• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fluctuaties in snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
De helft? Ik haal nog geen tiende van mn downloadsnelheid. Om maar nog niet te spreken over de snelheid naar de newsserver. Was in MK tijden altijd ca 1500 KBps maar ik haal nu 's ochtends ca 900 KBps en nu net 300 KBps.

Als je een Motorola modem hebt ( ik weet niet of het bij andere modems ook zo werkt) lees het volgende draadje dan eens door, en dan voornamelijk post #7 https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14833
Bij mij heeft dit geholpen maar er zijn ook mensen waar het slechter bij werd, dus... je kan het proberen

succes,
 
ik snap het probleem niet met Ziggo.

In de Multikabel tijd had ik power dat ging fantastisch nooit geen problemen dat was toch ook al 12Mbit down waarom haalt Multikabel het wel en lukt het ziggo niet eens de helft te genereren op hetzelfde netwerk.

Multikabel had ook dat extra abbo dat ging toen tot 18Mbit Hoorde je mensen nooit over een aantal kennissen van me hadden dat en dat ging van jetje op hetzelfde netwerk. Nu is het ziggo geworden en nu kan het ineens niet meer vanwege het verouderde netwerk van multi BULLSHIT

Voor zover ik het weet waren de Multikabel klanten erg tevreden over de perfecte prestaties van hun netwerk. Ik ben in de 3 jaar dat ik bij mulitkabel heb gezeten nog geen dag offline geweest en een dip in de snelheid nooit gehad.

Nu hebben ze infrastructuur problemen met het netwerk van ziggo en multikabel waar ligt dan de fout bij het te koppelen netwerk van ziggo of dat van multikabel kan me niet voorstellen dat het zo'n probleem kan zijn.
 
Het is gewoon echt niet leuk meer.....

Wat een fluctuaties in de internetsnelheden. Mijn buurman idem....

Het snelste abonnement dat ze hebben en zulke resultaten.

Ik geloof echt niet dat het aan mij ligt maar een storing is in het hele gebied van oud multikabel. Wellicht kunnen wij, als klanten, collectief een actie ondernemen ?
 
Ik heb een oud webstar modem. Overigens heeft de reset wel geholpen. Net ff gestest en 20 mbit down en 3 mbit up. Keurig dus.

Ik hoop alleen dat het zo blijft.
 
ook de reset gedaan maar geen resultaat.

Wel nog even een andere test gedaan nieuwsgroepen.
Gebruik ik newsbin voor en heb een account bij xsnews down snelheid gewoon goed 18.5Mb waar ligt dan nu het probleem met die downtest en het trage internet bij ziggo?? laatste test van 2 min geleden nog geen 4 Mb dat slaat toch nergens op
 
Wel nog even een andere test gedaan nieuwsgroepen.
Gebruik ik newsbin voor en heb een account bij xsnews down snelheid gewoon goed 18.5Mb waar ligt dan nu het probleem met die downtest en het trage internet bij ziggo?? laatste test van 2 min geleden nog geen 4 Mb dat slaat toch nergens op

Hoe bedoel je dit ?
Haal je bij xsnews wel 18.5Mbit/sec via je aansluiting ?
Waar is het dan traag, bij welke test ?

Of begrijp ik je verkeerd?
 
Voor de grap even het modem van een buurman geleend.

Normale snelheden ineens.

Hoe bestel ik een nieuwe ?
 
Het is echt geen geklaag om geklaag.

Ik heb een ziggo alles-in-één extra pakket. De download zou, volgens het boekje, 20 Mbit/sec moeten zijn bij dit abonnement.

Sinds enige tijd heb ik last van enorme lage downloadsnelheden. Ik weet helaas niet exact hoelang.

De resultaten (meer dan 20 pogingen gedaan op verschillende tijdstippen) op speedtest.net zijn varieren tussen de 2000 kb/s en 4000 kb/s (download dus).

Normaliter heb ik een thuis netwerk m.b.v. een linksys router. Mijn laptop en pc maken gebruik van het draadloze netwerk.

De volgende stappen ondernomen :

1. laptop en pc gecontrolleerd op spyware/virussen etc. met verschillende pakketten
2. laptop rechtstreeks op modem aangesloten zonder tussenkomst router en dus bedraad
3. modem (motorola) diverse malen gereset
4. Laatste drivers opgehaald van netwerkkaarten
5. gecontrolleerd of netwerkkaart niet abusievelijk op 10 mb/s ingesteld stond
6. kabels vervangen (behalve coax want die heb ik niet op reserve)
7. Modem door helpdesk op afstand laten resetten
8. pc in veilige modus met netwerk mogelijkheden opgestart en nogmaals een speedtest gedaan
9. Zelf ingelogd op het motorola modem. Kon ook niet spannends vinden in de configuratie hiervan

Ik zie geen andere mogelijkheden meer.

Een modem ophalen of laten toezenden zodat ikzelf kon testen of het daaraan lag KON NIET.

Bij mij gaat het puur om de downloadsnelheid want voor de rest werkt alles prima.

Traceroute zal ik nog even uitvoeren.

De helpdesk gaf aan dat ze ontzettend veel telefoontjes kregen omtrent de download snelheid in oud multikabel gebied.
Klopt ook hier in Rijsenhout zijn er snelheden van 4000 tot 7000kb/s terwijl er 20mb/s behaald moeten worden.
Ziggo een compensatie brief schrijven lijkt me, je/ we krijgen tenslotte niet waar we voor betalen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan