• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan ik mijn digitale decoder uitlenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esy ®

Forum Gebruiker
Berichten
885
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
En belangrijker.... doet ie het dan ook. :)

Ik vroeg mezelf af, als ik deze zomer op vakantie ga, kan ik dan mijn decoder aan mijn zoon uitlenen?
Het is zonde van het geld dat ik betaal voor een +pakket en Film1 terwijl er niet naar wordt gekeken.
Ik zou er mijn zoon een groot plezier mee doen.

Is het abonnement gekoppeld aan je smartcard of aan je adres?
Overigens woont ie maar 150 meter verderop en zou ie in principe in hetzelfde segment zitten. (als dat al uitmaakt).

Het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn om net als bij de krant je abonnement tijdelijk op te schorten.

Eric
 
Dat kan gewoon... Mijn ouders lenen ook soms mijn pvr zonder problemen ;-))
 
Eric Sijm zei:
Ik vroeg mezelf af, als ik deze zomer op vakantie ga, kan ik dan mijn decoder aan mijn zoon uitlenen?
Ja, dat kan. Er is geen sprake van een retoursignaal dat gekoppeld zou zijn aan een bepaald adres en/of netwerk segment.

Is het abonnement gekoppeld aan je smartcard of aan je adres?
Het abonnement is gekoppeld aan de smartcard. Die smartcard staat natuurlijk wel geregisteerd op jouw naam en adres.

Het zou eigenlijk mogelijk moeten zijn om net als bij de krant je abonnement tijdelijk op te schorten.
Zou op zich wel kunnen als ze het Irdeto abonnementen registratie systeem zouden koppelen aan een webpagina waar een klant zelf dit soort administratieve handelingen kan verrichten. Alleen lopen ze dan natuurlijk inkomsten mis, dus denk ik niet dat het gaat gebeuren...
 
Eric Sijm zei:
Ik vroeg mezelf af, als ik deze zomer op vakantie ga, kan ik dan mijn decoder aan mijn zoon uitlenen?
P.S. Niet vergeten om in de ontvanger het kinderslot en/of de leeftijdsblokkade te activeren op de kanalen waar je zoon nog te jong voor is... :wink:
 
Kuch.. 26 jaar :wink:
 
ArChie zei:
Het abonnement is gekoppeld aan de smartcard. Die smartcard staat natuurlijk wel geregisteerd op jouw naam en adres.
Ik denk ook dat de smartcard gekoppeld is aan een type ontvanger. Ik heb eens geprobeerd mijn smartcard bij mijn ouders in de ontvanger te steken om te controleren of je daar dan ook extra zenders kon ontvangen, maar dan geeft hij dus een foutmelding dat de smartcard bij een ander type ontvanger hoort. :?
 
AW78 zei:
Ik denk ook dat de smartcard gekoppeld is aan een type ontvanger. Ik heb eens geprobeerd mijn smartcard bij mijn ouders in de ontvanger te steken om te controleren of je daar dan ook extra zenders kon ontvangen, maar dan geeft hij dus een foutmelding dat de smartcard bij een ander type ontvanger hoort. :?
Dat klopt niet. Je kan in de winkel het startpakket van Multikabel zonder ontvanger aanschaffen en er is maar één startpakket. Geen verschillende startpakketten dus voor verschillende type ontvangers. Je bent als klant ook niet verplicht om bij vervanging van de ontvanger een nieuwe smartcard aan te schaffen. Wel kan je de Irdeto smartcard van Multikabel alleen gebruiken in één van de aanbevolen digitale kabel ontvangers die beschikken over een smartcard lezer voor de Irdeto codering.

Als je smartcard dus niet werkte in de ontvanger van je ouders was er iets anders aan de hand. Misschien zat de smartcard er niet goed in of zat verkeerd om.
 
AW78 zei:
Ik heb eens geprobeerd mijn smartcard bij mijn ouders in de ontvanger te steken om te controleren of je daar dan ook extra zenders kon ontvangen, maar dan geeft hij dus een foutmelding dat de smartcard bij een ander type ontvanger hoort. :?
Die hebben toch niet toevallig TV van UPC ?
 
CeeS zei:
AW78 zei:
Ik heb eens geprobeerd mijn smartcard bij mijn ouders in de ontvanger te steken om te controleren of je daar dan ook extra zenders kon ontvangen, maar dan geeft hij dus een foutmelding dat de smartcard bij een ander type ontvanger hoort. :?
Die hebben toch niet toevallig TV van UPC ?
Goed punt. Zijn je ouders wel Multikabel klant. Een Multikabel smartcard kan je namelijk alleen gebruiken in Multikabel gebied. Je hebt er niets aan als je ouders bijvoorbeeld in Casema gebied wonen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan