• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IP# KabelMoDem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronvm

Forum Gebruiker
Berichten
952
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een "webstar scientific atlanta" en zou graag willen weten welk IP-adres deze 'jongen' naar luistert. Dit om de verbinding van de router naar het MoDem te checken.
 
Volgens mij is dat voor jouw type modem: 192.168.100.1
 
Great, die bedoelde ik.

Thanx
 
Great, die bedoelde ik.

Thanx
Alleen kun je van die webstars niet de signalen bekijken dacht ik. Ik heb een motorola en daar gaat het weer wel bij, maar om te checken of je kabeltje naar het modem werkt is het prima omdat je wel een pagina krijgt te zien als je naar dat ip gaat.
 
Je kunt alleen het aantal "db microvolts" bekijken en of dat genoeg of te weinig is weet ik niet. Maar vandaag komt er een monteur want ik mis ca. 10 MegaBit qua snelheid. Een abbo van 16 Mbit/Sec en een download van 840 KB/Sec lijkt me niet helemaal overeen komen, dus dacht ik eerst m'n kabel naar de MoDem te checken, die is dus goed.
 
Bovenste waarde moet zo dicht mogelijk bij 0.0mV zitten, maar iig tussen -15 en 15. De onderste moet onder de +59mV zitten, maar liefst onder de +55.
 
Receive Power Level
-13.1 dBmV
Transmit Power Level
57.3 dBmV
Dat komt er uit bij mij.
 
Dat is aardig op het kantje ... kan een oorzaak zijn. Komt er een BAM monteur oid? Die kan dat signaal namelijk aanpassen in de verdeelkast in de wijk, want deze waarden vind ik zelf niet acceptabel.
 
Hij is net geweest, ik heb een andere MoDem gekregen en hij heeft wat afgeregeld in de wijkkast, de waarden zijn nu als volgt:

Receive Power Level
-2.0 dBmV​
Transmit Power Level
52.0 dBmV
 
Receive is netjes, transmit is wat aan de hoge kant maar nog wel binnen de perken. Omwisselen van modem was mijn inziens niet nodig, maar zal wel standaard procedure zijn :)

Maar is je verbinding nu beter ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan