• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tegenstrijdige verhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bigguy

Tot op het moment dat ik niks wijzigde heb ik geen enkel probleem gehad met Ziggo. Heel soms een kleine storing, maar die was dan ook weer snel opgelost (zoals ik gewend was van Multikabel hiervoor). Maar nu komen er gelijk problemen omdat ik een wijziging heb aangevraagd.

Het volgende is er aan de hand:

We hebben al bijna 3 jaar digitale tv (toentertijd dus van Multikabel) met een Panasonic SDTV DVB-C Decoder. Deze heeft het de grootste tijd prima gedaan, tot die op een gegeven moment overleden was (hij veroorzaakte kortsluiting op het stroomnet, elke keer dat die aangesloten was). Nou goed, dus ik dacht laat ik gelijk een nieuwe HDTV decoder halen voor bij mijn mooie nieuwe Plasma TV. Heb de Samsung H360R aangeschaft (omdat dit de enige beschikbare was bij de Mediamarkt in Amsterdam voor het Ziggo netwerk).
We hadden nog een tweede decoder in huis, die is nu naar de plek gegaan van die Panasonic.

We hebben altijd het Digitale pakket gehad met als enige toevoeging de muziekzenders. Dit was op beide kaarten het geval (zonder dubbel te betalen).

Nu heb ik bij het registreren van mijn nieuwe HDTV decoder de brief opgestuurd, maar omdat we na een week nog niks hadden gehoord (en de proefperiode bijna zou aflopen) heb ik maar gebeld. Na 30minuten! in de wacht gestaan te hebben eindelijk doorgekomen.

Toen legde ik de situatie uit aan de vriendelijke dame.
Zij vertelde mij dat het verstandig was om de oude kaart te deactiveren, om latere problemen te voorkomen met facturen enz., dus smartcard nummer doorgegeven en gedeactiveerd. Ook gevraagd of ik er nog wat mee moest doen of gewoon mocht weggooien, zij gaf aan dat hij gewoon de prullenbak in kon.

Daarna wou ik mijn HDTV decoder kaartje activeren met toevoegingen aan mijn abonnement, namelijk: Film1 en HDTV zenderpakketten erbij. Heb daarbij ook nog nagevraagd of dat geld voor beide kaarten zonder dubbel te betalen (dit heb ik meerdere malen in het gesprek gevraagd), en zij verzekerde me dat dit nog steeds mogelijk was.

Zo gezegd zo gedaan, en de wachttijd tot alles verwerkt zou zijn, zou op ongeveer 48uur zijn. (ze klonk alsof ze wist wat ze deed en klonk zelfverzekerd ervan dat het allemaal goed zal gaan)

Nou ging ik er al vanuit dat het niet zo snel ging, dus wachtte nog even met bellen. Totdat we een brief binnen kregen ongeveer een week na het gesprek. Het was een beetje verwarrend want het ging er voornamelijk om dat er abonnementen geannuleerd worden. Met ingang van 31 Oktober!.
Dus ik gelijk bellen om te vragen wat er precies in hun systeem stond, dat ik niet straks helemaal op zwart ga.


Het tweede gesprek ben ik na 10minuten door de wachttijd heen gekomen (is dus al sneller) en dit werd er toen tegen mij verteld:

De 31 Oktober klopt, en op deze datum wordt de oude kaart onklaar gemaakt. Maar een bijkomend iets wat daardoor veroorzaakt wordt is dat andere wijzigingen pas plaats kunnen vinden NA deze datum. Wat er dus op neer komt dat mijn nieuwe kaartje binnenkort op zwart gaat. Daar was ik uiteraard niet tevreden mee en dat heb ik ook aangegeven. Dus hij gaf aan dat hij het gelijk doorstuurt naar een andere afdeling zodat het zo-snel-mogelijk aangepast gaat worden.

Nu kwam er nog een ander ding aan de orde en dat was dat de nieuwe abonnementen alleen gelden voor de nieuwe kaart en niet voor de oude. Als ik voor de oude ook die pakketten wil dan dien ik daar apart voor te betalen. Dit vind de grootste afzetterij die maar te verzinnen is. Wie is er zo gek om dubbel te betalen voor een zenderpakket :evil: . Daar ging ik dus niet mee akkoord en ben maar akkoord gegaan dat het alleen op mijn nieuwe kaart geactiveerd wordt.
Maar dat kan dus pas nadat die andere actie afgerond is. Dit vind ik zeer vreemd, hoe kunnen er nou niet 2 wijzigingen gedaan worden. Als ik dat had geweten dan had ik nooit die oude gedeactiveerd.


Tevens ben ik zeer ontevreden over het feit dat ik nu dus NIET op beide kaarten voor 1 prijs de extra abonnementen kan gebruiken, terwijl mij eerst is 'verzekerd!' dat het gewoon met 1x betalen kon.
Nu wil ik via dit forum weten wat nou de stand van zaken is. En of iemand mij kan helpen met nou de juiste informatie te achterhalen? Tevens vraag ik me af hoe lang de proefperiode nu is, want ik zit al op dag16 ondertussen sinds ik de kaart erin heb zitten en heb nog altijd alle zenders.

Heb geen zin om weer te bellen (en te wachten met het heel erg irritante deuntje, zet dan een radiozender of iets dergelijks op...) en weer een compleet ander verhaal te horen.

Waarom was het in de Multikabel tijd zo makkelijk, een wijziging doorvoeren die vaak al dezelfde dag nog actief was en nooit langer dan 5minuten gewacht, omdat ze dan al aangaven: de wachttijd is langer dan 5minuten, probeer het later opnieuw, de verbinding wordt nu verbroken.

Tevens had ik ook sterker het gevoel dat de mensen van de Multikabel Helpdesk wisten waar ze mee bezig waren, maar tot zover heb ik dat idee niet met de Helpdek van Ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wacht nog even of iemand van de helpdesk uit Heerhugowaard dit probleem oppakt met een reactie. Als dit mocht uitblijven dan zal ik jouw proberen te helpen.
 
Ik wacht nog even of iemand van de helpdesk uit Heerhugowaard dit probleem oppakt met een reactie. Als dit mocht uitblijven dan zal ik jouw proberen te helpen.
Vriendelijk bedankt alvast :).
 
Helpdesk HHW is bij deze present ;)

Korte uitleg:

  • Klanten met meerdere smartcards die voor 16 mei in het systeem stonden betalen geen dubbele kosten (ook als er bij een klant op zijn 2e card nu geen zenderpakketten staan kunnen deze ingevoerd worden zonder dat de klant hiervoor extra kosten betaald)
  • Klanten die bijvoorbeeld 1 smartcard hadden voor 16 mei en nu een 2e card kopen betalen dubbele content kosten (als de klant op card 1 film1/sport1 had, nu een card erbij koopt en daar ook film1/sport1 wil hebben betaalt de klant 2x € 22,95)
  • Klanten die op card 1 alleen Z1 hebben (het voormalige Standaard Digitale Pakket) en op card 2 een keuzepakket nemen betalen 1x € 15,90 en 1x € 3,95
Zou je me je klantnummer willen PBen? Dan zal ik morgen gelijk kijken wat ik in dit geval voor jou kan betekenen.
 
Helpdesk HHW is bij deze present ;)

Korte uitleg:

  • Klanten met meerdere smartcards die voor 16 mei in het systeem stonden betalen geen dubbele kosten (ook als er bij een klant op zijn 2e card nu geen zenderpakketten staan kunnen deze ingevoerd worden zonder dat de klant hiervoor extra kosten betaald)
  • Klanten die bijvoorbeeld 1 smartcard hadden voor 16 mei en nu een 2e card kopen betalen dubbele content kosten (als de klant op card 1 film1/sport1 had, nu een card erbij koopt en daar ook film1/sport1 wil hebben betaalt de klant 2x € 22,95)
  • Klanten die op card 1 alleen Z1 hebben (het voormalige Standaard Digitale Pakket) en op card 2 een keuzepakket nemen betalen 1x € 15,90 en 1x € 3,95
Zou je me je klantnummer willen PBen? Dan zal ik morgen gelijk kijken wat ik in dit geval voor jou kan betekenen.
Bedankt voor de opheldering.

Als die situatie ook aan mij uitgelegd was aan de telefoon, had ik mijn oude kaart niet gedeactiveerd (en weggegooid) en die nieuwe niet eens geactiveerd...

Op Card2 (wat dus Card1 gaat worden) zit nu Z1 met Music...

Is het op een-of-andere manier mogelijk om die nieuwe kaart als een oude te laten gelden...?
Ik kan nog wel in de prullenbak gaan graaien (om de oude kaart te zoeken), al denk ik wel dat die al geleegd is in de tussentijd...
Mocht ik hem toch vinden, is het dan nog mogelijk om die kaart weer te activeren en zo die oude regeling te houden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helpdesk HHW is bij deze present ;)

Korte uitleg:

  • Klanten met meerdere smartcards die voor 16 mei in het systeem stonden betalen geen dubbele kosten (ook als er bij een klant op zijn 2e card nu geen zenderpakketten staan kunnen deze ingevoerd worden zonder dat de klant hiervoor extra kosten betaald)
  • Klanten die bijvoorbeeld 1 smartcard hadden voor 16 mei en nu een 2e card kopen betalen dubbele content kosten (als de klant op card 1 film1/sport1 had, nu een card erbij koopt en daar ook film1/sport1 wil hebben betaalt de klant 2x € 22,95)
  • Klanten die op card 1 alleen Z1 hebben (het voormalige Standaard Digitale Pakket) en op card 2 een keuzepakket nemen betalen 1x € 15,90 en 1x € 3,95
Zou je me je klantnummer willen PBen? Dan zal ik morgen gelijk kijken wat ik in dit geval voor jou kan betekenen.

Even voor de duidelijkheid:

Kunnen ook voormalig @Home-klanten de extra pakketten op de 2e smartcard, die ze al voor 16 mei hadden, laten zetten? Of geldt dit alleen voor Multikabelaars? En dan bedoel ik natuurlijk zonder dubbele kosten te betalen?
 
Even voor de duidelijkheid:

Kunnen ook voormalig @Home-klanten de extra pakketten op de 2e smartcard, die ze al voor 16 mei hadden, laten zetten? Of geldt dit alleen voor Multikabelaars? En dan bedoel ik natuurlijk zonder dubbele kosten te betalen?
(helaas) alleen voor Multikabelaars.
 
Goed nieuws. Ik heb de oude kaart nog uit de prullenbak weten te vissen.

Dus als het niet mogelijk is met de nieuwe kaart, heb ik de oude kaart nog.
 
(helaas) alleen voor Multikabelaars.
Da's natuurlijk gewoon domweg oneerlijk, rechtsongelijkheid..
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Da's natuurlijk gewoon domweg oneerlijk, rechtsongelijkheid..
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Het was een bestaande regeling bij Multikabel die gehandhaafd is als overgangsregeling en geldt dus ook alleen maar voor oude klanten en oude pakketten. Als @Home gemigreerd is zal dat gaan veranderen voor iedereen naar een algemene regeling voor gebruik van meerdere smartcards per huishouden. Alleen is de inhoud daarvan nu nog niet bekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan