenen omkleed en coulance regeling betreffende het omruilen van routers, gekocht bij Ziggo, die bij eerdere internetproducten (inclusief Alles in 1) wel voldeden.
 
Deze router stond in de mail van Ziggo als aanbod voor de A-I-1-Extra klanten.
En idd is buiten de UTP kabel, de WAN poort een zwakke schakel.
Edit: deze heeft ook geen gigabit WAN.
Nope en wireless een gemiddelde doorvoersnelheid WLAN <> LAN van 85Mbit/s.

De Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR en de Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router hebben wel een Gbit WAN poort. Ik snap gerust wel dat er contracten zijn tussen Ziggo en Sitecom, maar in dit geval vind ik het een missertje dat er dus geen van de bovenstaande routers aangeboden wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan