• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Doe-Het-Zelf Pakket wil maar niet komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Leonardo!

Voor de ingewijden: :arrow: Klacht - Internet - Aanmelden/bestellen [REF:69992120143] :!:

:giveup: Ter info en om mijn frustratie af te reageren;

Voor een vriend heb ik in oktober 2008 internet aangevraagd. De brief van 14 oktober 2008 vertelde dat alles OK was en dat de internetverbinding per 22 oktober 2008 voor hem open zou staan.

Edoch u voelt het al aankomen; al wat er kwam was geen Doe-Het-Zelf pakket terwijl in de brief vermeld stond dat ongeveer 14 dagen na 14 oktober 2008 het DHZ-pakket ontvangen zou worden.

Toen werd het bellen geblazen. Elke vrijdag hing ik aan de lijn en telkens weer kreeg ik mooie afklets verhalen. Eerst was er bij de 'techniek' iets mis gegaan waardoor de order niet verder gekomen was, toen had het verzendbedrijf een achterstand.

Gelijktijdig startte ik een aktie via het formulier op de Ziggo-site en op 08 oktober kreeg ik een mailtje; "Helaas heeft het bedrijf dat voor Ziggo de aparatuur verstuurd een leveringsachterstand opgelopen. Dit is sinds vorige week bij ons bekend en zij hebben ons toegezegt dat de achterstand voor eind volgende week weg gewerkt zal zijn. Als het goed is zal dhr. N. aankomende week zijn pakket binnen krijgen. Sorry voor het ongemak."

Uiteraard(?) kwam er niets want mooie beloften doen gekken in vrede leven dacht men zeker. Wederom gevraagd over het hoe en waarom niet.
Op 19 november ontving ik een mailtje dat het machige bedrijf Ziggo hun verzendbedrijf kennelijk niet kunnen benaderen. Q "Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1781 - Klacht - Internet - Aanmelden/bestellen". De order loopt nog steeds dus ik kan op dit moment niks betekenen want hij kan eerdaags verstuurd worden. *** mod) - Afdeling Klantenservice(?) Ziggo." /Q

Ik begin nu wel echt te balen want zulks heb ik sinds 1998 niet meegemaakt met het kabelbedrijf. (destijds multiweb)
Mijn vriendin heeft enorme problemen gehad met haar telefonie maar daar werd direct steeds aktie op ondernomen. Omdat het zo slecht ging kon ik bij het melden een zgn. noodslot aanvragen wat direct gehonoreerd werd.

En nu kan Ziggo niet eens een simpel DHZ-pakket op tijd laten komen. :evil:
Morgen (21 november 2998) is mijn dead-line en hang ik het aan de grote klok want kennelijk heb je een breekijzer nodig.

Mijn reactie op de laatste mail was: Q "Het lijkt mij erg sterk dat Ziggo niet met een simpel telefoontje de status bij het verzendbedrijf kan opvragen en het pakket dezelfde dag nog kan laten versturen naar de heer N. Is dit onmacht van Ziggo of een vorm van luiheid?

Met een breekijzer als een ombusman, belbus oid. zou het binnen een kwartier geregeld zijn! Doe eens een beetje meer dan wat uw klapper verteld en geef het door aan de back-office zodat die onmiddellijk aktie ondernemen en de heer N. niet tot Sint Juttemus behoeft te wachten.
Van 14 oktober tot nu toe wordt het wel een eindeloos gebed.

Mocht het pakket morgen (21 november 2008) nog niet aangekomen zijn zal ik niet meer met de servicedesk bellen want daar begin ik het geloof te verliezen echter zal ik deze handelwijze van Ziggo doorgeven aan Radar, Kassa en de ombudsman van het Noord-Hollands-Dagblad.

Deze mail gaat CC naar de voorzitter van de MGV-vereniging u wellicht bekend. Met vriendelijke groet en graag bellen!!!!! Alvast prettig weekend (ik hoop ook voor de heer N. hoewel ik dit betwijfel.)"/Q

Ter informatie mag dienen dat het abonnement wel juridisch is ingegaan. (ondanks men stelt dat het pas ingaat na aktivering van de verbinding)
De heer N. heeft voor november 2008 een factuur gehad met de rekening voor internetten. (dat dit bedrag gecrediteerd wordt ivm. de eerste twee maanden gratis internetten doet hier niet ter zake.)

Dus nadat de heer N. zijn DHZ-pakket heeft ontvangen moeten we nog zorgdragen dat die twee gratis maanden ook opschuiven. :evil:
Ik vertrouwde dat enge slome Ziggo-mannetje op de TV en in de krant al niet. In dit geval was mijn gevoel juist.

NB: Overigens heb ik sinds 1998 vrijwel geen ernstige problemen ondervonden met het kabelen. Zelfs mijn verhuizing van RTV-Internet-Telefonie naar mijn nieuwe woonstek verliep vlekkenloos.
Ze kunnen het dus wel :!:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk...

Of het de MGV is geweest die heeft geïnformeerd of dat het de plaatsing op het forum is geweest...
In ieder geval heeft de heer N. zijn pakket zaterdag jl. ontvangen. (22 november 2008) Gisteren de handel geïnstalleerd en draaide meteen perfect. :pompom:

Nu eens nauwkeurig opletten hoe men met de twee maanden gratis internetten omspringt. Per 01 november 2008 ging dat nl. in.
 
Of het de MGV is geweest die heeft geïnformeerd of dat het de plaatsing op het forum is geweest...
In ieder geval heeft de heer N. zijn pakket zaterdag jl. ontvangen. (22 november 2008) Gisteren de handel geïnstalleerd en draaide meteen perfect. :pompom:

Nu eens nauwkeurig opletten hoe men met de twee maanden gratis internetten omspringt. Per 01 november 2008 ging dat nl. in.

Mogelijkerwijs zelfs geen van beide. Er zijn inderdaad leverproblemen geweest met de pakketten (zijn genoeg draadjes hier op het forum over te vinden), dus waarschijnlijk was zonder het hier te posten het pakket ook wel aangekomen.
 
Mogelijkerwijs zelfs geen van beide. Er zijn inderdaad leverproblemen geweest met de pakketten (zijn genoeg draadjes hier op het forum over te vinden), dus waarschijnlijk was zonder het hier te posten het pakket ook wel aangekomen.

Dit kan ik wel bevestigen, ik heb vanmorgen nav een mail van de mgv dit nog nagekeken namelijk.
 
Tja...

Dat kan wel zo zijn Excalibur en Saywhat maar zeer opmerkelijk is het wel!
Na tig keer, tig minuten in de wacht te hebben gehangen na pakweg eind oktober 2008 kwam het DHZ-pakket nu ineens af. Elke keer mooie beloftes gekregen dat het nu echt weg ging en alles wat er gebeurde; geen pakket kwam. :cry:

Dus erg opvallend als de MGV er zich mee bemoeid en ik het op het Forum plaats het pakket wel komt.
Mogelijk toeval. (als men in het toeval gelooft. :wink: )

In ieder geval eind goed al goed. Hoewel het beslist niet de schoonheidsprijs van mij krijgt.
 
Dat kan wel zo zijn Excalibur en Saywhat maar zeer opmerkelijk is het wel!
Na tig keer, tig minuten in de wacht te hebben gehangen na pakweg eind oktober 2008 kwam het DHZ-pakket nu ineens af. Elke keer mooie beloftes gekregen dat het nu echt weg ging en alles wat er gebeurde; geen pakket kwam. :cry:

Dus erg opvallend als de MGV er zich mee bemoeid en ik het op het Forum plaats het pakket wel komt.
Mogelijk toeval. (als men in het toeval gelooft. :wink: )

In ieder geval eind goed al goed. Hoewel het beslist niet de schoonheidsprijs van mij krijgt.
Ik denk dat hier het "cruciale" moment lag :
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1781 - Klacht - Internet - Aanmelden/bestellen". De order loopt nog steeds dus ik kan op dit moment niks betekenen want hij kan eerdaags verstuurd worden. *** mod) - Afdeling Klantenservice(?) Ziggo."
Alvorens echt in te springen zocht ik uiteraard hiervan eerst bevestiging. Waarna bleek dat deze inmiddels in handen van TPG was. Waar jij om vroeg en je boos om maakte betrof detail informatie van het vervolg traject waar de medewerker kennelijk geen zicht meer op had, nl het "exacte afstuur moment". In wezen gaf ze dus aan dat het "bij de expeditie lag". Daarna heeft deze nog teruggemeld dat het was aangeboden aan TPG.
 
Miscommunicatie...

Ik denk dat hier het "cruciale" moment lag :

Citaat:
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1781 - Klacht - Internet - Aanmelden/bestellen". De order loopt nog steeds dus ik kan op dit moment niks betekenen want hij kan eerdaags verstuurd worden. *** mod) - Afdeling Klantenservice(?) Ziggo."

Alvorens echt in te springen zocht ik uiteraard hiervan eerst bevestiging. Waarna bleek dat deze inmiddels in handen van TPG was. Waar jij om vroeg en je boos om maakte betrof detail informatie van het vervolg traject waar de medewerker kennelijk geen zicht meer op had, nl het "exacte afstuur moment". In wezen gaf ze dus aan dat het "bij de expeditie lag". Daarna heeft deze nog teruggemeld dat het was aangeboden aan TPG.

BenJ ik geloof je op je woord maar men heeft mij in de loop van het traject (vanaf 28 oktober 2008) zo vaak verteld dat het nu echt afgezonden was, werd ed. dat mijn boosheid zich meer richt op het feit dat iedereen mij vertelde dat het afgezonden zou gaan worden maar het steeds niet lukte.

Idd. heeft men mij op de hoogte gesteld van 1: er bij de 'techniek' iets mis gegaan was(?) zodat de order was stil komen te staan en 2: dat er een achterstand met verzenden was maar dat die inmiddels opgelost was.

Q Helaas heeft het bedrijf dat voor Ziggo de aparatuur verstuurd een leveringsachterstand opgelopen. Dit is sinds vorige week bij ons bekend en zij hebben ons toegezegt dat de achterstand voor eind volgende week weg gewerkt zal zijn. Als het goed is zal dhr. Nielsen aankomende week zijn pakket binnen krijgen. Sorry voor het ongemak. /Q
Sent: Saturday, November 08, 2008 4:12 PM
Subject: RE: PC1781 - Klacht - Internet - Aanmelden/bestellen [REF:66311715019]

Pakket-aankomst bij de heer N.; 22 november 2008!

Niet vreemd dat ik steeds bozer werd omdat ik bij de volgende keren bellen steeds weer te horen kreeg dat het nog niet verzonden was maar dat Ziggo er nu echt voor zou gaan zorgen. Na een week wachten vanaf 08 november 2008 heb ik nog diverse malen gebeld!

Ziggo heeft imho een grote steek laten vallen om mij steeds met een kluitje in het riet te sturen. Daardoor heb ik steeds weer gebeld waarom de afspraak niet werd nagekomen. Vele minuten lang in de wacht met een brakkig haperend muziekje maak een mens niet erg vrolijk.

Uiteraard heb ik met de mensen van het callcenter netjes gecommuniseerd. Ze mogen er de log's op naslaan. Zij kunnen ook geen handen met ijzer breken!

Maar dat de medewerker bedoeld in mijn eerste bericht in deze thread de moed had om de zin:"De order loopt nog steeds dus ik kan op dit moment niks betekenen want hij kan eerdaags verstuurd worden." in een veel groter lettertype te plaatsen dan de rest deed mij de haren ten berge rijzen. Dat puberale stadium ben ik reeds gepasseerd.

"ik kan op dit moment niks betekenen want hij kan" kwam mede daarom keihard over als: U zoekt het maar uit!!! Want 'het kan verzonden worden' zegt in feite niets!

PS: Nu niet gaan zeggen dat 22 november 2008 precies 14 dagen na 08 november is. :no:

Maar genoeg hierover. De zaak draait bij de heer N.
Ik hoop dat ze die twee gratis maanden ook verschuiven want om nu weer met Ziggo daarover te gaan 'onderhandelen' gaat wel erg ver.

NB: Bij het modem zat een formulier wat in de bijgesloten envelop retour gestuurd moest worden. Helaas zat die envelop er niet bij en bij (alweer) met de helpdesk wist men mij geen adres te geven.
Ten langen leste gaf men mij een adres in Utrecht. (Ziggo, Postbus 43048, 3540 AA UTRECHT ) maar of dit juist was kon men mij niet met zekerheid vertellen.
Ik heb de toevoeging: Afd. Klantenadministratie er veiligheidshalve bijgeschreven in de hoop dat.... :rolleyes:
 
Ik denk dat hier het "cruciale" moment lag :
Alvorens echt in te springen zocht ik uiteraard hiervan eerst bevestiging. Waarna bleek dat deze inmiddels in handen van TPG was. Waar jij om vroeg en je boos om maakte betrof detail informatie van het vervolg traject waar de medewerker kennelijk geen zicht meer op had, nl het "exacte afstuur moment". In wezen gaf ze dus aan dat het "bij de expeditie lag". Daarna heeft deze nog teruggemeld dat het was aangeboden aan TPG.


Wauw gefeliciteerd met je pakket! Ik hoop verdorie dat die van mij nu ook eindelijk eens afgeleverd word. De decoder heb ik al bijna 4 week in bezit maar de rest van met DHZ pakket niet. Is al meerdere malen beloofd dattie verstuurd zou worden.. maar nog steeds niets ontvangen. OF een medewerker verteld dat er niets in bestelling staat.. en even later weer wel :shock: Ben onderhand al een maand verder.. :cry: Echt huilen met de pet op dit. Hoe moeilijk kan het zijn ons dat pakketje te sturen. Heb je weer een tevreden klant..

Mijn ouders hadden @Home en er super goede ervaringen mee... dus denk ik ga ook abbo op @home/Ziggo nemen, wanneer m'n huis klaar is.

Helaas pindakaas wat een drama.
 
Postkoets is de weg kwijt...

Wauw gefeliciteerd met je pakket!
Ik hoop verdorie dat die van mij nu ook eindelijk eens afgeleverd word. De decoder heb ik al bijna 4 week in bezit maar de rest van met DHZ pakket niet. Is al meerdere malen beloofd dattie verstuurd zou worden.. maar nog steeds niets ontvangen. OF een medewerker verteld dat er niets in bestelling staat.. en even later weer wel :shock: Ben onderhand al een maand verder.. :cry:
Echt huilen met de pet op dit. Hoe moeilijk kan het zijn ons dat pakketje te sturen.
Heb je weer een tevreden klant..
Mijn ouders hadden @Home en er super goede ervaringen mee... dus denk ik ga ook abbo op @home/Ziggo nemen, wanneer m'n huis klaar is.
Dank je wel en ik snap volkomen je frustratie. Ik heb hetzelfde traject afgelegd en nu zou alles vlekkeloos moeten verlopen zou je zeggen. Aan jouw reactie te zien dus nog steeds niet.

Ik stond ook versteld dat het zo moeilijk is om een pakketje te verzenden of tussen Ziggo en het Verzendbedrijf te communiceren.
Mijn maat kan nu gelukkig internetten maar ik had Ziggo aanbevolen en dat geeft mij gezien het vele bellen en mailen nog een bittere nasmaak. Als ik advies geef wil ik ook een goed advies geven. Nu werden we van het kastje naar de muur gestuurd! :sad:

Ik hoop dat je jouw handel spoedig in huis hebt. Qua internetten heb ik nl. niets te klagen.
 
Dank je wel en ik snap volkomen je frustratie. Ik heb hetzelfde traject afgelegd en nu zou alles vlekkeloos moeten verlopen zou je zeggen. Aan jouw reactie te zien dus nog steeds niet.

Ik stond ook versteld dat het zo moeilijk is om een pakketje te verzenden of tussen Ziggo en het Verzendbedrijf te communiceren.
Mijn maat kan nu gelukkig internetten maar ik had Ziggo aanbevolen en dat geeft mij gezien het vele bellen en mailen nog een bittere nasmaak. Als ik advies geef wil ik ook een goed advies geven. Nu werden we van het kastje naar de muur gestuurd! :sad:

Ik hoop dat je jouw handel spoedig in huis hebt. Qua internetten heb ik nl. niets te klagen.

Thx voor je meeleven :) Het netwerk hier is verder ook prima, bijna nooit storing oid (afkloppen :p)
Zal vanavond nog eens een poging doen om die gasten te bereiken. Als ze de klant nu eens laten weten waar die aan toe is, kan men zich daarop instellen, nu weet ik niets. :cry: Maargoed je weet waarover ik praat, helaas.

*zucht*

Gelukkig hebben ze op het werk wel internet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan