[Vraag] Webcare medewerkers Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu voel ik mij toch geroepen om twee zaken recht te zetten:


  1. Iedereen hier waardeert wat Raymond doet in zijn vrije tijd. Ik zie zelden zo'n loyaliteit jegens een bedrijf tegenwoordig. Ik hoop dat zijn baas dat ook ziet want hier hoort gewoon waardering voor te zijn.
  2. Ik en in ieder geval ook xahmol uit deze thread komen van het oude TVHomeForum, wat zich het best laat omschrijven als een anarchistische bende enthousiastelingen op het gebied van digitale tv. Dat forum is samengegaan met MGV/ZVG forum onder bepaalde voorwaarden, waarbij BenJ op 3 maart 2008 garanties heeft afgegeven om zorgen bij ons weg te nemen. Ik reageerde redelijk fel in deze thread omdat van die garanties opeens geen sprake meer leek. Daarom stelde ik de onafhankelijkheid aan de kaak! Niet om behulpzame medewerkers die hun vrije tijd opofferen te frustreren, maar om duidelijk te krijgen hoeveel van de beloftes van BenJ nu nog overeind blijven.
Het enige wat mij dus dwarszat is de onduidelijkheid wat betreft de onafhankelijkheid van dit forum, zoals ons (ex-TVHomeForum leden) was beloofd.
 
Laatste opmerking ook van mijn kant: helemaal eens met Mart.

Daarnaast vind ik dat ook met de beste bedoelingen afgeven van persoonsgegevens (en dat is een IP adres) nooit toegestaan is zonder uitdrukkelijke toestemming van die persoon.
Voor mij zijn hier geen uitzonderingen op, ook niet als het doel op het oog sympathiek lijkt. Je creëerd nml nodeloze discussies en een hellend vlak.

Tot slot: de loyaliteit van Raymond richting zowel dit forum als Ziggo zijn zowel uitzonderlijk als zeer prijzenswaardig, maar het is natuurlijk ergens van de zotte dat het überhaupt nodig is dat iemand dit in zijn vrije tijd zit te doen.
Ziggo zou dit zelf moeten oppakken met webcare betaald in werktijd.

Vanuit die achtergrond mijn stellingname. Jammer dat sommigen (niet zijnde CeeS overigens, doelde niet eens op jou met die lange tenen) dat meteen als een aanval opvatten op de inderdaad goede werkzaamheden van Raymond.
 
De angst over privacy is in mijn belevening sowieso niet terecht. Als iemand misbruik zou maken, en dus daarom zou moeten worden achterhaald, zal dat ook via IP gebeuren welke altijd op dergelijke momenten door fora wordt verstrekt.

Waar komt de angst vandaan dat er wat kan gebeuren als in dit geval Raymond een IP kan zien?

Ik snap jullie angst echt niet, en zie eigenlijk alleen maar een nadeel voor de mensen die door deze discussie langer met een probleem kunnen blijven zitten.

Misschien denk ik veel te simpel (dat zal vast wel), maar ik heb dan ook geen enkele reden om mijn IP geheim te willen houden.
Daarnaast kan zo een beetje iedere website die je bezoekt je IP zien, denk dat dat veel gevaarlijker is dan dat een behulpzaam persoon als Raymond die kan zien!!!

Maargoed moraal zal zijn dat er een mening verschil is, welke gevolgen heeft voor sommige klanten.
En dat Archie het voor elkaar heeft wat hij wilde bereiken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De angst over privacy is in mijn belevening sowieso niet terecht. Als iemand misbruik zou maken, en dus daarom zou moeten worden achterhaald, zal dat ook via IP gebeuren welke altijd op dergelijke momenten door fora wordt verstrekt.
Aan de rechterlijke macht ja, niet aan Ziggo.

Waar komt de angst vandaan dat er wat kan gebeuren als in dit geval Raymond een IP kan zien?
Er is helemaal geen angst, de scheiding tussen gebruikersgroep en Ziggo is alleen weg.


Ik snap jullie angst echt niet, en zie eigenlijk alleen maar een nadeel voor de mensen die door deze discussie langer met een probleem kunnen blijven zitten.

Ik vind echt dat dit forum teveel gezien wordt als extensie van de Ziggo helpdesk. Het is toch te gek voor worden dat medewerkers op dit forum in hun vrije tijd de puinzooi moeten opruimen van wat de eigenlijke helpdesk niet voor elkaar krijgt.

Misschien denk ik veel te simpel (dat zal vast wel), maar ik heb dan ook geen enkele reden om mijn IP geheim te willen houden.
Daarnaast kan zo een beetje iedere website die je bezoekt je IP zien, denk dat dat veel gevaarlijker is dan dat een behulpzaam persoon als Raymond die kan zien!!!

Maargoed moraal zal zijn dat er een mening verschil is, welke gevolgen heeft voor sommige klanten.
En dat Archie het voor elkaar heeft wat hij wilde bereiken...

Een ip-adres alleen is ook helemaal niet bijzonder, en ja Google en consorten leggen voor iedereen een profieltje vast met veel meer informatie dan iedereen hier denkt. Ik blijf gewoon kritisch over wie wat weet en daar blijf ik bij. En nogmaals onafhankelijk=onafhankelijk.
 
Aan de rechterlijke macht ja, niet aan Ziggo.

Wat denk je dat oa door Abuse wordt gedaan? juist via IP dergelijke personen opsoren en waarschuwen indien nodig. Daar komt echt niet altijd een rechterlijke macht bij te pas...

Er is helemaal geen angst, de scheiding tussen gebruikersgroep en Ziggo is alleen weg.

Overdijven is ook een vak.



Dat jouw mening anders is wist ik al, daarom was mijn moraal ook duidelijk denk ik. Alleen de mening van een groepje mensen wordt nu doorgedrukt, en die hebben dus lak aan het feit dat anderen daar slachtoffer van zijn.

Ik vind echt dat dit forum teveel gezien wordt als extensie van de Ziggo helpdesk. Het is toch te gek voor worden dat medewerkers op dit forum in hun vrije tijd de puinzooi moeten opruimen van wat de eigenlijke helpdesk niet voor elkaar krijgt.

Dat het niet nodig zou moeten zijn ben ik volkomen met je eens, maar op di tmoment is het simpelweg niet anders, en zijn veel mensen blij met de extra inzet, waardoor sommige medewerkers het leuk vinden te helpen.
Dat dat er steeds minder worden is helaas ook een feit.

Een ip-adres alleen is ook helemaal niet bijzonder, en ja Google en consorten leggen voor iedereen een profieltje vast met veel meer informatie dan iedereen hier denkt. Ik blijf gewoon kritisch over wie wat weet en daar blijf ik bij. En nogmaals onafhankelijk=onafhankelijk

IP niet bijzonder? Dit staat erg haaks op al je eerdere commentaar over deze kwestie...

En ga nou even niet aan het feit voorbij dat het in 2 subforums alleen zichtbaar was, dus niet op het hele forum.
 
Wat denk je dat oa door Abuse wordt gedaan? juist via IP dergelijke personen opsoren en waarschuwen indien nodig. Daar komt echt niet altijd een rechterlijke macht bij te pas...
Ik neem aan dat je het over een abuse afdeling van een ISP hebt? In dat geval zal de abuse afdeling zelf contact opnemen met betreffende persoon, nimmer zal deze persoonsgegevens doorgeven aan klagers. Een subtiel verschil.

Overdijven is ook een vak.
Ik heb al aangegeven dat ik hier vrij binair in ben, je bent onafhankelijk of je bent het niet.

Dat jouw mening anders is wist ik al, daarom was mijn moraal ook duidelijk denk ik. Alleen de mening van een groepje mensen wordt nu doorgedrukt, en die hebben dus lak aan het feit dat anderen daar slachtoffer van zijn.
Slachtoffer? Overdrijven is ook een vak.

Dat het niet nodig zou moeten zijn ben ik volkomen met je eens, maar op di tmoment is het simpelweg niet anders, en zijn veel mensen blij met de extra inzet, waardoor sommige medewerkers het leuk vinden te helpen.
Dat dat er steeds minder worden is helaas ook een feit.
Misschien moet Ziggo dan maar een eigen forum opzetten, waar alle medewerkers admin zijn zodat ze vrijelijk kunnen helpen. Op een onafhankelijk forum staan leden en medewerkers op hetzelfde niveau, althans zo had ik het begrepen van BenJ.

IP niet bijzonder? Dit staat erg haaks op al je eerdere commentaar over deze kwestie...

En ga nou even niet aan het feit voorbij dat het in 2 subforums alleen zichtbaar was, dus niet op het hele forum.

Dat staat helemaal niet haaks op wat ik eerder heb gesteld. Lees nog maar eens goed na dan zie je dat ik het over de combinatie heb van ip-adres en medewerker met toegang tot klantgegevens. En verderop schrijf ik dat ik zelfs dat niet erg vind, alleen moet je, in mijn ogen, dan niet meer claimen dat je onafhankelijk bent. Daar ging het over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ik stop de discussie, je bent erg principieel wat niet perse verkeerd is, maar verliest daarbij uit het oog dat er klanten gaan zijn die langer een probleem gaan hebben.

We hebben duidelijk een meningsverschil, maar dat komt doordat ik uit serviceoogpunt naar de klant denk, en dus wil dat een probleem zsm wordt opgelost. Of dat via officiele of onofficiele paden is, is mij om het even...

Op het internet is niemand anoniem, vandaar dat ik het ip verhaal nutteloos vind. ALs je zelf wel anoniem wilt zijn zal je je pc moeten afschermen voor de buitenwereld, dat is niet iets wat je oplost door 1 persoon minder je ip niet meer te laten zien.

Een ander forum, tja waarom? Men kan hier zijn beklag kwijt, en als men mazzel heeft wordt het gelijk opgepakt uit pure goodwill van die medewerker. Verder zijn er voldoende contactmogelijkheden vanuit Ziggo zelf. Aan de andere kant is het idee ook niet verkeerd...

Maargoed ik staak de discussie ik denk dat allebei onze punten inmiddels wel duidelijk zijn.
We hebben daar duidelijk een meningsverschil in, maarja daar zijn we mens voor :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, nader tot elkaar zullen we niet komen nee. Om het nog één keer duidelijk te stellen. Het gaat mij niet om de anonimiteit op internet op zich, het gaat mij erom dat posters desgewenst anoniem blijven voor Ziggo. Dat zijn twee hele verschillende zaken.

Onze punten zijn zeker duidelijk, dat we een meningsverschil hebben ook. Daar zijn we inderdaad mensen voor :wink:.
 
Misschien is het niet mogelijk met deze forum software, maar kan er een optie komen dat users bepaalde gegevens kunnen invullen bij hun eigen gegevens. En dat deze extra gegevens alleen door mods en een group ziggo officials gelezen kunnen worden? Hierbij denk ik natuurlijk aan IP adres, email adres, huis adres, telefoonnummers, klantnummers etc.

Die users die liever anoniem blijven vullen dan deze gegevens gewoon niet in, terwijl anderen die graag snel geholpen willen worden zonder 30 min. in de wacht te staan bij de helpdesk deze wel invullen naar eigen inzicht?
 
Misschien is het niet mogelijk met deze forum software, maar kan er een optie komen dat users bepaalde gegevens kunnen invullen bij hun eigen gegevens. En dat deze extra gegevens alleen door mods en een group ziggo officials gelezen kunnen worden? Hierbij denk ik natuurlijk aan IP adres, email adres, huis adres, telefoonnummers, klantnummers etc.

Die users die liever anoniem blijven vullen dan deze gegevens gewoon niet in, terwijl anderen die graag snel geholpen willen worden zonder 30 min. in de wacht te staan bij de helpdesk deze wel invullen naar eigen inzicht?

Indien mogelijk inderdaad een goed idee :!:, zou deze hele discussie tenminste ook naar ieders tevredenheid zijn opgelost! :applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan