• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Router voor Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien dat ik wel ga voor de Linksys WRT54GL.

Lees hele goede reviews over deze router.

Iemand toevallig ervaring met deze router?
 
Ik smeer iedereen een Linksys WRT54GL aan (niet de G, maar de GL). Dit is een op Linux gebaseerde router, en je kunt er ook 3rd party firmware op installeren. Ik gebruik hem met Ziggo en heb nergens last van. Heb hem ook al 2 jaar in gebruik bij @home, en mijn verbinding valt eigenlijk nooit weg...
 
Grote nadeel van Linksys vind ik, naast dat je echt moet zoeken wat de erg slechte en de erg goede modellen zijn, dat de Linksys geen optie heeft om dynamische IP adressen vast toe te wijzen aan een MAC adres.

Deze optie, die bijna alle andere merken in hun duurdere modellen wel hebben, is ERG handig als je met webservers en P2P bezig bent en dus portforwarding nodig hebt omdat je 'vaste' IP adressen in je router kan creëren zonder iets in je IP settings van je PC te wijzigen. Je kunt dus alle 'vaste' IP adressen beheren vanuit het enkele admin menu van de router ipv seperaat op elke PC.

Heb zelf altijd Linksys gehad, ben vanwege de issues van de Linksys apparatuur die ik had met het Casema netwerk overgestapt op D-Link, maar wil persoonlijk niet meer terug.

Onbegrijpelijk dat zo'n groot merk als Linksys waar het almachtige Cisco achter staat een productenrange weet te creëren waar zowel absolute bagger als topkwaliteit in zit zonder enige logica.
 
Gewoon DD-WRT of OpenWRT firmware op je WRT54GL zetten en dan kan dat wel :)
 
Ik smeer iedereen een Linksys WRT54GL aan (niet de G, maar de GL). Dit is een op Linux gebaseerde router, en je kunt er ook 3rd party firmware op installeren. Ik gebruik hem met Ziggo en heb nergens last van. Heb hem ook al 2 jaar in gebruik bij @home, en mijn verbinding valt eigenlijk nooit weg...

Das mooi.

Werkte hij gewoon out-of-the-box met Zigoo of moest je een andere firmware installeren?

En is het installeren van een andere firmware moeilijk of kan een leek dit ook? Want als hij hierdoor stukken beter gaat werken, dan is dat natuurlijk wel interessant :)
 
Gewoon DD-WRT of OpenWRT firmware op je WRT54GL zetten en dan kan dat wel :)

Weet ik, maar veel mensen zullen wat huiverig zijn om met custom firmwares te gaan klooien. Los daarvan: 99% van de gebruikers kent het bestaan van die custom firmwares niet, van de resterende 1% weet dan weer 75% niet hoe ze deze moeten installeren. En de Linksyssen die ik had ondersteunden DD-WRT/OpenWRT dus nu net weer niet :wink: (wat mijn punt over onlogisch productaanbod weer onderstreept, net één cijfer anders in de typeaanduiding en je hebt een compleet andere router met compleet andere mogelijkheden) Blijf alleen vinden dat het typisch is dat zo'n groot merk als Linksys dit zo ongeveer als enige van de grote merken niet standaard biedt.
 
Zit allemaal een kern van waarheid in :)

Die WRT54GL die werkt eigenlijk redelijk out of the box, ik gebruik alleen nooit die installatie-cd'tjes maar stel alles handmatig in. Gelukkig zijn de Ziggo-modems ingesteld op de IP-range 192.168.100.x, waardoor de installatie-cd wel goed werkt, dus redelijk simpel te installeren.

Firmware updaten is niet moeilijk, zit wel een klein risico aan (eigenlijk 2; het updaten kan mis gaan, en de firmware kan slecht zijn). Alleen ik heb hem zelf ook gewoon standaard, werkt prima verder ...
 
Ah ok, dan hou ik me ook gewoon aan de standaard :P
 
Sitecom WL-183

Iemand ervaring met de sitecom WL-183 ??

Ik heb deze onlang besteld aangezien mijn linksys WRT54G ook raar doet.:cry:
 
Zit allemaal een kern van waarheid in :)

Die WRT54GL die werkt eigenlijk redelijk out of the box, ik gebruik alleen nooit die installatie-cd'tjes maar stel alles handmatig in. Gelukkig zijn de Ziggo-modems ingesteld op de IP-range 192.168.100.x, waardoor de installatie-cd wel goed werkt, dus redelijk simpel te installeren.

Firmware updaten is niet moeilijk, zit wel een klein risico aan (eigenlijk 2; het updaten kan mis gaan, en de firmware kan slecht zijn). Alleen ik heb hem zelf ook gewoon standaard, werkt prima verder ...

Laatste vraag, hoe is de snelheid?

Ik heb zojuist even draadloos en met kabel getest. En met kabel is ongeveer 3x zo snel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan