• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ziggo aktie in Leiden

  • Onderwerp starter derdedeurtje
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zat eerst op 5,68, maar moet nu 16,25 betalen.:evil: Een verdrievoudiging dus. Hier imand die in hetzelfde schuitje zit als ik.

Je kan het natuurlijk ook positief benaderen: al die jaren heb je veel minder betaald dan ieder ander! Maar nee, de hollander bekijkt het liever negatief.
 
Dit "normale-Casema tarief" betalen we in Z-meer al jaren...als t duur is neem je toch Digitenne of hang je een wokje aan de muur?

grtn

Herman
dit is niet de discussie, het gaat erom of al iemand de zogenoemde koopbon heeft ontvangen.
Sterker nog op tv heeft Ziggo nu een reclame dat mensen mistroostig analoge tv kijken op een lcd scherm en daarom iedereen aanmoedigd een decoder aan te schaffen, terwijl ze Leiden al 4 maanden laten wachten.:censored:
 
dit is niet de discussie, het gaat erom of al iemand de zogenoemde koopbon heeft ontvangen.
Sterker nog op tv heeft Ziggo nu een reclame dat mensen mistroostig analoge tv kijken op een lcd scherm en daarom iedereen aanmoedigd een decoder aan te schaffen, terwijl ze Leiden al 4 maanden laten wachten.:censored:

het valt mij op dat hier persoontjes zijn die al langer 15 euro betalen maar een ander het niet gunnen dat zij minder betaalden...
daarom moeten ze niet zeuren?! omdat die mensen vinden dat iedereen hetzelfde moet betalen als zij ?!
waar het om gaat natuurlijk is dat ZIGGO zoals gewoonlijk weer niet na komt wat men beloofd.

ik verwacht niets anders meer van ZIGGO,ze doen niet anders...
 
In Leiden:
Ik kocht een HD decoder en daar zat een kortingsbon in voor 50 euro die je in moest vullen en opsturen,en die is netjes uitbetaald.
Het is dus niet zo dat ik een kortingsbon kreeg en daarmee met korting bij de middenstand een decoder ga halen,je koopt de decoder,daarin zit de kortingsbon en die stuur je in,na ongeveer 3 maanden werd deze korting kontant op de rekening gestuurd.
Omdat er momenteel een leveringsprobleem is voor decoders,is niet aan alle klanten een bon gestuurd,deze komt nog maar je kan dus gewoon op die manier toch van de actie gebruik maken.
Vraag dus even als je de decoder koopt of de kortingsbon er in zit.

Overigens heb ik dus wel de bon gekregen en mijn vriendin ook,maar we konden er geen gebruik van maken omdat we dus al een nieuwe decoder hebben gekocht met de daarbij behorende kortingsbon maar het is geen "op vertoon van deze bon krijgt u een korting in de winkel",de bon dien je samen met het aankoopbewijs aan Ziggo retour te sturen,identiek aan de bonnen die ze al in de dozen hebben gestopt.

Over de tarieven in Leiden:
Het tarief voor bestaande klanten is nu 11 euro en wordt per 1 juli a.s 13,70 en januari 2010 a.s. 16,25. (staat niet goed op de site)
Dit heb ik zwart op wit op papier van Ziggo en dit is ook exact wat ik betaal op de factuur.
Nieuwe klanten betalen gelijk de 16,25 net als alle mensen uit Leiden Merenwijk.
Deze situatie komt voort uit het feit dat toen nog Casema,het complete net heeft overgekocht en niet heeft hoeven aanleggen omdat Leiden dat op kosten van de burgers zelf heeft aangelegd.
Merenwijk had al een eigen net.
Terecht dat Casema dus een korting gaf,ze hadden immers de eerste jaren geen investeringskosten en de burgers hebben de infra structuur dus zelf betaald.
Ook terecht dat deze situatie gelijk wordt getrokken,Ziggo heeft er in later stadium het nodige aan opgeknapt op eigen kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard moet Ziggo wel doen wat ze beloven, wat betreft die kortingsbon, maar dat het bedrag in Leiden gelijkgetrokken wordt met overige steden lijkt me niet onredelijk.
Anders klagen bij de Gemeente Leiden, die hebben daar nog een leuk bedrag voor ontvangen ook... ;)
 
Ziggo is er ook niet geheel arm van geworden,die hebben het eigen Leidse ontvangststation wat in Oegstgeest stond voor een leuk bedragje verhuurd aan diverse telecom providers die hem gebruikten als GSM mast en nu voor een leuk bedrag doorverkocht aan KPN die er een hele grote Digitenne zend installatie en netwerk knooppunt voor KPN/Telfort op geplaatst heeft.
Daarnaast is het een hele tijd verhuurd geweest aan defensie die daar het MEOB had,een ontvangst en meetstation.

Vroeger betaalde je in Leiden bij de onroerend goed belasting ook een x bedrag voor de aanleg en onderhoud van het kabelnet.
Terecht dus dat nieuwe bewoners geen korting krijgen,zij hebben er nooit aan mee betaald.
Terecht dat oude abonnees korting kregen,tel het bedrag dat aan onroerend goed werd betaald en de kabelvergoeding bij elkaar op en die korting hebben we zelf betaald.
Wij hebben de kortingsbon dus gewoon gehad en als je hem niet hebt gehad zit ie nog in het aan te schaffen pakket.
Had je een nee/nee sticker op je brievenbus dan kreeg je hem geloof ik niet.
 
Wij hebben de kortingsbon dus gewoon gehad en als je hem niet hebt gehad zit ie nog in het aan te schaffen pakket.
Had je een nee/nee sticker op je brievenbus dan kreeg je hem geloof ik niet.

Je praat hier over een andere actie dan de actie die door Ziggo werd voorgespiegeld aan de abonnees in Leiden in de brief van december 2008. Zo wordt dit topic er niet duidelijker op. In die brief was namelijk sprake van een actie waarbij een abonnee ófwel kon kiezen voor een SD decoder met smartcard, samen voor 15 euro, ófwel kon kiezen voor een korting van 100 euro bij de aanschaf van een HD decoder. Bovendien werd duidelijk gesteld dat abonnees na invullen en opsturen van een bijgevoegd kaartje een waardebon zouden ontvangen, waarmee de gemaakte keuze kon worden verzilverd bij één van de plaatselijke deelnemende electronicawinkels. Verder ging het hier om persoonlijk geadresseerde post, dus het niet ontvangen van de waardebon kan niet worden toegeschreven aan eventuele stickers tegen ongewenst reclamedrukwerk op de brievenbussen.
 
Je praat hier over een andere actie dan de actie die door Ziggo werd voorgespiegeld aan de abonnees in Leiden in de brief van december 2008. Zo wordt dit topic er niet duidelijker op. In die brief was namelijk sprake van een actie waarbij een abonnee ófwel kon kiezen voor een SD decoder met smartcard, samen voor 15 euro, ófwel kon kiezen voor een korting van 100 euro bij de aanschaf van een HD decoder. Bovendien werd duidelijk gesteld dat abonnees na invullen en opsturen van een bijgevoegd kaartje een waardebon zouden ontvangen, waarmee de gemaakte keuze kon worden verzilverd bij één van de plaatselijke deelnemende electronicawinkels. Verder ging het hier om persoonlijk geadresseerde post, dus het niet ontvangen van de waardebon kan niet worden toegeschreven aan eventuele stickers tegen ongewenst reclamedrukwerk op de brievenbussen.
De brief waar ik het over heb,tesamen met de prijzen is gedateerd in december 2008 verzonden door Ziggo.
De bon had ik een week later,welke ik niet kon incasseren omdat ik al een HD decoder had gekocht waar dezelfde bon in zat.
De bon kon niet verzilverd worden maar moest met een kassabon worden opgestuurd.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Ziggo 2 verschillende bonnen en brieven naar mensen uit Leiden gaat sturen.
Bel anders even met de klantenservice waar je bonnetje blijft.
 
De brief waar ik het over heb,tesamen met de prijzen is gedateerd in december 2008 verzonden door Ziggo.
De bon had ik een week later,welke ik niet kon incasseren omdat ik al een HD decoder had gekocht waar dezelfde bon in zat.
De bon kon niet verzilverd worden maar moest met een kassabon worden opgestuurd.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Ziggo 2 verschillende bonnen en brieven naar mensen uit Leiden gaat sturen.
Bel anders even met de klantenservice waar je bonnetje blijft.

Ik ga echt niet (meer) bellen met de klantenservice, want ik voel er geen pest voor om (letterlijk) aan het lijntje te worden gehouden en van het (decoder)kastje naar de muur te worden gestuurd en weer terug. In de brief van december j.l. stond een speciaal telefoonnummer in Rotterdam, dat bedoeld was voor klanten die vragen hadden over de actie. Dit was dus niet het normale nummer van de klantenservice van Ziggo. Ik heb in december dat nummer in Rotterdam gebeld omdat ik een aantal vragen had over de actie. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die echter geen enkele van de door mij gestelde vragen wist te beantwoorden en ook vertelde dat ze uitsluitend voor deze actie was ingehuurd en verder eigenlijk niets van Ziggo wist. Zij verwees me wel door naar de reguliere klantenservice van Ziggo. Deze was echter op dat moment niet op de hoogte van het feit dat er een speciale actie voor abonnees in Leiden op touw was gezet en verwees mij weer terug naar Rotterdam, overigens pas nadat ze van mij hadden vernomen dat er in de brief die ik had ontvangen een telefoonnummer in Rotterdam was vermeld voor vragen over de actie.

Verder heb ik geen enkele behoefte aan (nog) een decoder, het leek mij destijds alleen wel prettig om voor 15 euro in het bezit te komen van een extra smartcard voor gebruik in mijn nieuwe TV met ingebouwde DVB-C (HD) tuner, de decoder zou ik toch wel kado hebben gedaan aan een familielid. Inmiddels heb ik allang elders een smartcard gekocht voor diezelfde 15 euro, en dus is de hele actie voor mij niet interessant meer.
 
Voor veel mensen in Leiden is dit zeker nog wel een leuk bedrag ( 15 euro ) voor een digitale ontvanger plus digitaal startpakket.
ik werd door de help(yourself)desk ook doorverwezen naar dat nummer in Rotterdam, dat de hele dag bereikbaar is maar niet als je belt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan