• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovendien als je wacht tot er omdat er weer iets nieuws moet komen kun je nooit iets aanschaffen. Elke drie maanden liggen er weer nieuwe modellen op de plank. ;)

Modellen wel ja, systemen gaan iets langer mee. We wachten nu op de introductie van een nieuw systeem. Wanneer das de vraag, maar alle grote producenten zitten in het consortium dus de kans is groot dat CI+ daadwerkelijk praktijk wordt.
 
De planning van meneer anoniem zal wel worden bijgesteld. Er loopt vooralsnog geen enkele fabrikant warm voor CI+ Ik vind het dan ook op z'n minst voorbarig dat het in de 2e helft van 2009 zal worden geïntroduceerd. Bovendien als je wacht tot er omdat er weer iets nieuws moet komen kun je nooit iets aanschaffen. Elke drie maanden liggen er weer nieuwe modellen op de plank. ;)

Weet ik. Maar als een vervanging niet dringend noodzakelijk is en je eigenlijk de aankoop toch al tot begin volgend jaar had uitgesteld kan natuurlijk even 3 maanden extra wachten dan toch wel de moeite waard zijn.

Zeker omdat ik het eindelijk af zijn van een decoder voor snel zappen (als PVR zal hij wel blijven) op een manier waarvan ik een garantie heb dat het langdurig door Ziggo ondersteund wordt toch op zich wel een feature vind die het waard is om op te wachten.
Kijk, ik ga niet wachten op een Bravia Engine 4 ipv 3 of zo iets. Maar dit is toch even net wat essentiëler.
 
de 2e helft van 2009

Anoniem heeft het zelfs over tweede kwartaal, niet tweede helft. Dat is nog maar drie tot zes maanden.

En eens met Mart: het is toch wel heel zuur als je een gloednieuwe TV hebt waarvan de DVB-C tuner hetzelfde jaar nog onbruikbaar wordt en voorgoed onbruikbaar zal zijn, terwijl je met even wachten het opvolgende systeem hebt dat wel blijft werken.
 
Ik denk (maar wie ben ik) dat de hele hype rond CI+ veel te overtrokken is. Ik moet nog zien of (niet het tweede kwartaal) zelfs de tweede helft van 2009 gehaald wordt. Vergelijk het met de strijd die geleverd werd om HD-DVD en Blue-Ray hoelang heeft dat niet geduurd. En nog is de standaard niet echt bepaald. Ik zit mijn tijd wel uit met mijn DVB-C met CI, alles liever dan de gedwongen koop van een losse decoder die ook helemaal wordt uitgemolken (wel of geen HD bijvoorbeeld) en je wordt opgedrongen door het Ziggo kartel tegen veel te hoge prijzen.
 
Ik denk (maar wie ben ik) dat de hele hype rond CI+ veel te overtrokken is. Ik moet nog zien of (niet het tweede kwartaal) zelfs de tweede helft van 2009 gehaald wordt. Vergelijk het met de strijd die geleverd werd om HD-DVD en Blue-Ray hoelang heeft dat niet geduurd. En nog is de standaard niet echt bepaald. Ik zit mijn tijd wel uit met mijn DVB-C met CI, alles liever dan de gedwongen koop van een losse decoder die ook helemaal wordt uitgemolken (wel of geen HD bijvoorbeeld) en je wordt opgedrongen door het Ziggo kartel tegen veel te hoge prijzen.

Dat het afwachten is klopt, echter het zijn geen concurrerende standaarden. CI+ is CI met extra DRM mogelijkheden en moet de opvolger gaan worden zoals Blu-ray staat tot DVD. Het doel van Ziggo is juist actief een CAM te gaan ondersteunen die in lijn is met wat de contentproviders eisen (gedwongen encryptie op opnamen, limiteren van terugkijken en nog meer van dit soort akelige invloeden). Zo'n CAM zou dan een stuk goedkoper kunnen dan de Alphacrypt Classic, omdat deze specifiek voor Ziggo wordt gemaakt.

Persoonlijk vind ik die veredelde rekenmachine van Mascom veelste duur, maar de prijs is gebaseerd op de licenties die Mascom moet afdragen en dus volledig verklaarbaar. Liefst zou ik ook hebben dat er een CI module specifiek voor Ziggo zou komen tegen een schappelijke prijs, maar dat zit er niet in.
 
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar DRM was al dood verklaard toen het werd ingevoerd. Wie kan zich niet de protesten tegen grote software en muziek leveranciers herinneren. Dat men digitale opnames wil tegengaan is een utopie, dat lukt met geen enkel systeem. Zelfs blue-ray DRM wordt gekraakt al voor de eerste films verschijnen. Ik zou de discussie willen verschuiven naar het systeem dat "Kopieer heffing" heet maar dan dwalen we af en dat was niet de bedoeling. Voorlopig werkt de AlphaCrypt nog prima en mocht dat niet meer zo zijn dan komt er wel (zoals altijd) een andere betaalbare oplossing. Ik weiger echter mij door Ziggo de wet voor te laten schrijven en hun veel te dure decoders aan te schaffen. In Duitsland is de AlphaCrypt wel alom geaccepteerd, en was Duitsland ook geen lid van de EU? Het zal mijn tijd wel uitdienen. ;)
 
@Zocor: het is niet dat ik het niet met je eens ben.

Maar ik heb weinig zin in hardware te investeren die met een druk op de knop van Ziggo waardeloos kan worden. Wil domweg dat risico niet lopen.

Maar ik ben absoluut de eerste die staat te juichen als de EU eindelijk eens een standaard CAM voor alle kabelaars afdwingt zoals de VS al doet.
 
Maar ik heb weinig zin in hardware te investeren die met een druk op de knop van Ziggo waardeloos kan worden. Wil domweg dat risico niet lopen.
Tja, zelfs met die CISCO (en Siemens) box ben je niet zeker van gegarandeerde werking zoals we kort geleden hebben mogen beleven.
 
Tja, zelfs met die CISCO (en Siemens) box ben je niet zeker van gegarandeerde werking zoals we kort geleden hebben mogen beleven.

Met als verschil dat ik daar iig wel support van Ziggo mag verwachten (gaat idd wat trager dan ik had gehoopt, maar het is iig opgelost) en ik desnoods mijn geld bij Ziggo terug kan vragen (als ze tenminste de Cisco ooit überhaupt incasseren).
 
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar DRM was al dood verklaard toen het werd ingevoerd. Wie kan zich niet de protesten tegen grote software en muziek leveranciers herinneren. Dat men digitale opnames wil tegengaan is een utopie, dat lukt met geen enkel systeem. Zelfs blue-ray DRM wordt gekraakt al voor de eerste films verschijnen.
Ben het volledig met je eens. Nu moeten alleen nog de contentproviders het licht gaan zien.

Voorlopig werkt de AlphaCrypt nog prima en mocht dat niet meer zo zijn dan komt er wel (zoals altijd) een andere betaalbare oplossing. Ik weiger echter mij door Ziggo de wet voor te laten schrijven en hun veel te dure decoders aan te schaffen. In Duitsland is de AlphaCrypt wel alom geaccepteerd, en was Duitsland ook geen lid van de EU? Het zal mijn tijd wel uitdienen. ;)

Maar ik heb weinig zin in hardware te investeren die met een druk op de knop van Ziggo waardeloos kan worden. Wil domweg dat risico niet lopen.

Er is niets verkeerd, illegaals of zelfs in strijd met de AV van Ziggo bij het gebruik van Alphacrypt. Maar ik wil niet, net als xahmol, het risico lopen te moeten wachten op vervanging. Die is er vaak niet al na een dag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan