• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is eindelijk gelukt om een video op de Humax te plaatsen, toch kreeg ik een foutmelding van de tool van Hillpet:

Error-TS:Unsupported Ext Hdr (-1)

Weet iemand wat dit inhoud?

Geen idee wat het betekent, maar ik heb geleerd om die meldingen te negeren. Ik krijg ze zowel bij gelukte als mislukte conversies.
Mijn probleem ligt in de aanmaak van het .nts bestand die leeg blijft (lengte 0).
 
Ik heb antwoord van Hillpet gekregen. Een technisch verhaal, en het kan geen kwaad. Waar ik wel achter ben is dat de Humax erg kieskeurig is wat betreft de codecs en kwaliteit. Als ik m'n audiobitrate van 128 naar 192 kb/s zet is het geluid heel slecht. Gewoon niet doen dus...
 
Deze info is misschien interessant voor Hillpet, mocht hij het bereik van zijn tooltje willen uitbreiden.

Ik heb al een tijdje geleden bij Copaco nagevraagd of de opnamen van de 5050 compatibel zijn met de 5100. Tot nu toe geen antwoord, maar ik had nu de gelegenheid om er zelf een beetje mee te spelen. Het antwoord is nee.

Een opname van de 5100 bestaat uit 4 files: .ts, .nts, .htm en .thm. Ik neem aan dat de laatste de thumbnails bevat (i.p.v. de aparte directory op de 5050.)
Als ik eerste drie kopieer naar de 5050 dan ziet deze een opname met een blanco titel en een "broken" icoontje erachter.
Ik heb ook geprobeerd het Hillpet tool hier op los te laten. In eerste instantie crashte het. Toen ik de bestaande .nts en .htm had verwijderd crashte het niet meer en kon ik de nieuwe hulpfiles aanmaken (één ervan was overigens leeg).
Toen zag de 5050 het wel als een valide opname, maar toen ik probeer af te spelen deed hij dat toch niet, maar viel gelijk terug naar de lopende uitzending.
Ook in de .ts file zelf zijn er dus blijkbaar verschillen.

In de omgekeerde richting kwam een opname van de 5050 op de 5100 helemaal niet in de lijst te staan, en viel er dus niets af te spelen.

Voor wie het leuk vind hiermee te spelen heb ik eventueel een setje files beschikbaar.
 
Deze info is misschien interessant voor Hillpet, mocht hij het bereik van zijn tooltje willen uitbreiden.

Ik heb al een tijdje geleden bij Copaco nagevraagd of de opnamen van de 5050 compatibel zijn met de 5100. Tot nu toe geen antwoord, maar ik had nu de gelegenheid om er zelf een beetje mee te spelen. Het antwoord is nee.

Een opname van de 5100 bestaat uit 4 files: .ts, .nts, .htm en .thm. Ik neem aan dat de laatste de thumbnails bevat (i.p.v. de aparte directory op de 5050.)
Als ik eerste drie kopieer naar de 5050 dan ziet deze een opname met een blanco titel en een "broken" icoontje erachter.
Ik heb ook geprobeerd het Hillpet tool hier op los te laten. In eerste instantie crashte het. Toen ik de bestaande .nts en .htm had verwijderd crashte het niet meer en kon ik de nieuwe hulpfiles aanmaken (één ervan was overigens leeg).
Toen zag de 5050 het wel als een valide opname, maar toen ik probeer af te spelen deed hij dat toch niet, maar viel gelijk terug naar de lopende uitzending.
Ook in de .ts file zelf zijn er dus blijkbaar verschillen.

In de omgekeerde richting kwam een opname van de 5050 op de 5100 helemaal niet in de lijst te staan, en viel er dus niets af te spelen.

Voor wie het leuk vind hiermee te spelen heb ik eventueel een setje files beschikbaar.

Hi Geerten,

ik heb zelf geen 5100, maar als je het setje ergens kunt neerzetten wil ik er wel een keer naar kijken. :oyeah:

Waarschijnlijk is de index file leeg (*.nts), en dat is geen goed teken. Er ontbreekt blijkbaar info in de single program transport stream (*.ts) welke de tool nodig heeft.

-Peter-
 
TS bestanden converteren

hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een 5050c nu heb ik verschilende bestanden van de humax afgehaald maar ik kan deze bestanden niet branden op een dvd, wel kan ik ze afspelen. maar hoe kan die die vervelende TS bestanden nou om zetten heb al verschilende programma's gebruikt maar geen 1 wil.
weten jullie welk programma ik moet gebruiken?

gr krisrock
 
Op DVD zetten lukt met convertXtoDVD, https://www.vso-software.fr/
Werkt goed (ik heb alleen nog geen HD geprobeerd).
Is helaas niet gratis en de probeer versie geeft een banner in beeld.

Ik zoek echter nog steeds naar een programma dat .TS goed omzet in MPEG2.
De informatie in het "draadje" dat gisteren werd genoemd is had ik al eens gelezen. Die info is niet eenduidig, daar gaat het ook over een DVD rippen en naar de Humax zetten (dat interesseert mij niet). Ik heb er niet het ideale programma in zien staan.

Het is irritant dat ik er nog niet in ben geslaagd zo'n TS bestand dat gewoon in de windows media player valt af te spelen om te zetten in een MPEG bestand dat ik kan bewerken (in Nero9 / Pinnacle Studio), om kan zetten naar iphone etc. HDTVtoMPEG2 werkte bij mij niet, videoconverter niet etc.
 
hallo allemaal,

ik ben in het bezit van een 5050c nu heb ik verschilende bestanden van de humax afgehaald maar ik kan deze bestanden niet branden op een dvd, wel kan ik ze afspelen. maar hoe kan die die vervelende TS bestanden nou om zetten heb al verschilende programma's gebruikt maar geen 1 wil.
weten jullie welk programma ik moet gebruiken?

gr krisrock

Voor SD materiaal: VideoRedo TV Suite 3.1.5.565 (en geen andere versie). Werkt snel én schitterend, vooral omdat er geen codec-conversie plaatsvindt en dus ook geen kwaliteitsverlies kan optreden. Het programma moppert soms wel even over een afwijkende GOP lengte die niet DVD compliant is (bijvoorbeeld bij opnamen van de VRT), maar je kunt het programma bij het samenstellen van je DVD image instrueren deze afwijkende GOP lengte gewoon te accepteren, zodat geen re-encoding optreedt. Alle moderne DVD spelers kunnen probleemloos overweg met een GOP lengte groter dan 15 (de standaard voor PAL DVDs).

Ook heel mooi is dat VideoRedo probleemloos titels van DVDs kan omzetten naar een .ts bestand. Met de Hmx Metafile Builder kun je dan de .htm en .nts hulpbestanden aanmaken die de Humax nodig heeft om het .ts bestand af te kunnen spelen. Zo zou je bijvoorbeeld een hele verzameling DVDs op een externe schijf (wel geformatteerd als EXT3) kunnen opslaan en afspelen op de Humax. Kopiëren naar de interne schijf om direct af te kunnen spelen is uiteraard ook mogelijk. Anders dan door sommigen wordt beweerd kan de Humax ook prima overweg met AC3 (Dolby Digital) audio van DVDs, zowel 2.0 als 5.1. Je hoeft dus doorgaans geen audio te gaan converteren en remuxen. Alleen LPCM audio (op sommige muziek DVDs) moet je converteren naar MPA (kan ook binnen VideoRedo), niet omdat de Humax dat niet slikt maar omdat een .ts bestand geen LPCM audio kan bevatten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan