• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokken en strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonius41

Forum Gebruiker
Berichten
5
Ik heb een interactieve Cisco 8485DVB recorder bij Ziggo gekocht. Regelmatig krijg ik de laatste weken last van blokken en strepen (ik noem het soms wel eens atmosferische storingen!!!). Bij meldingen bij Ziggo krijg ik te horen dat ik mijn recorder maar eens rechtstreeks aan moet sluiten aan het binnenkomstkastje in de meterkast, dus direct. Zo gezegd zo gedaan: echter de storingen blijven aantreden. Volgens Ziggo is de signaalsterkte voldoende. Ik krijg nu echter ook via mijn HUMAX 5050C recorder dezelfde problem op mijn 2 e TV>
Ik gebruik een splitter met versterker (door Ziggo aangelegd).

Heeft iemand hier ook last van?

Dank alvast voor uw reactie.:giveup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het blijkt dat onze hele straat last heeft van deze irritante blokken en strepen.
Het beeld en geluid staan soms stil, hierna worden er irritante blokken en strepen getoond. Na een paar seconden is het weer weg om even later weer te verschijnen.:applause:
 
Vandaar ook het advies om de ontvanger eerst direct aan te sluiten als enige op het abonnee overname punt (AOP), dus zonder dat er binnenhuis bekabeling tussen zit. Als je dan nog steeds deze storing hebt is er een probleem met het binnenkomende signaal. Is het dan goed, dan komt de storing via je huisinstallatie.

In dit geval dus de helpdesk melden dat hele straat dit heeft en desnoods meer buren laten bellen.
 
Beste Cees,
Al jouw voorgestelde acties zijn al genomen.
Een van de medewek(st)ers van de helpdesk Ziggo geeft aan dat dit "interverentie" is.
Ziggo heft de recorders, de binnenhuisbekabeling en stekkers doorgemeten. Sommige stekkers vervangen, maar dat heft echt niet geholpen.

Gisterenavond waren deze storingen soms een 10-tal seconden aanwezig.


Het maakt mij niet uit wat het is, maar :arrow::arrow: dat het wordt opgelost.

Zijn er nog meer ziggo-gebrukers die mij raad kunnen gevn

BvDank
 
Exact dezelfde probleem met Net5. Precies de symtomen die jij schetste.

Bij mij is het een tijdje geleden begonnen en ik dacht dat het over zou gaan maar vergeet het maar.

Wat is er aan te doen? Weinig denk ik, behalve een rechtzaak aanspannen om te forceren dat ze hun vinger uit hun gat trekken en er een voldoende oplossing doorvoeren.

Elders heb ik gelezen dat Net5 in een frequentie range zit die bekend staat om storingsgevoelig te zijn. Je zou denken dat ze bij Ziggo een andere range zou kiezen, maar nee, dat doen ze niet.

Dus blijven bellen, kabels en connectoren vervangen, ontvangers omruilen, bladibladibla.......

Of hopen op de Staatslotterij Jackpot en dan alsnog voor het gerecht slepen.

Dave.
 
Er zijn recentelijk wat dike voedingskabels bij ons in de wijk vervangen. Het problem heft zich sindsdien niet meer voorgedaan.
Misschien dat u kunt verwijzen naar de oplossing in de wijk Venekwartier te Hoorn
 
blokkerig beeld

Ook ik heb de laatst tijd regelmatig last van af en toe blokkerig beeld, heel vervelend.
Je denkt dat er wat met je TV scherm aan de hand is, of met de ontvanger ITV SISCO 8485.

Gekeken in menu Instellingen - Info: T1 signaal 78-85% kwaliteit 100%
T2 signaal 78-71% kwaliteit 100%

Is dit de gebruikelijke signaalsterkte voor Ziggo, of behoort dit ook 100% te zijn?

Wie weet hoe dit zit.
 
Signaal is goed als kwaliteit 100% is en de BER (Bit Error Rate) stabiel op nul blijft. De sterkte indicatie is niet echt belangrijk en is ook niet gecalibreerd. Als je kortdurend blokken krijgt komt dit vrijwel altijd door storing van buitenaf. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon of andere 'zendende' stoorbron. Als deze maar kort 'stoort' zie je dat alleen als je tijdens de storing naar de signaal en BER kijkt in het menu. Meestal is dat op te lossen door te zorgen dat je goede stekkers en splitters en kabels gebruikt. Stekkers met een plastic kapje zijn 'lek' voor stoorsignalen van buitenaf en kunnen dit dus veroorzaken als er een stoorbron in de buurt komt.
 
Signaal is goed als kwaliteit 100% is en de BER (Bit Error Rate) stabiel op nul blijft. De sterkte indicatie is niet echt belangrijk en is ook niet gecalibreerd. Als je kortdurend blokken krijgt komt dit vrijwel altijd door storing van buitenaf. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon of andere 'zendende' stoorbron. Als deze maar kort 'stoort' zie je dat alleen als je tijdens de storing naar de signaal en BER kijkt in het menu. Meestal is dat op te lossen door te zorgen dat je goede stekkers en splitters en kabels gebruikt. Stekkers met een plastic kapje zijn 'lek' voor stoorsignalen van buitenaf en kunnen dit dus veroorzaken als er een stoorbron in de buurt komt.

Ik heb nu bijna 1 jaar Ziggo en daarvoor geen last van blokkerig beeld, soms hoor ik ook een harde metalen klik uit de luidspreker van de TV komen.
Ik heb een SISCO 8485 DVB HD PVR decoder en alles is door een monteur van Ziggo aangesloten.
Kan het ook in de decoder zitten of komt het doordat Ziggo steeds aan de donderen is (onderhoud e.d. plegen?)
De afgelopen voetbalwetstrijd Barcelona - Ajax was een drama (beeld veelvuldig blokkerig en bevroren).
 
Blokken en E37-32

Ook in Breda eigenlijk al maanden storingen voornamelijk op National Geographic en TVE.
Van alles al geprobeerd tot het kopen van nieuwe kabels toe en direct aangesloten, dus zonder splitter. Resultaat nihil.
Op digitaal overgestapt omdat TVE niet meer uitgezonden werd via analoog.
Omdat ik geen Alles in 1 heb kan ik mij helemaal arm bellen via mijn mobieltje.
Op TVE krijg ik een zwart beeld vaak buiten de balken om met de foutmelding E37-32 Deze combinatie kom ik eerlijk gezegd nergens tegen.

Gr, Ruud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan