• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten motorola module 2 modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, die ziet er online niet zo mooi uit, je kunt beter dan de originele pdf bekijken:
https://blob.home.nl/dynamic/NL_HOM...tiewijzer_internet_hardware20070301133630.pdf
@ home heb ik weinig aan de materialen welke hun laten zien die zitten er niet bij,ik heb Ziggo, modem staat nu in meterkast en geeft precies hetzelfde aan ds knippert na een poosje brandt deze volledig dan knippert us, na een poosje gaat us uit en knippert ds weer, . . . .wat kost een instalatie monteur . . . . .
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
kosten?? niets lijkt me. een ander krijgt een installatie monteur voor niets,
jij probeert het eerst zelf. dus even helpdesk bellen, aangeven dat je niet super-technisch bent. en vragen om een monteur.
die geef je een warm bakkie (want het is toch hondenweer)
succes verzekerd!
mijn inziens? je upstream staat nog gesloten, of ..een mankementje buiten. dat zal die monteur je wel vertellen.

suc6.
 
modem staat nu in meterkast en geeft precies hetzelfde aan ds knippert na een poosje brandt deze volledig dan knippert us, na een poosje gaat us uit en knippert ds weer, . . . .wat kost een instalatie monteur . . . . .

Als DS stopt met knipperen heeft hij dus een geldig signaal gevonden, daarna gaat het modem proberen zich aan te melden, dat lukt blijkbaar niet als US niet stopt met knipperen. Dan zal na verloop van tijd het modem de hele procedure weer opnieuw proberen en gaat ook DS weer knipperen.

Het lijkt er dus op dat je upstream niet werkt, en dat kan komen als je kabelaansluiting nog niet 'open' is gezet voor retourverkeer. Dat is afhankelijk van hoe dat zit, bij Multikabel kan elke aansluiting op afstand open/dicht gezet worden. Ik weet niet hoe dat bij nieuwbouw aansluitingen in Casema gebied zit, maar het zou kunnen dat je aansluiting nog geschikt gemaakt moet worden voor internet. In elk geval moet je hiervoor even de helpdesk bellen, die kunnen het controleren. Die zullen ook een monteur inplannen als het niet werkt. Dat is verder gratis normaal gesproken. Dus even bellen met de helpdesk (kan dagelijks tot 2200 uur) aan te raden is om dat via een vaste lijn te doen omdat je weliswaar lokaal tarief betaalt, maar als je mobiel belt dit aardig kan oplopen doordat de meeste providers extra rekenen als je een 0900 nummer belt ondanks dat dit lokaal tarief is. Laat dan wel je modem aanstaan als je vanaf een ander adres belt, dan kunnen ze hem misschien zien.
 
[offtopic]
Niet elke aansluiting, verschilt per regio
[/offtopic]
[nog een keer offtopic]
In principe kan je er vanuit gaan dat alles boven het noordzeekanaal in het Multikabel gebied van afstand geschakeld kan worden.
[/nog een keer offtopic]
 
[nog een keer offtopic]
In principe kan je er vanuit gaan dat alles boven het noordzeekanaal in het Multikabel gebied van afstand geschakeld kan worden.
[/nog een keer offtopic]
Morgen komt er een monteur,ziggo heeft vanaf de centrale een doormeting gedaan en de lijn gaf niks door. . . . . .
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
we are connected. . . . . Bleek dat ze de buiten centrale niet goed hadden opgeleverd.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan