• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

E19 preview periode verlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MuTTLeY

Ik heb een Samsung DCB-9401 in gebruik met multikabel.
Heel vaak als ik de samsung aanzet krijg ik als melding:
E19 preview periode verlopen

Dit duurt 10 seconde. Laatst duurde het zelfs 1 minuut voordat ik beeld had. Ook andere zenders geprobeerd, maar hetzelfde.

Ik heb daar Multikabel over gemaild, maar volgens hun is er niets mis en moet ik de stekker eruit halen, resetten enz enz.

Maar dat lijkt mij niet een normale handeling als je iedere keer tv wil kijken. Zijn er meer mensen met dit probleem ??
Want ik vindt het zo vrij irritant om dan de stekker eruit te trekken.

Of iemand een oplossing ?
 
Bel de hepdesk, check samen welk abonnement er ingevoerd zou moeten zijn, vraag om een synchronisatie van je decoder en voer zelf ook een herinstallatie uit. 99% kans dat je probleem verholpen is.
Met groet,
 
MuTTLeY zei:
Of iemand een oplossing ?

Het klinkt alsof je ontvanger na het aanzetten "vergeten is" welke kanalen in je abbo zitten en dat hij even moet wachten tot de juiste informatie van de smartcard is gekregen. Vooral omdat je schrijft dat het alleen na het aanzetten van je ontvanger is. Heb je hem dan helemaal uitgehad of vanuit standby aangezet? Ik weet niet of het normaal is voor dit type ontvanger dat hij na het aanzetten zichzelf eerst even moet synchroniseren met de smartcard of het signaal. Dat zouden andere gebruikers van deze ontvanger je misschien kunnen vertellen.
 
Steevast hetzelfde probleem met mijn Panasonic, ook na de nodige reset en herinstallatie handelingen. Zoals ik al eerder meldde is het zappen ongelooflijk traag geworden. Vele anderen melden dit ook al.
Ook de inschakel E19 is en blijft vaste kost. Als leek vraag ik me af of het trage zappen hier niet mee samenhangt. Er gaat ergens tijd aan verloren.

Er zal vast wel een time-out zitten op de E19 voor die wordt gemeld. Als er standaard ook nog eens die "zap-vertraging" vanaf moet, zou het niet kunnen dat die time-out op de E19 gewoon nu te krap staat?
 
de periode van e19 tonen op mijn beide decoders lijkt wel langer geworden sinds dat ik om ben gezet van signaal hier in Hoofddorp
 
Hier ook met de Samsung HD-decoder...
Na de 1e keer aanzetten duurde het altijd wel een seconde of 5 voordat de E19 melding weg was.
Sinds de laatste wijzigingen in het netwerk duurt het soms wel 20 seconden voordat de melding weg is.

Ik heb dit probleem alleen bij het aanzetten, bij het zappen krijg ik de E19 niet.
 
Bij mij met de Humax IR FOX C hetzelfde probleem sinds de overgang. De E19 melding verdwijnt vaak pas na een paar keer van zender te wisselen.
 
Ook ik heb het probleem nog steeds (samen met nog 2 mensen), allemaal een HD decoder (allemaal verschillende versies).

Aanzetten en direct de melding (E19) op het beeld, niet lang maar lang genoeg om irritant te zijn.

Vanavond om 9.55 in eens beeld op zwart en ook de melding. Na een netwerk installatie was het weer weg.

Ook met de smartcard naar de BBC hier in hoofddorp geweest, daar precies hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de decoder.
Multikabel zegt: alles is goed, ik heb nu je decoder gesynced. Werkt het niet, dan even de spanning eraf en alles op nieuw installeren

Wie weet de oplossing ???
 
Snotneus zei:
Bij mij met de Humax IR FOX C hetzelfde probleem sinds de overgang. De E19 melding verdwijnt vaak pas na een paar keer van zender te wisselen.
Vreemd, ik heb ook een IR FOX C en heb nooit een E19 bij het aanzetten. Ik haal echter nooit de stekker uit het stopcontact en de ontvanger staat dan ook standby. Weet niet of jij dat wel doet ? Ook mijn andere ontvanger (een panasonic) heeft geen E19's bij aanzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan