• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

probleem verzenden mail met foto/afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

josinas

Sinds gisteren kan ik geen mail, met daarin een foto, versturen.
Als bijlage lukt wel.
Verschillende accounts geprobeerd, maar het versturen geeft de melding:


Er is een onbekende fout opgetreden.
Onderwerp 'hartelijk gefeliciteerd!'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 Message refused by spam filter.
Server: 'smtp.Ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC69
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee


Mijn modem verschillende keren gereset, maar niets verhelpt het probleem.


Wie weet een oplossing?
Groet Josina
 
Modem resetten heeft geen zin. De mailserver denkt dat dit een spam bericht is wat je probeert te versturen. Dan kan verschillende oorzaken hebben, misschien moet je ook tekst in de mail zetten (voor het geval je alleen een foto stuurde zonder tekst in de email), maar het kan ook zijn dat je email-account niet goed is ingesteld en geen goed afzender adres heeft. Ook kan het uitmaken hoe je je mail programma hebt ingesteld. Je kunt het beste het smtp deel van je mail programma zo instellen dat je moet inloggen met gebruikersnaam en password zodat de mailserver weet dat jij het bent, dan wordt een bericht ook minder snel als 'spam' gezien.

Wat de werkelijke oorzaak is van al deze mogelijkheden blijft gissen, maar misschien kun je hiermee iets proberen.
 
Dank je Cees voor je reageren en je suggesties!
Ik stuur op deze manier altijd foto's, nooit problemen gehad. Ineens gisteren dit probleem. Had niets veranderd aan m'n instellingen.
Daarna op internet gezocht naar oplossingen en verschillende instellingen veranderd, o.a poort, ssl beveiliging, ik heb accounts bij HCC en eigen hosting pakket, maar het heeft alles te maken met de smtp van Ziggo, volgens mij, maar ik krijg het niet veranderd. Ik las ook dat het aan de spam filter van ziggo kan liggen, maar kan alleen dingen blokkeren, maar niet verminderen.
Gebruikersnaam en wachtwoord ook al verschillende keren opnieuw ingevuld.
 
maar het heeft alles te maken met de smtp van Ziggo, volgens mij,

Ja die melding komt van de smtp-server van Ziggo die je mail weigert omdat hij denkt dat het spam is. De opties die ik noemde hebben daar effect op. Vooral als je niet een ziggo-mail adres als afzender gebruikt en gewoon via poort 25 stuurt heb je sneller een hoge spamscore dan dat je een ziggo (quicknet/upc/home/casema) afzender met inloggen gebruikt. Dus als je een eigen domein gebruikt als afzender kun je beter via de mailserver van die hosting provider je mail sturen.
 
Ik zie zo snel niet het verschil tussen foto en bijlage. Als je er een foto in plakt, is het effectief ook een bijlage.

De spamfilter instellingen hebben alleen effect op inkomende mail. In uitgaande mail kun je niets instellen.

In principe analyseert de server de mail en geeft spampunten voor bepaalde eigenschappen van de mail. Als de som van die punten boven een waarde komt, ziet de server het als spam.

Zoals Cees aangeeft levert een foto zonder tekst punten op. Maar ook of je wel/geen SSL/TLS gebruikt. Verder maakt het ook uit of de opmaak platte tekst is of RTF tekst. Misschien dat je mailprogramma bij een foto inplakken de structuur naar RTF omzet en daardoor de spamscore ophoogt, waardoor je net boven de drempel komt.

Ook een hyperlink naar een site die op een blacklist staat, kan de spamscore ophogen.
 
Dank Cees en Briolet voor het meedenken. Ik verzend alles via ziggo en heb verschillende poorten geprobeerd en ook ssl.
De mails verstuur ik met een basismail, met achtergrond, waar ik elke keer een andere foto invoeg. Dit doe ik al heel veel jaren zo. De mails zijn rond de 200kb groot.
Ik heb dezelfde mails, die ik 3 dagen geleden zonder problemen kon versturen opnieuw verstuurd, maar dat lukt dus niet meer.
Ook verzenden met een ziggo mailadres lukt niet.
Ik heb ook Windows defender uitgezet, maar dan lukt het ook niet.
Vandaag systeemherstel gedaan naar 28 februari, resultaat, niets.
Morgen maar eens een andere laptop proberen.
 
Heb je nog ueberhaupt een internet verbinding? Want als je spamt, volgens ziggo, ligt je gehele internet verbinding er uit.
 
Dank Castrofus,
Ja, ik heb een internet verbinding, ook al de modem verschillende keren gereset.
Ik kom hier ook met m'n vraag omdat ikvan alles geprobeerd heb, maar nu niet meer weet wat ikkan proberen.
 
Ik heb dezelfde mails, die ik 3 dagen geleden zonder problemen kon versturen opnieuw verstuurd, maar dat lukt dus niet meer.
Ook verzenden met een ziggo mailadres lukt niet.

Blijkbaar is het spamfilter in de smtp server van ziggo nu dus strenger dan 3 dagen geleden.

Ik begrijp dat je het normaal met een 'eigen' domein als afzender verstuurt, heeft die hoster geen mailserver waar je bijvoorbeeld via poort 587 met inloggen mail kunt versturen ? In dat geval moet je die gegevens eens instellen en kijken of de mail dan wel verzonden wordt. Probeer in dat geval die mail ook eens naar een ziggo mailadres te sturen, want grote kans dat die mail ook niet afgeleverd wordt bij ziggo mail-adressen.
 
Ik verzend altijd met smtp.ziggo.nl.
Mijn webhosting geeft aan:


een aantal access providers blokkeert de toegang tot onze mailserver
om spamming tegen te gaan. Voorbeelden
daarvan zijn KPN, Ziggo en UPC.


Ik heb het nog geprobeerd, maar lukt niet.


Bij de fotogroep hebben andere geen problemen met Zigg.


Ik ga morgen aan de gang met een andere laptop.
Cees: Dank weer voor je hulp!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan