• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BIOS UPGRADEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

janeS

Hallo,

Via het progje Aida32 kwam ik op gegevens betreffende mijn bios.
Er staat een notitie bij, dat mijn bios meer als 2 jaar oud is en ik naar een upgrade moet zoeken.
Mijn vraag: als ik die vind, kan ik dat dan zonder bezwaar doen, of moet ik bang zijn voor een systeemcrash? :(
Ik vind het bios een beetje eng.....
Bedankt voor antwoord, groet, jane.
 
Terecht dat je dat eng vindt. BIOS upgraden is de meest riskante operatie die je met je PC kan uithalen. Als het even verkeerd uitpakt is je PC echt volledig onbruikbaar en dan ook volledig. Je zal niet de eerste zijn die na het aanzetten niets meer krijgt dan een zwart scherm, je kan rebooten wat je wilt maar je komt geen stap verder en kan terug naar de winkel en hopen dat zij je evt. aan een nieuwe BIOS chip kunnen helpen.
Het kan wel, maar dan moet je op z'n minst een backup image maken van je BIOS, echter is dit wel iets waar je behoorlijk ervaren voor moet zijn.

Zolang je PC goed werkt heeft het ook weinig nut om steeds maar weer de nieuwste dingen naar binnen te halen. Mijn ervaring is dat je uiteindelijk meer ellende naar binnen haalt dan dat je "verbetert".
 
Dank je wel Ben voor je wijze woorden.
Ik vond het dus al eng en zal het zeker niet gaan doen!

Groetjes van Jane.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan