• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD NL verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om beide zenders te zien dien je 1111 te veranderen in 1080, dan krijg je kanaal 65 em 67 erbij waar de test kanalen op zitten.
Doe je dit niet en hoe je het dus bij de officiele kanalen zul je inderdaad geen eurosport hd zien maar de binnenkort still, welk bij net id 1080 ook gewoon op 64 zit.
 
Nou, ik woon in z-Limburg en hier is op kanaal 64 nog steeds het "hier wordt binnenkort blablabla" plaatje te zien.

Mijn network id is 1111 en ik weet dat als ik dat verander dat ik dan wél een signaal van EurosportHD te zien krijg, maar in mijn network is het nog niet.

Dat Nederland 1 HD 1080i testkanaal ook niet, trouwens.

Nogmaals, dan heb ik het wel over id 1111(Ziggo Brabant Limburg)


de testkanalen zijn uiteraard niet toegevoegd aan het reguliere netwerknummer (1111). Vindt pas plaats als de test afgerond is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om beide zenders te zien dien je 1111 te veranderen in 1080, dan krijg je kanaal 65 em 67 erbij waar de test kanalen op zitten.
Doe je dit niet en hoe je het dus bij de officiele kanalen zul je inderdaad geen eurosport hd zien maar de binnenkort still, welk bij net id 1080 ook gewoon op 64 zit.

Dat weet ik. Dat heb ik gisteren even gedaan en het werkte.
Maar op het "normale" netwerk is het nog niet, in ieder geval.

En dan kom ik weer op mijn punt waar dit topic over gaat:

HD-NL is weg, zonder vantevoren iets te zeggen, en EurosportHD (als voorbeeld) is er nog niet.

Dus het HD aanbod wordt er niet groter op, maar de prijs blijft gelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de prijs geen probleem en ik heb graag wat extra over om van HD te kunnen genieten (daarom heb ik immers zo'n abonnement aangeschaft), maar de gang van zaken is op z'n minst opmerkelijk te noemen.

Waar moeten de HD klanten dan nu de races uit de A1 in HD bekijken?
 
Zodra Eurosport op het reguliere netwerk vrijgeschakeld wordt zal deze gewoon in het basis abo zitten, je hebt er dus geen HD of Totaal pakket voor nodig.

Dus hoe dan ook is de prijs per HD zender omhoog gegaan nu HDNL weg is.
Overigens heb ik nog geen HD abo omdat ik in het geheel nog geen geld over heb voor de huidige herhaal zenders die er in zitten. De content van Disc HD en NGC HD wordt mij nog te vaak / te veel herhaald.

Zodra er zenders als Voom HD en BBC HD in het HD pakket komen ben ik bereid er iets voor te betalen.
 
Ik voorspel dat het HD-pakket binnen nu en een half jaar compleet is verdwenen. Ziggo zal zich meer en meer concentreren op HD-kanalen van bestaande zenders en deze binnen de abbo's aan gaan bieden. Een andere weg is er ook niet, op andere manieren kun je de HD content nooit toegankelijk krijgen voor je abonnees omdat het veel te duur is.

Al vanaf het begin heb ik geroepen dat een HD-abo veel te duur is voor een paar flut-zenders. Daarnaast de aanschaf van een peperdure decoder en een televisie.... (alleen voor zo'n flut-abo). Kijk daar zit nu de crux. Mensen willen wel HD maar niet als het gigantisch veel extra kost. De drempel om een HDTV te kopen (doet men wanneer de oude breedbeeldtv naar zijn grootje is) en een dure HDTV-decoder is al groot laat staan dat men er een extra duur abo naast gaat nemen. Men wil dan wel het abo gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan