• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco 8455DVB werkt niet goed samen met SONY TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
U

Uithuizen

In november heb ik het Cisco kastje aangeschaft, en alles werkt behalve de HDMI verbinding met de TV. (Een SONY 32S3020) Met SCART werkt de verbinding wel, maar dan heb ik natuurlijk geen HD kwaliteit. Maak ik de verbinding via HDMI, en activeer ik de zoekfunctie van de TV, dan vindt hij geen HDMI apparaten, terwijl het Ziggo kastje aan staat, en alleen via HDMI op de TV is aangesloten.
In december gaf Ziggo het advies om op een nieuwe update van de software te wachten, dan zou het probleem zijn opgelost. Die updates zijn inmiddels geladen (1.2.0.2, SG 1.12.1.307) maar hebben niet geholpen.

Ziggo geeft nu het advies om de fabrieksinstellingen te herstellen :cry:, en anders weer te bellen om het apparaat te laten omruilen:sad::sad:.

Voordat ik iets doe wil ik graag weten of iedereen met een SONY van die generatie dit probleem heeft (dan is het afwachten of Ziggo dat ooit verhelpt) òf dat ik gewoon een kapot apparaat heb.
 
In november heb ik het Cisco kastje aangeschaft, en alles werkt behalve de HDMI verbinding met de TV. (Een SONY 32S3020) Met SCART werkt de verbinding wel, maar dan heb ik natuurlijk geen HD kwaliteit. Maak ik de verbinding via HDMI, en activeer ik de zoekfunctie van de TV, dan vindt hij geen HDMI apparaten, terwijl het Ziggo kastje aan staat, en alleen via HDMI op de TV is aangesloten.
In december gaf Ziggo het advies om op een nieuwe update van de software te wachten, dan zou het probleem zijn opgelost. Die updates zijn inmiddels geladen (1.2.0.2, SG 1.12.1.307) maar hebben niet geholpen.

Ziggo geeft nu het advies om de fabrieksinstellingen te herstellen :cry:, en anders weer te bellen om het apparaat te laten omruilen:sad::sad:.

Voordat ik iets doe wil ik graag weten of iedereen met een SONY van die generatie dit probleem heeft (dan is het afwachten of Ziggo dat ooit verhelpt) òf dat ik gewoon een kapot apparaat heb.

Hier is sprake van een misverstand. De Sony TV kan alleen aangesloten HDMI apparaten detecteren en in een lijst weergeven als die apparaten een HDMI 1.3 aansluiting met CEC hebben. De door Ziggo gecertificeerde decoders en PVR's, waaronder de Cisco, hebben echter geen HDMI 1.3 en kunnen dus ook niet door de Sony in de lijst met HDMI apparaten worden weergegeven. Een firmware update van de TV of de Cisco zal hier niets aan kunnen veranderen, aangezien dit een hardwarekwestie is. Wat dit betreft wordt je dus door Ziggo verkeerd voorgelicht.

Dit alles neemt niet weg dat ook HDMI apparaten met een oudere versie van de HDMI specificatie (bijvoorbeeld 1.2 of zelfs 1.0) zouden moeten werken op de Sony TV. Als je de TV handmatig op de juiste HDMI ingang schakelt, dan zou je gewoon beeld moeten krijgen van een aangesloten HDMI bron zoals de Cisco. Is dit niet het geval, dan is er een probleem met de Cisco, of wellicht met de TV.
 
Weet je zeker dat het een probleem is specifiek met Sony? Ik kan al een tijd geen Hdmi gebruiken als ook Scart wordt gebruikt.

Het is OF hdmi OF scart bij mij.

Ik heb op de Hdmi een Hitachi scherm namelijk en geen Sony.
 
Ik heb een sony w5500 en als ik hdmi 1 selecteer waar de cisco op aangesloten is krijg ik gewoon beeld van de cisco, zowel in SD als HD.
 
Hier is sprake van een misverstand. De Sony TV kan alleen aangesloten HDMI apparaten detecteren en in een lijst weergeven als die apparaten een HDMI 1.3 aansluiting met CEC hebben. De door Ziggo gecertificeerde decoders en PVR's, waaronder de Cisco, hebben echter geen HDMI 1.3 en kunnen dus ook niet door de Sony in de lijst met HDMI apparaten worden weergegeven. Een firmware update van de TV of de Cisco zal hier niets aan kunnen veranderen, aangezien dit een hardwarekwestie is. Wat dit betreft wordt je dus door Ziggo verkeerd voorgelicht.

Dit alles neemt niet weg dat ook HDMI apparaten met een oudere versie van de HDMI specificatie (bijvoorbeeld 1.2 of zelfs 1.0) zouden moeten werken op de Sony TV. Als je de TV handmatig op de juiste HDMI ingang schakelt, dan zou je gewoon beeld moeten krijgen van een aangesloten HDMI bron zoals de Cisco. Is dit niet het geval, dan is er een probleem met de Cisco, of wellicht met de TV.


:applause:Dank je wel, Riparius. Ik zat helemaal op een verkeerd spoor. Je hebt mijn probleem perfect opgelost. Alles werkt.
Nu de rest van de problemen van het lijstje nog, maar daar kan alleen Ziggo wat aan doen. Ik mis vooral de teletekst-ondertiteling; onbegrijpelijk dat ze dat niet kunnen.
 
:applause:Dank je wel, Riparius. Ik zat helemaal op een verkeerd spoor. Je hebt mijn probleem perfect opgelost. Alles werkt.

Alleen wel weer heel tragisch om te zien dat het enige wat de helpdesk kan verzinnen het opsturen van je Cisco is.

Was je de decoder 2 maanden kwijt geweest en had je er een terug gekregen zonder dat dat iets aan je probleem had verholpen.

Conclusie: Eerst je vraag op dit forum stellen voordat je ook maar iets geloofd wat de Ziggo helpdesk zegt ;-)
 
Conclusie: Eerst je vraag op dit forum stellen voordat je ook maar iets gelooft wat de Ziggo helpdesk zegt

Kleine correctie:
eerst opzoeken of je vraag al eerder op dit forum is gesteld en mogelijk beantwoord is :thumb up:
 
Heb precies hetzelfde probleem

Heb precies hetzelfde probleem, nieuwe Sony led tv gekocht. En geen geluid bij interactieve tv.
Bij mijn oude Sony functioneerde alles prefect.
Het schijnt een kopieer beveiliging te zijn die via Ziggo meegestuurd wordt.
Zodat je geen films in hd kunt kopiëren.
Nou ja, leuk ik zit met nieuwe tv en kan niet HD kijken. Scart en component functioneert wel, maar het beeld is gewoon veel slechter als bij HD.
Bij Ziggo is dit zeker bekend, maar er wordt niks aan gedaan.
Mijn abonnement op interactieve tv, tja wat moet ik hiermee kan bij tv-theek geen films in HD bekijken want ik heb geen geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan