• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Cisco EPC3925 WiFi-modemrouter Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ ronvv69,

Ik heb het UBEE WIFI modem, maar wil toch reageren.

Ik denk dat je opmerkingen kloppen. Welke de beste optie is, is afhankelijk van de individuele situatie.

Optie 1:
Voordeel: 1) je hoeft Ziggo niet in te schakelen, ook als je weer (tijdelijk) terug wil naar de router van Ziggo, bijvoorbeeld als je eigen router defect raakt. 2) Je kunt die router kiezen die voor jou het beste is, qua functionaliteit, snelheid enz.
Nadeel: prestatieverlies, in elk geval in theorie.

Optie 2:
Voordeel: Geen prestatieverlies, althans in theorie
Nadeel: je moet Ziggo inschakelen, en wederom als je op enig moment om wat voor reden dan ook zou besluiten om je eigen router er tussen uit te halen (defect of valt tegen)

Optie 3:
Voordeel: geen (t.o.v. 1 en 2)
Nadeel: Je kunt niet gebruik maken van de routerfunctionaliteit enz. van je eigen router.

In mijn situatie kies ik voor optie 1, omdat ik in de praktijk geen prestatieverlies ervaar. Als die er zou zijn, dan wordt die kennelijk gecompenseerd door de kwalitatief betere router.
 
ik heb nu toch het wireless van de cisco uitgeschakeld, en de netgear WNR2000 eraan gehangen. Nu hebben we op alle laptops ongeveer 26 Mb. Ik heb al een paar USB dongels besteld met het N-protocol. Als ik die binnen heb, dan proberen we de cisco wel weer. Ik blijf erbij dat de Cisco niet zo goed omgaat met een Mixed protocol mode. Maar mijn probleem is dat als ik hem op G only zet, mijn derde laptop geen verbinding kan maken (B/G mode wel..).

het komt allemaal goed, maar niet vanzelf.
 
@ ronvv69,
Ik heb het UBEE WIFI modem, maar wil toch reageren.

Ik denk dat je opmerkingen kloppen. Welke de beste optie is, is afhankelijk van de individuele situatie.

Mijn verhaal gaat natuurlijk op voor beide wifi modems. De keuze van de setup is (goed gekozen van Ziggo) voor een ieder om zelf te bepalen natuurlijk. De meerderheid van Ziggo klanten is prima af met een geintegreerde oplossing: 1 apparaat wat (bijna) alles doet waar nu 2 voor nodig zijn. Ik ga zeker de geintegreerde oplossing gebruiken en ondervinden wat de stabiliteit, functionaliteit en performance zijn in de praktijk. Voordeel in de toekomst is ook dat de praktische gevolgen van de geleidelijke overgang naar ipv6 voor een groot deel al door Ziggo kan worden geregeld.
 
Nog meer mensen bij wie de cisco EPC3925 meerdere keren per dag uit valt? Wordt er knap chagrijnig van:evil:
 
Zojuist contact gehad met Ziggo. Ik heb regelmatig time-outs bij het laden van pagina's. Na een F5 werkt het vaak wel.
Ook met mijn PS3 merk ik dat er vertraging optreed. (bedraad)
Laptop zit via Wifi verbonden achter de Cisco.

088 nr gebeld en samen met Ziggo tracerts/pings uitgevoerd. Hier waren ook regelmatig vertragingen te zien(niet continu).
Men gaat nu monitoren wat er eventueel fout gaat.
 
Ik heb zojuist weer contact gehad met Ziggo om dat het Cisco modem qua snelheid niet doet wat het moet doen. Ik haal max 23,5 up, en 3,4, download.
In beide gevallen (bedraad en draadloos) is er vrijwel geen verschil.
Oude router ertussen lost ook niets op, en getest met IE8 en Firefox 3.0.8.
Routerfunctinonaliteit uitschakelen (door Ziggo) loste ook niets op.
Nu de hele handel weer gereset, en draad het weer onder de standaard omstandigheden.
Ik he dit modem ontvangen voor test doeleinden, dus dan moet alles werken zoals voorgesteld voor mijn AIO+ abo. (40/4) en dat is het bij lange na niet.
Volgende week maar weer verder.....
 
Vorige week het nieuwe modem binnen gekregen en met wat moeite aan de praat gekregen. Het aanmelden via de router dat ging niet, ik moest de helpdesk bellen, welke hem geactiveerd hebben.
Ik heb de IP-range en draadloze instellingen gezet om de waardes van mijn vorige opstelling, zodat ik niet elk apparaat hoefde aan te passen.
Wifi ging redelijk goed, maar mijn Vista-laptop kreeg ik maar niet aan de praat. Deze gaf enkele 'lokaal netwerk' aan. Ik kon het netwerk ook niet meer als thuisnetwerk instellen. Het weggooien van alle verbindingen, zelf in het Registry, had geen resultaat.
Uiteindelijk de drivers verwijderd (ook fysiek) en opnieuw geïnstalleerd (wel handig om eerst de drivers te downloaden ;-)) en daarna zonder problemen verbinden. Snelheid is ok.

De PC boven (Windows 7) heb ik via homeplugs en daar heb ik nu een heel apart probleem. De snelheidstesten geven 23 mbps weer, dus de nieuwe snelheid haal ik niet, maar weet niet of daar nog iets anders voor gedaan moet worden. Echter is de snelheid niet het probleem, maar het browsen. Als ik een pagina opvraag, duurt het een 20 seconde voordat er verbinding is met de website. De browser (zowel IE als Firefox) geven aan 'verbinding maken met.." en het duurt lang voordat er reactie komt. De pagina wordt dan wel goed geladen. De laptop via de homeplugs aangesloten, en dan heb ik het probleem niet. Uiteraard had ik dit probleem ook niet in mijn oude opstelling.
Nu heb ik het vermoeden dat het misschien te maken heeft met de Giganet-verbinding. De PC heeft een gigabit-kaart en de nieuwe router natuurlijk ook. Dat is eigenlijk het enige wat wezenlijk anders is. Ik heb de netwerkkaart van de PC al naar 100 mbps geforceerd, maar dat helpt ook niet. Heeft iemand anders dit probleem ook toevallig? Of weet iemand een oplossing?
 
Hhmmm...met alles wat ik doe, wordt de downloadsnelheid(???) alleen maar lager. Nu nog maar 13,4 Mbts/s
Upload blijft "stabiel" rond de 3 Mbts/s
Ik ben een volslagen leek op het gebied van netwerk en modems, dus kan weinig vragen op dit gebied beantwoorden, maar de snelheids test kan ik doen en interpreteren, en daaruit blijkt dat de snelheid ver ondermaats blijft t.o.v. hetgeen beloofd is.
Moment van de dag maakt weinig uit. Meestal blijft het rond de "oude" snelheid steken (20/3).
Voor mijn gebruik snel genoeg, maar als je een modem krijgt om te testen, dan wil ik ook "het onderste uit de kan" halen.
 
De PC boven (Windows 7) heb ik via homeplugs en daar heb ik nu een heel apart probleem.
.....

Nu heb ik het vermoeden dat het misschien te maken heeft met de Giganet-verbinding. De PC heeft een gigabit-kaart en de nieuwe router natuurlijk ook. Dat is eigenlijk het enige wat wezenlijk anders is.

Je gebruikt geen gigabit verbinding als je via een homeplug verbinding maakt. De snelheid daarvan is afhankelijk van merk en type en de hoeveelheid storing op je 230V net in huis. Het zou kunnen dat die 23Mbit dus gewoon de maximale snelheid is van je homeplugs. Homeplugs hebben meestal een 100Mbit aansluiting, maar halen vaak een veel lagere snelheid.

Je kunt dat uitproberen door je computers eens (tijdelijk) via een UTP kabel aan te sluiten. Maakt dat verschil ?

Verder zeg je dat als je een laptop op dezelfde aansluit je de traag laden problemen niet hebt. Het lijkt me dan dat het niet aan de router/modem ligt, maar toch iets in de instellingen van de PC. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat er nog een (vaste) instelling in de PC staat voor de te gebruiken DNS server (een oude router bijvoorbeeld). Misschien kun je eens vergelijken of er andere instellingen in de laptop staan bij DNS server ? Je kunt dat vergelijken door een DOS box te openen en daar het commando "ipconfig /all" te geven. (zonder de "" tekens)
 
Dat ik geen gigabit verbinding heb, dat begrijp ik prima en dat was ook niet het probleem. Overigens haal ik richting mijn NAS wel snelheden van rond 50 mbps, dus het kan nog wel wat omhoog met de snelheid. Bedraad op de laptop haal ik ook maar 23 mbps.

Ik ga ook hier de drivers maar eens verwijderen, kijken of dat het probleem oplost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan