• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung B7000 serie met CI+ slot ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

masquerain

Forum Gebruiker
Berichten
14
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Weet iemand of de nieuwe LED TV's van Samsung in de B6000 en B7000 serie zijn uitgerust met een CI+ slot ?
De Samsung site meldt alleen "CI", dus ik vrees het ergste:
https://www.samsung.com/nl/consumer...type=ledtv&model_cd=UE32B7000WWXXN&fullspec=F

Jammer want de overige specs zijn echt top en het energieverbruik is ook lekker laag. Dan maar uitwijken naar de nieuwe Philips 9604/9664 serie want die hebben zeker CI+ (nou nog wachten tot Ziggo die certificeert), maar dan heb je weer geen LED en een hoger verbruik.
Op papier lijkt de Philips echter ook niet te versmaden:
https://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl9604h_12/32pfl9604h_12_pss_nld.pdf

Alvast bedankt voor een antwoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Weet iemand of de nieuwe LED TV's van Samsung in de B6000 en B7000 serie zijn uitgerust met een CI+ slot ?
De Samsung site meldt alleen "CI", dus ik vrees het ergste:
https://www.samsung.com/nl/consumer...type=ledtv&model_cd=UE32B7000WWXXN&fullspec=F

Jammer want de overige specs zijn echt top en het energieverbruik is ook lekker laag. Dan maar uitwijken naar de nieuwe Philips 9604/9664 serie want die hebben zeker CI+ (nou nog wachten tot Ziggo die certificeert), maar dan heb je weer geen LED en een hoger verbruik.
Op papier lijkt de Philips echter ook niet te versmaden:
https://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl9604h_12/32pfl9604h_12_pss_nld.pdf

Alvast bedankt voor een antwoord.

Als je nog even geduld hebt dan zul je in mei/juni de eerste gecertificeerde toestellen op onze portal kunnen vinden. Zoals eerder aangegeven voeren we testen uit met Samsung, Sony, LG en Philips. Samsung zal op dit moment nog geen CI+ leveren maar zal spoedig met de productie starten. Wellicht dat CI+ toestellen die op dit moment al geleverd worden met een software upgrade nadien kunnen voldoen aan de ziggo eisen, of de fabrikant dit ook daadwerkelijk achteraf aanbiedt is niet bekend, het achteraf opwaarderen van reeds beschikbare CI+ valt immers buiten de certificerings-scope. Toestellen die voldoen aan de CI+ en de Ziggo eisen zullen alszodanig herkenbaar zijn door middel van een CI+ en Ziggo logo.
 
CI/CI+ gecombineerd gebruiken ?

OK. Duidelijk. Even wachten dus maar tot de gecertificeerde toestellen bekend zijn.

Dan een vraag over het door elkaar op één kabelaansluiting gebruiken van zowel CI als CI+ apparatuur (tv, pvr, set-top box, ...).
Is dat eigenlijk mogelijk, of is het: alles CI of alles CI+ ?
M.a.w. als er voor CI en CI+ sprake is van verschillende wijze van encryptie, hoe weet de kabelaar dan voor welk signaal welke encryptie geldt ?
 
M.a.w. als er voor CI en CI+ sprake is van verschillende wijze van encryptie, hoe weet de kabelaar dan voor welk signaal welke encryptie geldt ?

De encryptie blijft gewoon hetzelfde en de bestaande (gecertificeerde) pvr's en set-top boxen maken geen gebruik van CI+.
 
Als je nog even geduld hebt dan zul je in mei/juni de eerste gecertificeerde toestellen op onze portal kunnen vinden. Zoals eerder aangegeven voeren we testen uit met Samsung, Sony, LG en Philips. Samsung zal op dit moment nog geen CI+ leveren maar zal spoedig met de productie starten. Wellicht dat CI+ toestellen die op dit moment al geleverd worden met een software upgrade nadien kunnen voldoen aan de ziggo eisen, of de fabrikant dit ook daadwerkelijk achteraf aanbiedt is niet bekend, het achteraf opwaarderen van reeds beschikbare CI+ valt immers buiten de certificerings-scope. Toestellen die voldoen aan de CI+ en de Ziggo eisen zullen alszodanig herkenbaar zijn door middel van een CI+ en Ziggo logo.


als dat logo maar wel een sticker is, stel je voor een geprint ZIGGO logo op je tv........:shock:
 
Bah

Triest dat je in 2009 een TV koopt die aan de laatste eisen voldoet (zoals ik 2 weken geleden de Samsung UE 40 B 7000 heb gekocht voor € 1.500) en dat je toch achter de feiten aanloopt en maar moet hopen dat je over een paar maanden al weer niet buiten de boot valt. Triest ook omdat men (de consument) de koop van tv's uitstelt vanwege deze onzekerheden en ook omdat ik momenteel met deze tv nog analoog kijk omdat ik de keuze voor een Ziggo standaard digitaal dan wel digitaal HD pakket nog wil uitstellen mbt het al dan niet moeten aanschaffen van een aparte decoder.... Dit kost Ziggo veel geld en ik als klant wordt er ook niet vrolijk van !!!!
 
In de Engelstalige handleiding van Samsung staat:
The CI+ function is only applicable to LE********P.
If you have some problems, please contact to service provider.
Inderdaad is de Samsung-site verder onduidelijk. Alle webshops roepen wel dat er CI+ in zit.

Wat staat er in de Nederlandstalige handleiding? (Deze kan ik niet vinden als download...) :?.
 
Handleiding

Bij mijn TV zit alleen een zgn plug and play handleiding zonder uitgebreide specificaties. Ook op de bijgeleverde USB stick met 'handleiding' worden de specificaties niet genoemd.

Volgens mij volgen de nieuwe modellen elkaar zo snel op dat hier op wordt bezuinigd...
 
Als je nog even geduld hebt dan zul je in mei/juni de eerste gecertificeerde toestellen op onze portal kunnen vinden. Zoals eerder aangegeven voeren we testen uit met Samsung, Sony, LG en Philips. Samsung zal op dit moment nog geen CI+ leveren maar zal spoedig met de productie starten. Wellicht dat CI+ toestellen die op dit moment al geleverd worden met een software upgrade nadien kunnen voldoen aan de ziggo eisen, of de fabrikant dit ook daadwerkelijk achteraf aanbiedt is niet bekend, het achteraf opwaarderen van reeds beschikbare CI+ valt immers buiten de certificerings-scope. Toestellen die voldoen aan de CI+ en de Ziggo eisen zullen alszodanig herkenbaar zijn door middel van een CI+ en Ziggo logo.

Ik vindt Ziggo behoorlijk arrogant.
Men moet zorgen voor een goed functionerende oplossing.
De hardware is immers beschikbaar, enkel Ziggo moet zich aanpassen.
Dat zal niet meevallen, maar enfin.

Je mag toch verwachten met een KDL-52Z4500 dat je daar in vredesnaam Ziggo via ingebouwde Ci kan ontvangen.
 
Men moet zorgen voor een goed functionerende oplossing.

Dat is dus precies wat ze aan het doen zijn. Als je een beter idee hebt dan in samenwerking met de fabrikanten uitzoeken door middel van tests welke apparatuur al dan niet gegarandeerd kan werken, hoor ik het graag.

Overigens leek je post vrij veel op één in een andere thread, waarbij ook het woord arrogant viel. Ik citeer

Mag ik vragen waarom Ziggo uberhaupt nog moet testen? Als een TV een CI+ logo krijgt is het toch CI+ gecertificerd

Het antwoord van anoniem:

Om de eenvoudige reden dat alleen de CI+ certificering geen garantie is voor e-2-e werking. Alle iDTV fabrikanten die op dit moment CI+ certified producten hebben, ontwikkelen allemaal nog steeds bij Ziggo in een test omgeving die wel e-2-e testen ondersteund. Verder leveren wij de CI+ CAM's en CI+ signaling vanuit het headend, dit vraagt nu eenmaal operability en interworking testen, aangezien wij wereldwijd de eerste operator zijn dit deze technology samen met CE partners introduceren.
Vergeet niet dat de vraag voor testen van de fabrikanten zelf afkomt.

Samengevat: Ziggo en de fabrikanten ontwikkelen samen de standaard Ziggo-gecertificeerd. Sommige apparatuur zal hieraan niet voldoen. Dat Ziggo een techniek gebruikt die ondersteund wordt met bepaalde apparatuur, betekent niet automatisch dat alle appartuur die gebruik maakt van die techniek automatisch werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan