• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gerucht: Nieuwe snelheden per 1 december?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snelheid?

Volgens mij moet ik met Alles-in-1-extra toch een andere snelheid halen?
Heb in september alles-in-1-extra afgesloten.

 
er klopt iets niet....
ik heb z3i, maar in mijn cofig instelingen van de modem staat het volgende:

Signal
This page provides important information about the status and quality of the communications between your cable modem and the cable modem network.

Downstream Channel




The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.
Downstream Status



Operational
Channel ID



2
Downstream Frequency



330000000 Hz
Modulation



256QAM
Bit Rate



24500000 bits/sec
Power Level



-13.7 dBmV
Signal to Noise Ratio

31.4 dB
Upstream Channel


The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.
Upstream Status



Operational
Channel ID



41
Upstream Frequency



44100000 Hz
Modulation



64QAM
Bit Rate



3000000 bits/sec
Power Level

42.2 dBmV
ik ben beperkt tot 24500000 bits/sec
en upload is ok 3000000 bits/sec

dat is toch geen 30 MB/s, dan zou ik moeten hebben 30000000 bits/sec

Vooralsnog klopt het, de meeste z3i klanten die ik heb gezien/gehoord (ook op andere fora) spreken over een download van tussen de 23.5 en 24.5 mbit verbindingen. Dit geldt ook voor mij. Ik hoop dat ze dit dan maar in fases aan het verhogen zijn de komende weken. Ipv iedereen naar 30 te zetten in 1x, dus elke keer de capaciteit iets verhogen en kijken hoe hun netwerk eronder blijft en hoe de modems reageren. Ik zou mij dit wel kunnen voorstellen, zeker met de genoemde datum van 15 december als 'uitrol' tijd. Maar goed, ze zeiden TOT 30, dus vooralsnog klopt het, als zij erachter komen dat een cap op 30, modems en of het netwerk instabiel maakt, heb ik liever die cap op een 24.5 ofzo tot docsys3.0 er is dan een instabiel modem/netwerk.

Toch hoop ik dat ze langzamerhand wel tot echt 30 ook gaan proberen :)
 
de volgende reactie gekregen


Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten.
Wanneer wij uw modem uitlezen zien wij of het signaal van buitenaf goed binnenkomt. Aangezien de waarden die wij hebben uitgelezen niet correct zijn houdt dit in dat er zich een probleem voordoet bij het doorzetten van het signaal naar uw modem toe. Dit wil niet zeggen dat uw modem defect is, maar dat het signaal onjuist of onvolledig aankomt. In de meeste gevallen doet dit probleem zich voor in de aansluiting binnenshuis. Vandaar dat wij u een pakketje hebben toegezonden met vervangende componenten.
Indien de problemen zich nog steeds voordoen na het plaatsen van de toegestuurde componenten, dan verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u dan graag verder. Op dat moment kunnen wij uw modemwaarden opnieuw analyseren met de geinstalleerde nieuwe componenten.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


wat kan dit nu zijn??????:giveup:
 
Mijn snelheid stort op sommige momenten nog in hier. Ik kom op dit moment tijdens mijn download van de nieuwsgroepen onder de 16 Mbit met mijn snelheid. En gisteren ook al rond dit tijdstip, ik denk toch echt dat het een capaciteitsprobleempje is...

Op mijn snelst haal ik 2.34MByte/sec(wat ook niet eens 20 Mbit is,namelijk 18.72 Mbit) en op dit moment daalt het onder de 1.8 Mbyte/sec.
Als test heb ik even nog een bestand gedownload en de grafiek met de snelheden post ik er even bij.

my.php



Ik heb voor de duidelijkheid even de speedlimit op 2.34Mbyte/sec gezet, dat is de dikke stippellijn.
Vervolgens even een speedtest op speed.io(zonder de download aan te laten staan)

speed.io.png


Waardes modem:

Hardware Version
v2.1
Software Version
v2.0.2r1152-060125epx2203-v202r1152-060125c-us-5-358.bin
Receive Power Level
1.4 dBmV
Transmit Power Level
50.4 dBmV
Cable Modem Status
Operational


Edit: Nu is de snelheid opeens weer goed:confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de volgende reactie gekregen


Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten. Wanneer wij uw modem uitlezen zien wij of het signaal van buitenaf goed binnenkomt. Aangezien de waarden die wij hebben uitgelezen niet correct zijn houdt dit in dat er zich een probleem voordoet bij het doorzetten van het signaal naar uw modem toe. Dit wil niet zeggen dat uw modem defect is, maar dat het signaal onjuist of onvolledig aankomt. In de meeste gevallen doet dit probleem zich voor in de aansluiting binnenshuis. Vandaar dat wij u een pakketje hebben toegezonden met vervangende componenten.
Indien de problemen zich nog steeds voordoen na het plaatsen van de toegestuurde componenten, dan verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u dan graag verder. Op dat moment kunnen wij uw modemwaarden opnieuw analyseren met de geinstalleerde nieuwe componenten.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


wat kan dit nu zijn??????:giveup:
Oh leuk.
Vandaar dat wij u een pakketje hebben toegezonden met vervangende componenten.
Eh Sint heb dit maar je toe gestuurd? dan mag die wel op schieten want 5 Dec is zo voorbij of volgende jaar ofzo? maare dit is een verhuist setje zoals het heet wat hier staat in je Email!
 
Oh leuk.
Eh Sint heb dit maar je toe gestuurd? dan mag die wel op schieten want 5 Dec is zo voorbij of volgende jaar ofzo? maare dit is een verhuist setje zoals het heet wat hier staat in je Email!


ja een nieuw signaal verdeler en een wandcontactdoos doos
 
Maar goed, ze zeiden TOT 30, dus vooralsnog klopt het, als zij erachter komen dat een cap op 30, modems en of het netwerk instabiel maakt, heb ik liever die cap op een 24.5 ofzo tot docsys3.0 er is dan een instabiel modem/netwerk.

Voor 30mbit verbindingen is nog lang geen Docsis 3.0 nodig. Met Docsis 2.0 kunnen probleemloos snelheden tot 40/50mbit behaald worden. Dus zolang de modems Eurodocsis 2.0 geschikt zijn is er op gebied geen probleem.
 
Iekke heb mijn router @ modem @ pc gereset. Maar geen nieuwe snelheid :cry:
 
Voor 30mbit verbindingen is nog lang geen Docsis 3.0 nodig. Met Docsis 2.0 kunnen probleemloos snelheden tot 40/50mbit behaald worden. Dus zolang de modems Eurodocsis 2.0 geschikt zijn is er op gebied geen probleem.


Weet ik, dat heb ik ook zelf eerder als is gepost. Maar er zijn meer factoren die beinvloeden of Docsis2.0 toereikend is om 30 mbit te bieden.

De capaciteit van het netwerk zelf bijvoorbeeld, het aantal aansluitingen in de wijk die de frequentie moeten delen per aansluiting enz. Dat je auto 300km/u kan wil niet zeggen dat je dat in de file kunt halen of dat een lege zandweg je die snelheid laat halen. Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk is, ik weet heel goed wat de docsis standaard is, ik bedoel alleen maar te zeggen, dat het netwerk nu al niet even stabiel is voor iedereen, iedereen op 30 zetten gelijk kan alleen maar voor meer problemen zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan