• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

"Onderhoudswerkzaamheden"

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Witchfinder

Altijd wat met Ziggo...

Er zijn onderhoudswerkzaamheden in mijn regio. OK, dat kan, en eergisteren lag de kabel er een middagje uit...

Toen het signaal er weer was bij de buren, de mijne gecheckt, en ja hoor, alles deed het weer.

Afgelopen middag hetzelfde, alleen toen het signaal er bij de buren er weer was, was het er niet bij mij. Mannetje die ff verderop aan het kastje werkte was er niet meer.

Gebeld, eindelijk erdoor gekomen met veel geduld. Blijkt dat ik dus wel op dezelfde eindversterker zit als mijn buren. Kortom, de monteur is blijkbaar aan het prutsen gewest en heeft 1 of andere plug verkeerd aangesloten. Maar volgens de helpdeskmedewerker ligt het waarschijnlijk aan mijn huisinstallatie en dan kosten evt. voorrijkosten vd monteur voor mij. Ja, daag. Alles werkte prima, nieuwe doos, bekabeling sinds ik de boel heb geïnstalleerd (digitaal).

Als het signaal er morgen nog niet is, moet ik maar ff weer bellen :shock:

Installatiepakket niet compleet. Smartcard diverse keren moeten activeren. Storingen. Aanvraag word niet verwerkt. Overstapservice hoor je niks van. Wijzigingen worden niet verwerk. Onvolledige informatie. Onderhoudswerkzaamheden op tijden buiten de aangegeven tijden op de website etc etc...

Kortom wat een ongelofelijke incapabele en waardeloos bedrijf...moest ff mijn gal spuwen...prutsers :evil:
 
Nou, inmiddels 24 uur zonder kabelsignaal sinds die monteur bij de wijkkast aan het klooien is geweest.

En het mooie is nu dat de medewerker die ik vandaag ad lijn kreeg alles tegenspreekt wat de medewerker van gisteren zei.

Nee, er kan geen monteur langs gestuurd worden. U moet maar gewoon afwachten of het signaal weer terugkomt. Men is bezig met onderhoudswerkzaamheden, ja dat verhaal ken ik. Niemand bezig met de wijkkast, en buren hebben gewoon TV. Maandagmidag was signaal er gelijk weer met de buren na men bezig was met de wijkkast.

Natuurlijk is er gewoon iets niet goed aangesloten in de wijkkast, maar ja, breng dat de incapable medewerkers van Ziggo maar eens aan het verstand...

Nou ja, boel maar weer opzeggen, en ik betaal niks voor niet geleverde diensten :evil:
 
Update:

Heb toch nog maar eens vanmiddag om 16.30u gebeld, dit keer wel een redelijke medewerker ad lijn die wist waar hij het over had...er zou een monteur langs komen tussen 1700-2200u...niet gekomen, niet gebeld...nada noppes niente...

Kortom, gewoon een wanboel...leuk voor mensen met positieve ervaringen, maar helaas heb ik ze nog niet gehad met Ziggo...nog steeds geen kabelsignaal en gewoon genegeerd :evil:

edit: ook nog een antwoord op mijn klacht: ik moet mijn huisinstallatie testen (terwijl ik al heb aangegeven wat het probleem is, wijkkast geknoei, mijn kabel is afgesloten)...mijn huisinstallatie is prima in orde!

:giveup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je volgens de richtlijnen ook alles gereset?

Dat is het enige wat je zelf in principe kan doen
 
edit: ook nog een antwoord op mijn klacht: ik moet mijn huisinstallatie testen (terwijl ik al heb aangegeven wat het probleem is, wijkkast geknoei, mijn kabel is afgesloten)...mijn huisinstallatie is prima in orde!

Misschien een stomme opmerking, maar als je kabel is afgesloten en je internet verbinding werkt klaarblijkelijk nog wel (en je telefoon?), dan lijkt het er op dat je alleen je TV signaal kwijt bent. Ik weet niet of er in de wijkkast iets ingesteld kan worden waardoor op één adres alleen het TV signaal wordt gestopt terwijl de andere diensten over diezelfde kabel wel blijven functioneren. :?:
 
Heb je volgens de richtlijnen ook alles gereset?

Dat is het enige wat je zelf in principe kan doen

Gereset? Mijn kabel ligt eruit...geen signaal...

Ik heb andere kabels geprobeerd, decoder gereset, rechtstreeks analoog om signaal te testen. TV gereset.

Dat is het punt ook niet. Monteur heeft mij per ongeluk afgesloten na werkzaamheden wijkkast 20m verderop. Lees mijn postings maar eens goed door.

En dan de manier waarop dit afgehandeld wordt...of beter niet afgehandeld...er zou verdorie een monteur langs komen bij mij om er dan natuurlijk achter te komen dat het probleem in de wijkkast ligt...

Heb inmiddels een mooi dossier opgebouwd, en dat gaat mooi richting consumentenbond en aanverwante hulpverlenende instanties.

Nogmaals, ik kan eigenlijk niets opnoemen wat goed is gegaan totdusver...

Ze hebben al eens onterecht een deurwaarder op mijn dak gestuurd paar maand geleden vanwege administratieve fouten en niet verwerken van wijzigingen. En nu alleen maar shit met alles-in-1.

Geen kabel om de HD decoder aan te sluiten. Fout netwerknummer in handleiding (kom er maar eens achter, lang leve het internet en google). Smartcard 2x activeren. Telefonisch onbereikbaar (gelukkig deze week wel, alhoewel resultaat 0). Onduidelijke en onvolledige informatie wat betreft overstappen. Lange storingen wegens werkzaamheden en nu gewoon afgesloten. Na vele telefoontjes eindelijk voor elkaar gekregen dat er een monteur langskomt (en ik zei al tegen mijn buurman: die komt niet, let maar op), en die komt niet en heeft niet eens het lef om af te bellen of een nieuwe afspraak te maken.

Nee, Ziggo heeft afgedaan. Ze bekijken het maar...als ze de boel terug willen hebben halen ze het maar op, maar deze man gaat alles in de toekomst storneren. En misschien daarbij ook nog de gemaakte kosten verhalen als ik daarvoor de energie kan vinden.

Blij dat ik mijn oude ADSL provider nog heb (kwa telefonie en internet), anders kon ik niet bellen en internetten...geen TV is ook niet zo'n ramp, het is meer het principe. Principes die Ziggo blijkbaar niet heeft....
 
Misschien een stomme opmerking, maar als je kabel is afgesloten en je internet verbinding werkt klaarblijkelijk nog wel (en je telefoon?), dan lijkt het er op dat je alleen je TV signaal kwijt bent. Ik weet niet of er in de wijkkast iets ingesteld kan worden waardoor op één adres alleen het TV signaal wordt gestopt terwijl de andere diensten over diezelfde kabel wel blijven functioneren. :?:

Ik maak gebruik van mijn oude provider, tx voor het meedenken ;)

Overigens zit ik wel op dezelfde eindversterker als de buren. Medewerker van vanmiddag dacht dat ik per ongeluk ben afgesloten of dat de monteur iets niet goed heeft aangesloten (precies mijn denkwijze ook trouwens, bevestigd)

edit: en stel je eens voor dat je geen back-up provider achter de hand hebt, plus het feit dat ik een Vodaphone prepaid heb waarvan het netwerk al dagen platligt. Wat had ik dan gemoeten?

Mensen maken fouten, ik ben zelf dermate imperfect dat ik dat accepteer. Het gaat erom hoe men er mee omgaat en hoe men deze fouten herstelt en er cq. van leert. Ziggo doet niks op dat gebied en laten klanten oha in de kou staan. Positieve ervaringen, OK, zoals Dieco een draadje starte. Mooi voor hem, maar zonder Dieco te willen kwetsen lijkt het verdacht veel op positieve discriminatie; meer een uitzondering op de regel dat een klant/klacht niet serieus wordt genomen.

Nou ja, we zullen zien ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak gebruik van mijn oude provider, tx voor het meedenken ;)

Het is dan maar te hopen voor je dat de overstapservice dan niet ineens wel goed functioneert... :rolleyes:

Succes ermee, zo als ik je verhalen lees heb je niet veel geluk tot nu toe (voor het slapen gaan nog even de 'understatement van de week' scoren!:oyeah:).

Maar serieus, hopelijk wordt het snel geregeld want dit is niet fijn zo.
 
Het is dan maar te hopen voor je dat de overstapservice dan niet ineens wel goed functioneert... :rolleyes:

Succes ermee, zo als ik je verhalen lees heb je niet veel geluk tot nu toe (voor het slapen gaan nog even de 'understatement van de week' scoren!:oyeah:).

Maar serieus, hopelijk wordt het snel geregeld want dit is niet fijn zo.

Dank je :)

Nee, de overstapservice werkt niet, want ik heb mijn internet/telfonie van Ziggo (nog) niet geïnstalleerd. Ik zat (tevergeefs) te wachten op post van Online (mijn huidige provider) met de opzegdatum etc., maar nu blijkt dat ik eerst mijn modem moet activeren etc. voordat Ziggo de telefoon kan overnemen (althans volgens 1 vd vele medewerkers). En dan zal ik waarschijnlijk 10 dagen niet bereikbaar zijn op mijn vaste telefoon zei men.

Weer een voorbeeld van onvolledige en onjuiste informatie.

Nou ja, koop evt. wel een schotel, blijf bij Online en Ziggo bekijkt het maar ;) Gelukkig is een vriend van mij advocaat en leek hem een mooie case toe als Ziggo moeilijk gaat doen na mijn storneringen.

Nogmaals, geen geleverde diensten = geen abonnementskosten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze heb ik 2 week terug ook bij de kop gehad.
Kant overgezet van Online naar Ziggo
Modem binnen heb em geactiveerd, 5dagen later was de telefoon ook al omgezet naar ziggo..
Alles werkt perfect Alles in een extra abbo.
Maar.... van Online hebben nu nog steeds niets gehoord.
Dus de overstapservice kan wel werken, al was het netjes geweestt van Online om een briefje te sturen.
Nu weten we toevallig dat het per 1 Oktober ophoud, maar bevestiging ho maar.

Dus wat betreft administratie is ook Online laks.

Maar in jou geval is het erg vervelend. zeg maar frustrerend vooral als men niet luisterd (kom te vaak voor jammer)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan