• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

retentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wimdinie

Hallo, wij zijn sindskort Ziggo abonnee en hebben het alles in 1 extra pakket.
Nu merken wij dat als wij iets willen downloaden van een paar weken oud wij al snel post purged krijgen. Weet iemand wat de retentie is en of dat veranderd kan worden?
 
Hallo Koen,

Bij de meeste nieuwsgroepen zal de retentie van 30 dagen niet gehaald worden, daarvoor heb je ook een geweldige opslag nodig wat weer veel geld kost. Ik heb daarom een payserver erbij genomen zodat ik ook de oudere posts binnen kan halen. ik gebruik download2day en ben er erg tevreden over, als je meer wilt weten kun je op onderstaande link klikken.
groeten,

Ben
 
retentietijd

Toen het nog Multikabel was, had je een retentietijd van 30 dagen, wat ook echt 30 dagen was. het is gewoon belachelijk dat deze tijd teruggebracht is tot 10 ,11 dagen.
Dit is echt te weinig. Moeten we zeker weer betalen voor meer dagen.
Vette service hoor!
Waarom kan de retentietijd dan niet iets van 20 dagen worden ofzo?
Al die fusie's, het is altijd ten koste van de klant.:evil:
 
Toen het nog Multikabel was, had je een retentietijd van 30 dagen, wat ook echt 30 dagen was. het is gewoon belachelijk dat deze tijd teruggebracht is tot 10 ,11 dagen.
Dit is echt te weinig. Moeten we zeker weer betalen voor meer dagen.
Vette service hoor!
Waarom kan de retentietijd dan niet iets van 20 dagen worden ofzo?
Al die fusie's, het is altijd ten koste van de klant.:evil:

Dat ben ik niet met je eens Pedro, als je bijvoorbeeld iets van a.b. boneless wilde downloaden, moest je dat toch wel binnen 2 of hooguit 3 dagen doen anders vond hij de post niet eens meer, op bijv. a.b.dvd en a.b.nl was het met een dag of 10 ook wel bekeken. op kleinere groepen zoals comp en misc was de retentie wel goed.
of misschien heb ik altijd pech gehad. vaak zat een film binnengehaald en dan bleek je maar een deel te hebben terwijl er wel weer 4,5 gieg van je downloadlimiet af ging, dat is bij Ziggo nog steeds hetzelfde trouwens.
in het verleden kocht ik dan extra giegen bij maar nu heb ik er een payserver bij, dat is goekoper dan bijkopen en je hebt geen limiet meer + een retentie van een dag of 100.
prettig weekend,
Ben
 
Het blijft toch heel bijzonder dat men een 30 dagen retentie verkoopt en maar een paar dagen retentie levert.
:no::no:
In de casema tijd was de retentie een stuk beter.
Nu kan ik weer extra in de buidel tasten voor een pay server.

Het zou Ziggo sieren gewoon te melden dat de newsgroepen een soort goedie is met een retentie van een paar dagen.
Klagen over de newsgroup service heeft totaal geen nut want het is maar een bijproduct aldus de klanten"service".
 
Hoe bepaal jij de retentie ? Toch niet door headers hoop ik ?
Als je de juiste instellingen doet (zie topic instellingen) en het juiste vinkje zet is de retentie prima. Ik gebruik dezelfde server als jij en haal oude posts nog gewoon binnen via een nzb.

Geef anders eens wat voorbeelden van posts die je niet meer kunt ophalen?
 
!!!!! FTA - www.ftaclub.net - BodyCrew Presents in association with J4F-team "FTA-mammamia-vifit.nfo" !!!!! (1/1)

Alles incompleet, post is van 6-10 a.b.boneless.

NORTON 360 V2.0[01/37] - "NORTON 360 V2.0 2.par2" yEnc (1/1)

Alles incompleet, post van 3-10 a.b.boneless.

Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn volgens mij momenteel meer
incomplete post's dan voorheen.

Daarintegen haal ik wel nog genoeg compleet binnen hoor.
Zoals Brothers in Arms Hell's highway, Bratz the movie etc.:wink:

Blijft alleen vervelend als je een post binnen trekt waarvan alles
incompleet is, het gaat wel van je quota af :cry:
 
Hoe bepaal jij de retentie ? Toch niet door headers hoop ik ?
Als je de juiste instellingen doet (zie topic instellingen) en het juiste vinkje zet is de retentie prima. Ik gebruik dezelfde server als jij en haal oude posts nog gewoon binnen via een nzb.

Geef anders eens wat voorbeelden van posts die je niet meer kunt ophalen?


Ik heb de afgelopen dagen ook last gehad van een slechte retentie. Het ging om posts in de alt.binaries.boneless groep die 5-7 dagen oud waren en ik heb een nzb file gebruikt. Heb zelfs een fill server moeten gebruiken, omdat de par2 files (die wel compleet waren) om het toch nog compleet te krijgen.
 
Ik heb de afgelopen dagen ook last gehad van een slechte retentie. Het ging om posts in de alt.binaries.boneless groep die 5-7 dagen oud waren en ik heb een nzb file gebruikt. Heb zelfs een fill server moeten gebruiken, omdat de par2 files (die wel compleet waren) om het toch nog compleet te krijgen.

Er kunnen altijd posts zijn die mislukken omdat de deeltjes niet goed aankomen. Een paar voorbeeld posts die hier opgegeven werden zie ik hier ook niet. Maar over het algemeen gaat het tot 30 dagen goed.

Maar als er al fouten zitten in de upload, of als de origiginele upload server ze met fouter verder stuurt, dan staat het alleen op die server goed bijvoorbeeld. Da's een beetje moeilijk te checken volgens mij. News werkt als een soort kettingbrief. Iemand upload het bij een server, deze stuurt het door aan een aantal andere servers en die sturen het vervolgens weer door naar andere servers enzovoorts. Als er ergens in de keten dan een fout optreedt krijgen alle server die 'daarachter' zitten dus fouten binnen.
Daarvoor zijn de pars uitgevonden en soms nog wat fills nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan