• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

faxen met multikabel

  • Onderwerp starter dutchman88
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is wel verbinding zoals altijd maar op het eind is er fout en blijkt dat de fax niet aangekomen is. Het werkte altijd perfect en we hebben niets veranderd aan de instellingen.
 
Werkt het faxapparaat wel op een andere verbinding bij andere kabelabonnees?
 
Ik vroeg me af:

Je wilt faxen sturen aan een 084 nummer van Efax, maar die worden afgeleverd per email. Waarom stuur je het dan niet zelf per email?
Scan je tekst eventueel in en stuur het zelf als email, is toch veel makkelijker en goedkoper dan via een duur e-fax nummer ?
 
Werkt het faxapparaat wel op een andere verbinding bij andere kabelabonnees?

Geen idee. Ik ken niemand met telefoon via MK. Een even met het hele multiapparaat te gaan sjouwen is ook niet echt een idee.
 
Nee dat is waar, moet je idd al buren ofzo hebben waar je even terecht kan...
 
Maar heb je echt alleen problemen met het verzenden naar 084 efax-nummers, of kun je met geen enkele tegenpartij faxen ?
 
Maar heb je echt alleen problemen met het verzenden naar 084 efax-nummers, of kun je met geen enkele tegenpartij faxen ?

Gewone faxnummers werkt wel prima nog. Het was van de ene op de week niet meer mogelijk naar de alternatieve nummers.
 
Gewone faxnummers werkt wel prima nog. Het was van de ene op de week niet meer mogelijk naar de alternatieve nummers.
ah... en als je met je gewone telefoon naar zo'n 084 nummer belt, hoor je dan een faxtoon of krijg je het hele nummer niet aan de lijn ?

(Het 084-efax systeem werkt wel gewoon, ik gebruik het hier ook en krijg wel gewoon faxen binnen. Versturen kan ik niet, dus kan het niet zelf testen.)
 
Volgens mij is een 084 nummer ook een voip nummer. Eigenlijk doe je dan fax over IP (FOIP). Hier is een T.38 protocol voor die echter maar heel zelden ondersteund wordt. Wil je toch kunnen faxen en faxen kunnen ontvangen probeer dan eens te spelen met de gebruikte codec. Ik heb na lang spelen uitgevonden dat in mijn geval normale nummers en voip nummer te faxen zijn met de codec G711A (64Kbs).

Misschien heb je wat aan bovenstaande informatie.
 
Volgens mij is een 084 nummer ook een voip nummer.

Die 084 fax nummers van efax zijn gewone analoge fax-lijnen, alleen hebben ze een hoger tarief waardoor ze je een gratis fax2email dienst aanbieden. Via multikabel kun je dan fax in je email krijgen. Dus geen voip nummers in dit geval. Zie hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan