• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vastlopen in stand-by modus

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MarVanOs

Vanaf dat ik mijn kabeldecoder kocht (ongeveer 1,5 jaar geleden) heb ik incidenteel last dat mijn decoder soms vastloopt in stand-by modus. Sinds de afgelopen maand lijkt het echter steeds erger te worden.

Op het forum lees ik het e.e.a. dat de decoder af en toe de chipkaart update en hier lijkt het fout te gaan.
De tijd verdwijnt uit het display, de lichtbalk is blauw en ik zie het tekentje van timer-opnames, maar verder reageert de decoder helemaal nergens op. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik na een weekendje weg thuis kom en dat de decoder vast is gelopen en bijvoorbeeld ook opnamens niet heeft gedaan.

Zover ik kan zien in het menu is er geen recentere update beschikbaar.

Heeft iemand hier een suggestie?

Alvast bedankt!
 
Vanaf dat ik mijn kabeldecoder kocht (ongeveer 1,5 jaar geleden) heb ik incidenteel last dat mijn decoder soms vastloopt in stand-by modus. Sinds de afgelopen maand lijkt het echter steeds erger te worden.

Op het forum lees ik het e.e.a. dat de decoder af en toe de chipkaart update en hier lijkt het fout te gaan.
De tijd verdwijnt uit het display, de lichtbalk is blauw en ik zie het tekentje van timer-opnames, maar verder reageert de decoder helemaal nergens op. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik na een weekendje weg thuis kom en dat de decoder vast is gelopen en bijvoorbeeld ook opnames niet heeft gedaan.

Zover ik kan zien in het menu is er geen recentere update beschikbaar.

Heeft iemand hier een suggestie?

Alvast bedankt!

Het probleem dat je beschrijft herken ik niet, en ik heb dit ook niet eerder vermeld gezien op dit forum. Mogelijk heeft je Humax een defect.

Maar, aangezien je het probleem vooral ervaart nadat je een weekend weg bent geweest (en de Humax dus langer dan 24 uur achtereen niet aan is geweest) zou ik je voorstellen om via de standby timer in te stellen dat de Humax elke dag minimaal een paar minuten aan staat. Stel bijvoorbeeld in dat de Humax 's ochtends om 06:00 aan gaat en om 06:15 weer uit. Bekend is wel dat zo het mislukken van timeropnamen wordt voorkomen, en wellicht zal je Humax dan ook niet meer vastlopen.
 
Allereerst bedankt voor uw zeer snelle reactie.

Ik heb ingeprogrammeerd dat bijvoorbeeld elke vrijdag avond Top Gear wordt opgenomen. Op de donderdag avond heb ik dan mijn kabeldecodernog gebruikt. Vandaag ben ik er helaas (alweer) achter gekomen dat Top Gear niet opgenomen wordt. Hier zit toch iets minder als een dag tussen.

De remedie die ik moet gebruiken is de aan/uit switch op de achterkant van het toestel. Ik laat hem altijd een half minuutje uitstaan alvorens hem terug aan te zetten.

Mocht dit een defect zijn van het apparaat, weet u toevallig hoelang garantie op het toestel zit en bij wie ik terecht kan (ik heb hem gekocht bij It's Electronica, welke enkele weken geleden failliet is gegaan).
 
Allereerst bedankt voor uw zeer snelle reactie.

Ik heb ingeprogrammeerd dat bijvoorbeeld elke vrijdag avond Top Gear wordt opgenomen. Op de donderdag avond heb ik dan mijn kabeldecodernog gebruikt. Vandaag ben ik er helaas (alweer) achter gekomen dat Top Gear niet opgenomen wordt. Hier zit toch iets minder als een dag tussen.

De remedie die ik moet gebruiken is de aan/uit switch op de achterkant van het toestel. Ik laat hem altijd een half minuutje uitstaan alvorens hem terug aan te zetten.
Dat is niet in orde zo, ik heb de Humax 5050C nu zelf al langer dan een jaar in gebruik en nog nooit een mislukte opname gehad, behalve één keer door een eigen programmeerfout (opname geprogrammeerd op een HD simulcast die geen deel uitmaakt van mijn abonnement). Ik moet hier wel bij zeggen dat ik er voor zorg (middels de standby timer) dat de Humax nooit meer dan 24 uur achtereen uit staat.
Mocht dit een defect zijn van het apparaat, weet u toevallig hoelang garantie op het toestel zit en bij wie ik terecht kan (ik heb hem gekocht bij It's Electronica, welke enkele weken geleden failliet is gegaan).
Je kunt de Humax voor reparatie aanbieden bij de Nederlandse importeur Copaco, zie hier. Op het apparaat zit 24 maanden garantie vanaf de aankoopdatum. Om in aanmerking te komen voor een reparatie onder garantie moet je wel de aankoopbon met daarop de datum van aankoop kunnen overleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan