• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg dit draadje al een tijdje met belangstelling en heb het regelmatig met mijn zoon over dit gebeuren omdat hij op het punt staat om een LCD tv met CI+ slot te kopen.

We krijgen dan discussie over het feit waarom Ziggo zich dit allemaal op de hals haalt.
Verder als 'Ze kunnen bepalen of je iets kan opnemen in de door hen gewenste kwaliteit en een kopieerbeveiliging aanbrengen' kom ik eigenlijk niet.
Wat zou Ziggo voor een voordeel halen uit het feit dat ze zelf een zendervolgorde bepalen?

Kunnen jullie concreet opnoemen wat nu uiteindelijk de verdere voordelen voor Ziggo zijn om zo te handelen?
 
Een paar simpele vragen:
1) In hoeverre kan Ziggo de firmware van de op hun netwerk aangesloten apparatuur eigenlijk wijzigen? Ik lees in de voorgaande posts over het krachtenspelletje tussen Ziggo en TV-fabrikanten.
Ik geloof direkt dat de TV-fabrikanten zoveel mogelijk samen willen werken met de kabelmaatschappijen, maar de TV-fabrikanten zullen zelf toch ook eisen/grenzen stellen aan firmware-updates die kabelmaatschappijen (zelf-geprogrammeerd c.q. ongevraagd) doorvoeren?

ongevraagd: ja
zelf geprogrammeerd: nee

Het betreft een update naar een officiele Sony firmware release, waarin door ziggo geeiste wijzigingen zijn doorgevoerd. Indien de automatische update settings op een TV aan staan, kan ziggo installeren wat men wil, zonder dat jij hier iets van merkt. Zo krom als een hoepel, maar het gebeurt blijkbaar echt...

2) Is de originele firmware van een TV eenvoudig terug te zetten? Ik doel hier met name TVs die geen USB-aansluiting hebben.

Probleem is vooral dat het niet eenvoudig zal zijn de originele firmware te bemachtigen. Deze wordt door Sony niet vrij ter beschikking gesteld.

Wat zou Ziggo voor een voordeel halen uit het feit dat ze zelf een zendervolgorde bepalen?

Simpel: geld. Voor een prominenter zender nummer vraagt ziggo meer geld aan een zender. Dit is de reden waarom men niet wil dat een eindgebruiker de volgorde kan veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er eerlijk en open gecommuniceerd zou worden wat er allemaal wijzigt kan ieder voor zich uitmaken of die het risico aangaat om die firmware update te installeren.
Klopt. Geheimzinnigheid maakt terecht argwanend.

En tot nu toe zie ik bij veel aanbevolen ontvangers meer problemen ontstaan na een firmware update dan er worden opgelost.
Ja, ik denk ook dat ze doorgaans in het belang van Ziggo zullen zijn, en niet van de klant. Objectief gezien kan een update natuurlijk ook functionaliteiten toevoegen in het belang van de klant, maar als Ziggo zo'n update zou aanbieden, zal in dit geval de klant gelijk op zoek gaan naar het addertje.
 
mediamarkt geeft aan 14 augustus te gaan leveren

Ziggo CAM CI+-module voor hdtv's eind juli leverbaar

<DIV class=content>Door Pieter Molenaar, maandag 6 juli 2009 12:42
Submitter: Likoning, views: 38.335
<DIV class=article>Klanten van kabelaar Ziggo kunnen vanaf eind juli digitale televisie zonder settopbox op hun hdtv ontvangen. Ziggo levert dan de eerste CAM CI+-modules uit. Klanten moeten dan echter wel beschikken over een hdtv met een CI+slot.

1238502477.png
De CAM CI+-modules hadden eigenlijk al in juni moeten verschijnen, maar de productie nam meer tijd in beslag. Ziggo
 
Levering Cam CI+

Ziggo CAM CI+-module voor hdtv's eind juli leverbaar

<DIV class=content>Door Pieter Molenaar, maandag 6 juli 2009 12:42
Submitter: Likoning, views: 38.335
<DIV class=article>Klanten van kabelaar Ziggo kunnen vanaf eind juli digitale televisie zonder settopbox op hun hdtv ontvangen. Ziggo levert dan de eerste CAM CI+-modules uit. Klanten moeten dan echter wel beschikken over een hdtv met een CI+slot.

1238502477.png
De CAM CI+-modules hadden eigenlijk al in juni moeten verschijnen, maar de productie nam meer tijd in beslag. Ziggo

Staat dit ergens op papier?????
 
...mag ook op de site van ZIGGO, uiteraard.
Nu staat het nergens bevestigd door ZIGGO, dus wat heb je aan zo'n verhaal van begin juli van P.Molenaar?

En voorts: met alleen die Module ben je er niet, er moeten ook nog TV's komen die daarmee samenwerken. Zie de discussies hierboven, 100+ pagina's lang :rolleyes:

Groet,
JW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan