• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5050C & PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je FTP-server niet hebt ingeschakeld in de systeem instellingen. Lijkt mij eigenlijk stug want dan zou je helemaal geen contact moeten krijgen.

Al eens geprobeerd om hem hem helemaal uit te zetten met de schakelaar achterop en daarna weer aan?

B.t.w. Ik heb het IP en netwerkmasker hier handmatig ingesteld. Als jij dat ook hebt gedaan let dan op dat het niet in het IP bereik (IP pool) zit van je DHCP server, dat wil anders ook nog wel eens een probleem opleveren.
 
Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je FTP-server niet hebt ingeschakeld in de systeem instellingen. Lijkt mij eigenlijk stug want dan zou je helemaal geen contact moeten krijgen.

Al eens geprobeerd om hem hem helemaal uit te zetten met de schakelaar achterop en daarna weer aan?

B.t.w. Ik heb het IP en netwerkmasker hier handmatig ingesteld. Als jij dat ook hebt gedaan let dan op dat het niet in het IP bereik (IP pool) zit van je DHCP server, dat wil anders ook nog wel eens een probleem opleveren.

Ook al geprobeert, tevens Router gereset.
Nog niet handmatig ingesteld zal ik nog even proberen
 
Humax naar PC

Heb alles nu gereset, ook de Humax terug naar fabrieksinstellingen en 3 minuten van het stroom af.
Heb nu bij handmatig instellen volgende fout;

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Welcome to connection.
Commando: USER HumaxFTP
Antwoord: 331 Password required for humaxftp.
Commando: PASS ****
Antwoord: 230 User logged in, proceed.
Commando: SYST
Antwoord: 215 UNIX system type.
Commando: FEAT
Antwoord: 500 Syntax error, command unrecognized.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/media" is current working dir.
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Port command successful
Commando: PASV
Antwoord: 502 Command not implemented.
Commando: PORT 192,168,1,2,18,82
Antwoord: 200 Port command successful
Commando: LIST
Fout: Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Begin nu een beetje hopeloos teworden.:giveup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi heb ik ook gezien en veranderd.

maar kan helaas nog steeds niet bij de mappen
 
Probleem opgelost zat in de firewall.

Bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groet

MMMuller
 
Je zult het niet geloven, maar dat wilde ik net gaan opperen.
Fijn dat het probleem verholpen is.
 
Is toch nog een klein probleem.

Hoe moet ik de Firewal istellen?
Waar kan ik de gewenste poorten vrij geven?

Groet MMMuller
 
Je hoeft geen poorten vrij te geven. De Humax benadert niet uit zichzelf jouw PC.

Enige wat je hoeft te doen is om je FTP client (je FTP progje dus) toestemming geven voor netwerk toegang als je firewall op je PC daar om vraagt. Maar aan de andere kant als je FTP client die toestemming niet eerder heeft gekregen kun je de Humax helemaal niet benaderen via je lokaal netwerk of anderszins FTP'en.
 
Ik weet niet welke Firewall je gebruikt, ik heb zelf Comodo, die kwam automatisch met een "alert" om Filezilla toe te staan (of niet) nadat ik toestemming gaf liep alles probleemloos!

Het is onmogelijk om dit voor elke firewall uit te leggen!

Algemeen;
Als je je EIGEN Lan-netwerk (192.168.x.x-192.168.y.y) als "trusted zone" opgeeft dat scheelt al heel wat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan