• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BBC HD bij Ziggo :-) ??

  • Onderwerp starter BertvanHorck
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad. Deze titel is erg storend

Bij deze dan. Bewust oorspronkelijk dat gedaan zodat de mensen ook de moeite zouden nemen deze thread te lezen en erop te reageren.

Heeft gewerkt! De uitroeptekens vervangen door vraagtekens.

M.vr.gr.
 
Asl we ooit BBC-HD hier krijgen zal het waarschijnlijk een zogenaamde "internationale", aangepaste, versie zijn inplaats van de orginele BBC-HD UK versie.
Dat maakt het al weer veel minder interessant natuurlijk.
 
maar nog steeds beter dan geen BBC!

Ik begrijp wel dat er issues zijn t.a.v. voetbal en andere rechten, maar het merkwaardige is dat Ziggo kennelijk al wel de licentie voor SD betaalt dus hooguit is de vraag wat de meerkosten van de licentie zouden moeten zijn voor de HD variant......

Worst case scenario zou de internationale versie gratis in t pakket opgenomen kunnen worden en de echte volle engelse versie in een betaalpakket
 
Ik begrijp wel dat er issues zijn t.a.v. voetbal en andere rechten, maar het merkwaardige is dat Ziggo kennelijk al wel de licentie daarvoor betaalt dus hooguit is de vraag wat de meerkosten van de licentie zouden moeten zijn voor de HD variant......
Inderdaad zitten wij hier in een bijzondere positie aangezien we de orginele BBC zenders al op de kabel hebben.
Hiervoor zou het dan toch eenvoudig(er) moeten zijn om de orginele BBC-HD ook op de kabel te krijgen?

Juiste de speciale sportuitzendingen maken het kijken naar de BBC(HD) interessant.
 
Inderdaad zitten wij hier in een bijzondere positie aangezien we de orginele BBC zenders al op de kabel hebben.
Hiervoor zou het dan toch eenvoudig(er) moeten zijn om de orginele BBC-HD ook op de kabel te krijgen?

Juiste de speciale sportuitzendingen maken het kijken naar de BBC(HD) interessant.


Het antwoord op deze vraag ligt natuurlijk bij de directie van Ziggo, maar die weigeren helas hierover te communiceren. Ik neem aan dat dit een bedrijfspolicy is om zover mogelijk bij hun klanten vandaan te blijven en tegelijkertijd een zeer softe klant vriendelijke marketing te hanteren (zie de advertenties).

Nu maar hopen dat zodra de flaters van Ziggo achter de rug zijn (onvoldoende helpdesk, verkeerde helpdesk scripts, fouten in de administratie), ze het lef zullen hebben hun policy te wijzigen en te streven naar top kwaliteit in de relatie klant-bedrijf....
 
Het moet voor de BBC toch ook interessant zijn om zoveel mogelijk buitenlandse afnemers voor haar product te vinden, ook al zitten daar licentie beperkingen aan voor sommige programma's. Het zal ook een kwestie zijn van vraag en vraagprijs waar partijen over moeten onderhandelen alvorens we dit ooit op de kabel terugzien. Zijn er landen bekend waar BBC HD al wel op de kabel uitgezonden wordt?
 
Er zijn al een paar landen waar de internationale versie op de kabel zitten begreep ik laatst hier.

Die BBC HD versie moet je dus zien als BBC Prime. Daarop komen dus alleen producties van de BBC zelf, of producties waar de licentie kosten extreem laag van zijn.

Ik meen dat Nederland, en binnenkort ook België, het enige land is waar BBC 1, 2 en digitaal ook 3 en 4 op de kabel zitten.
Voor "binnenkort België" lees even hier.

Dit licentie probleem ondervangen de Duitsers door nasynchronisatie. De licentie verstrekkers vinden het niet zo erg als hun content in een andere taal dan origineel in een groter gebied verspreidt worden. De extra licentie kosten zijn dan een heel stuk lager.
Rai uno lost het weer op een andere manier op. Bij veel sport evenementen, zoals F1, gaat het beeld buiten Italië op de kabel op zwart / of geblurred.

Of het bij Belgacom om de internationale versie van BBCHD gaat zoals die oa in Norwegen, Zweden, Finland of Denemarken wordt uitgezonden, of misschien om de Oostenrijkse versie (welke weer afwijkend is) of om de "echte" UK versie gaat is mij helaas niet duidelijk.
Wel is het interresant dat in het artikel "BBC biedt vanaf nu zijn zenders ook aan nieuwe operatoren in de Benelux aan." staat.
Krijgen wij nu CBBC en CBeebies terug en BBC HD (welke versie dan ook maar liefst de UK versie) erbij.
Het "licentie / bbc wil het niet" argument van Ziggo lijkt me nu immers niet meer helemaal correct.
 
Het lijkt toch echt wel te gaan om de orginele UK versie van BBC-HD. :)

BroadBandTV News: Belgacom TV secures BBC domestic channels

Belgacom TV secures BBC domestic channels

By Robert Briel | March 3, 2009 | 15:15 UK

In a landmark agreement Belgian IPTV operator Belgacom TV has secured the rights to distribute all domestic BBC channels on its network. Until now these channels were only available on cablenets in the country.

Subscribers to the Belgacom TV Classic bouquet, the basic tier, will receive BBC1, BBC2 and BBC World News. Customers of the ~Belgacom TV Select bouquet receive an additional six channels, BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC, BBC Prime and BBC HD.

Until now, Belgacom TV only distributed two international channels, BBC World News and BBC Prime. The domestic BBC channels used to be exclusive to cable thanks to an official distribution contract regulating the so-called “overspill” reception of, at the time, BBC1 and BBC2.
 
bbc hd

Ik steun zonder twijfel de petitie om BBC HD in het HD-pakket van Ziggo te introduceren. Deze zender is veruit de beste en scherpste HD-zender, dus moet Ziggo dit zijn klanten gunnen. Canaal-digitaal heeft deze zender ook in zijn pakket en heeft dus het grootste aanbod in HD-zenders, dus wordt het tijd dat Ziggo hier iets aan doet, want dit kost ze klanten!
 
Ik steun zonder twijfel de petitie om BBC HD in het HD-pakket van Ziggo te introduceren. Deze zender is veruit de beste en scherpste HD-zender, dus moet Ziggo dit zijn klanten gunnen. Canaal-digitaal heeft deze zender ook in zijn pakket en heeft dus het grootste aanbod in HD-zenders, dus wordt het tijd dat Ziggo hier iets aan doet, want dit kost ze klanten!

Kleine correctie: Canal Digitaal heeft echt geen BBC-HD in het pakket.

Alleen kun je met een schotel toevallig gratis ook BBC-HD ontvangen vanwege de spillover van het ongecodeerde signaal op de sateliet die eigenlijk alleen voor de VK bedoeld is. Als BBC ooit een codering op dit signaal gooit (of dat waarschijnlijk is zeg ik trouwens niet, geen idee) kun je ook met een schotel BBC-HD niet ontvangen.

Ziggo heeft deze spillover helaas niet dus moet Ziggo zelf een contract afsluiten voor BBC HD. Ziggo mag nml niet zomaar zonder contract het FTA signaal van de satelliet op de kabel zetten.
En dan zal het wel een ordinaire centenkwestie zijn waar ik niet weet of de BBC kant of de Ziggo kant nu de reden is dat BBC-HD niet uitgezonden wordt. Feit is wel dat geen enkele andere kabelaar BBC-HD wel heeft. Ook het veelgeprezen Caiway niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan